آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

امام جمعه موقت تهران:افراد لاابالی بدانید تمام برنامه‌های زشت شما مورد دقت پلیس سری است / آزادی محدود است، نه مطلق



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

امام جمعه موقت تهران:
افراد لاابالی بدانید تمام برنامه‌های زشت شما مورد دقت پلیس سری است / ناجا اگر برخورد نکند گناهکار است / سر برهنه پشت فرمان می نشینند؛ به این نمی‌شود گفت آزادی / آزادی محدود است، نه مطلق

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به موضوع حج و کارشکنی‌های عربستان سعودی در اعزام حجاج ایرانی به مکه مکرمه، گفت: مسئولان حج امنیت و عزت حجاج را در نظر بگیرند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری ها، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نمازجمعه این هفته تهران در سخنانی ضمن دعوت خودش ونمازگذاران به تقوای الهی در سخنانی، اظهار داشت: فصل تابستان نزدیک است و از مردم شریف و نجیب ایران به ویژه تهران انتظار می‌رود پوشش اسلامی را رعایت کنند، نیروی انتظامی ظاهراً هزاران مأمور نامحسوس در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر به کار گرفته که با شیوه‌ای بسیار متین و ارزنده تمام شرایط امر به معرف و نهی از منکر را رعایت می‌کنند و بالاخره اینها احساس وظیفه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به نظرم انسان‌هایی می‌خواهند با نظام و اسلام دهن کجی کنند، بعضی مناظر را به بنده نشان دادند که واقعاً بد است. انسان نمی‌تواند نسبت به آنها بی تفاوت باشد و نیروی انتظامی باید با کسانی که مظاهر اسلامی را زیر سوال می برند برخورد کند و اگر برخورد نکند گناهکار است.

خطیب نمازجمعه تهران اضافه کرد: به افراد لاابالی تذکر می‌دهم که بدانید تمام برنامه‌های زشت شما مورد دقت پلیس سری است، اما اینها با شیوه‌ای بسیار متین و ارزنده با شما برخورد می‌کنند؛ خوشبختانه امر به معروف و نهی از منکر قانونی و مصوبه مجلس است و دولت هم در مقاطع مختلفی بیان کرده که مطیع مجلس و قانون است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید براینکه مشکل اصحاب فتنه درسال 88 این بود که به قانون تن ندادند، اظهار داشت: در هر صورت به جای اینکه قانونی اقدام کنند غیرقانونی عمل کردن دو مردم به به خیابان‌ها ریختند و اشکال اصلی‌شان این بود و انشاءالله این بی قانونی دیگر تکرار نمی‌شود.

وی اضافه کرد: قانونی که شورای نگهبان تأیید کرده محترم است و به فرموده امام راحل این قانون اسلام است و مخالفت با قانون نیز سنگین است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید براینکه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به قانون ندارد گفت این یک وظیفه سنگین دینی است؛ مگر برای نماز، روزه و حج از مجلس مصوبه می‌گیریم. امر به معروف نهی از منکر مانند سایر اعمال اسلامی است و باید اجرا شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: گاهی می‌گویند که مردم آزادند، بله ما هم می‌گوییم مردم آزادند اما معتقدیم این آزادی محدود و نه مطلق است. آزادی که فردی داشته باشد و وزن نظام را پایین بیاورد و خون شهدا را هتک کند، ممنوع است. وقتی سر برهنه و یا بدحجاب پشت فرمان نشسته نمی‌شود به آن بگوییم آزادی است، بلکه آزادی حدی دارد.

 وی در بخش دیگری از سخنانش به مراسم اعتکاف در نیمه رجب اشاره کرد و گفت: به کسانی که به اعتکاف مشرف شده اند تبریک می‌گویم زیرا اینها توفیق نصیبشان شده است، ما جوانان متدین، پاک و قوی و عاشق معنویت در جامعه کم نداریم و این جوانان مایه امید و سرمایه ما هستند.

خطیب نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع حج و کارشکنی های عربستان سعودی در اعزام حجاج ایرانی به مکه مکرمه اشاره کرد و گفت: دو مسئله عزت و امنیت در موضوع حج مهم است؛ مسئولان توجه داشته باشند که مبادا عزت و امنیت حجاج آسیب ببیند، مبادا در سفر حج به حجاج آسیب وارد شود. خدای ناکرده این طور نباشد که بعضی‌ها کشته و یا به آنها توهین شود؛ عزت و امنیت حج هر دو مهم است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید براینکه به وعده‌های سعودی‌ها اطمینان نکنیم، اظهار داشت: آنها دشمن شیعه و ایرانی هستند، آنها نتوانستند از این دشمنی خودداری کنند، ملای نادان و احمقشان می‌گوید اگر شیعه را بکشید با این کار به بهشت می‌روید، این چه امنیتی است که حاجی از اینجا راه بیفتد و در کوچه احمقی بگوید که اگر او را بکشم به بهشت می‌روم مسئولان حج امنیت و عزت حجاج را در نظر بگیرند.

