آخرین اخبار سیاسی

سلیمی نمین ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم

سلیمی نمین در ادامه تصریح کرد: در مجموع به نظر می‌رسد مسئله اول این است که باید بر روی اشتراکات کار کنیم. به بیان دیگر آنچه مسلم است، این…

روایت وزیر بهداشت از دلایل لغو سفر رییس جمهور به اتریش / لغو سفر اتریش تصمیم شجاعانه و انقلابی بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره دلایل لغو سفر رییس جمهور به اتریش توضیحاتی را ارائه کرد.

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در این باره نوشت :


قرار بود روز سه شنبه بعد ازظهر، رئيس جمهوری را به همراه تنی چند از وزرا و مشاورين در سفر به اتريش همراهی كنم. در واپسين ساعات سفر از سوی دکتر روحانی لغو و به زمان مناسب موكول شد. دفتر رئيس جمهور علت تعویق سفر را "ملاحظات امنيتی و تامین شرایط مطلوب تر در خصوص برنامه و توافقات مورد نظر دو کشور" اعلام کرد.

اينكه رسانه های خارجی، شبکه های بیگانه و ضد انقلاب، چه گفته و چه تفسير كرده و می كنند؛ اهميتی ندارد. اما آنچه رسانه های ما می گويند، قاعدتا مهم است. و بویژه انتظار می رود که رسانه ملی مسیر آنها را نرود.

متحیرانه برنامه ای دیدم که آشکارا رویکرد رییس جمهور اتریش و مقامات آن کشور را بر موضع ریاست جمهوری خودمان ترجیح می داد. اینکه گویی "امنيت در حد اعلا برقرار بوده، تدابیر شدید امنیتی درست شبیه سفر رؤسای جمهور روسیه، چین و آمریکا در نظر گرفته بوده" و ... لذا اطلاعیه دفتر رييس جمهوری ایران بی اساس است!

دلم می سوزد. مدتهاست طیفی از رسانه ها در خصوص مسایل مهم سیاست خارجی و عملکرد دولت، نه تنها حرف رییس جمهور اتریش را بر بیانیه رسمی دفتر رییس جمهور خودمان ترجیح می دهند؛ بلکه اظهار نظر و تحلیل و گاه خیالپردازی مقامات غربی؛ و خیلی اوقات نیز افراد دست چندم و غیر مسئول آمریکایی را از سخن رییس جمهور و مدیران ارشد کشورمان مستندتر می دانند و مداوما به بازتاب آن می پردازند. به راستی چرا و به چه قیمت؟

درد است. متاسفانه عده ای ندانسته، و چه بسا برخی هم آگاهانه، حقایق و منافع ملی را به پای سیاست قربانی می کنند. و البته مقامات و بخش های مسئولی هم، با كم كاری و بی دقتی، باعث تخريب و تضعیف مواضع جمهوری اسلامی؛ و بهانه دادن به این و آن، می شوند.

در همین حد و با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد، اعلام می کنم که رئيس جمهوری شجاعانه و از موضع "عزت، حكمت و مصلحت" يك تصميم انقلابی گرفت. تا از این پس، همه ميزبانان نماينده ملت رشيد و عزيزمان بدانند که "عزت و اقتدار ایران و ایرانی" از چه درجه اهمیتی برخوردار است. اين تصميم، مستحق تكريم و قدرشناسی است يا تخريب؟! و آیا شایسته است که بدلیل عدم امکان بیان خیلی از مسایل (بخاطر مصلحت و منافع کشور)، بهره برداری سیاسی شود و افراد و تریبونها حقوق مردم را نادیده بگیرند؟

من ديپلماسی بلد نيستم ولی غرور دینی و ملی آقای روحانی و استواری و سخت گيری ايشان در برخورد با تروريست ها و آدم كشها را می ستايم. و به اين تصميم انقلابی، شجاعانه و هوشیارانه، که عزت و منافع پایدار کشور را بدنبال دارد؛ علی رغم هر خسارت احتمالی و کوتاه مدت، از صميم قلب احترام می گذارم. معتقدم كه او يك انقلابی با تدبیر ،شاگرد امام، مطيع و يار رهبری است.

اميد كه امسال، همه با هم باشيم تا ملت آسايش و آرامش بيشتری بيابد و مرهمی نهیم بر زخم های اقتصادی و اجتماعی ملت شريف ايران. ان شاءالله.

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------