وی خطاب به آل سعود گفت: به آل سعود باید بگویم که هرچه می‌خواهید بکنید و هرچقدر می‌خواهید برای آمریکا خوش رقصی کنید و از قرآن که ادعا می‌کنید حامی آن هستید، فاصله بگیرید و جدا شوید اما منتظر وعده الهی باشید.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آل سعود بداند که اربابانتان هم که با آنها خوش رقصی می‌کنید اگر روزی بیدار شوید و در مقابل آنها بایستید، مانند یک کاغذ یک بارمصرف شما را به زباله دان تاریخ می‌اندازند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله موحدی کرمانی به برگزاری نمایشگاه کتاب در روز 14 اردیبهشت اشاره و تصریح کرد: در این نمایشگاه از کشورهای مختلف کتاب وارد کشور می‌کنند و کشورها فرهنگشان را این طور به کشور ما تزریق می‌کنند، مسئولان حواسشان باشد که اگر یک کتابی گمراه کننده بود و جوان به خانه برد و خانواده‌اش نیز گمراه شد شما تا قیامت گرفتار این گناه خواهید بود. بنابراین به این مسئله توجه کنید.

وی با بیان اینکه کتابهایی در نمایشگاهگاهی عرضه می شود که عناوین ضد انقلاب و ضد پیغمبر است، اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم با نمایشگاه کتاب پز دهیم بالاخره خدا به انسان عقل داده است درهای ورودی را برای کتاب ها باز کنیم، تا کجا این کتابهای گمراه کننده کشور ما را از حقیقت دور کند؟

خطیب نمازجمعه تهران اضافه کرد: توصیه می‌کنم عده‌ای کارشناس و آشنا به فرهنگ غلط ضد اسلامی را مأمور کنیم که کتابهایی که به نمایشگاه وارد می‌شود را بررسی کنند و اجازه ندهیم این کتابهای ضد اسلامی و خدا وارد کشور شود؛ آیا این حرف بدی است؟!

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین خطاب به رژیم آل سعود تصریح کرد: در کنفرانس اسلامی که هدفش وحدت است شما تفرقه می‌کنید. شما باید منتظر باشدی که این کاخ شیشه‌ای تان در هم کوبیده شود و مانند خانه عنکبوتی از هم بپاشد.

وی گفت: از سران کشورهای اسلامی تعجب می‌کنم که صدایشان از شهادت حجاجشان در عربستان سعودی درنیامده است؛ البته از آمریکا نیز تعجب می‌کنیم که صدایش از عربستان سعوید که در انفجار 11 سپتامبر نقش موثری داشته است نیز درنیامده است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مگر شما مشرکید که از برائت از مشکرین حجاج ناراحت می‌شوید؟ اصلا شما چیزی می‌فهمید؟ به یکباره اعلام کنید و بگویید که ما اصلا قرآن را قبول نداریم.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما انصافاً بار سنگینی بر دوش دارد، تأکید کرد: اینها با دشمنی سروکار دارند که به هیچ پیمانی وفادار نیست و ابدا نمی‌توان به پیمانش اعتماد داشت، مدام از آزادی و دموکراسی دم می‌زند اما به عربستان کودک کش جلاد سلاح مدرن می‌دهد. آمریکا به خودش برای استفاده از سلاح اتمی اجازه می‌دهد اما به ایران برای داشتن موشک بالستیک برای امور دفاعی اجازه نمی‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند ایران را از بین ببرند اما رهبری گفتند که خودتان را قوی کنید و اقتصاد مقاومتی داشته باشید و روی پای خودتان بایستید تاحربه تحریم را بی اثر کنید.

خطیب نمازجمعه تهران در بخش ابتدایی خطبه‌های دوم نمازجمعه این هفته تهران ضمن تبریک به مناسبت سالروز 13 رجب و میلاد امام علی (ع) گفت: در چهارشنبه هفته گذشته شاهد سالروز درگذشت اقبال لاهوری و سعدی بودیم و امروز نیز شاهد بزرگداشت شیخ بهایی هستیم و فردا نیز سالروز وفات حضرت زینب است که در اینجا رحلت جانسوز ایشان را تسلیت می‌گویم.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه های اول نمازجمعه تهران نیز در سخنانی گفت: رهبر انقلاب همواره بر بصیرت سفارش می کنند که باید مورد توجه قرار گیرد، جهل خطر بزرگی است و فضا را برای انسان تاریک می کند و کار به جایی می‌رسد که به دلیل جهل امام حسین را به امید ورود به بهشت به شهادت می‌رساند.

وی اضافه کردک این داعش بدبخت جنایاتی می‌کند و مقدسات را پشت سر می‌گذارد و اینها از روی جهل انتحار می‌کنند و خودشان را می‌کشند و به او مژده داده می‌شود که به زودی در کنار پیغمبر خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران جهالت را رمز اصلی بدبختی امت اسلامی دانست و تصریح کرد: هرچه می‌گذرد قدرت و شرایط رهبر انقلاب وزین تر می‌شود به طوری که ایشان همواره بر بصیرت امت اسلامی تأکید کرده‌اند. همه باید در مسائل حکومتی دینی سیاسی و اخلاقی و موضع گیری در برابر دشمن مطیع رهبر باشیم، چه شیعه و چه سنی باید اینطور باشند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------