آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

عارف: می‌خواهند دولت روحانی شکست بخورد/ هفت اسفند را دوباره تکرار کنیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 عارف در جمع مردم استان گلستان:
می‌خواهند دولت روحانی شکست بخورد/ هفت اسفند را دوباره تکرار کنیم

منتخب اول مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار ما از مردم استمرار این حضور در مرحله دوم انتخابات است گفت: هفتم اسفند را در ۱۰ اردیبهشت تکرار کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در نشست اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان استان گلستان با بیان اینکه مجلس باید هموار‌کننده راه توسعه و پیشرفت و همراه دولت در توسعه باشد، اظهار داشت: ‌ مبارزه با فساد و فقر باید در رأس همه امور مجلس باشد و در این موضوع در جبهه اصلاحات به اجماع رسیده‌ایم.

منتخب اول مردم تهران در انتخابات مجلس دهم با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ فعالیت جبهه اصلاحات همه بزرگان اصلاحات زیر یک چتر قرار گرفتند که نتیجه آن در ۷ اسفند ماه سال گذشته دیده شد، افزود: مردم در این روز از اصلاحات و اصلاح‌طلبان حمایت کردند، نگاه مردم به اصلاح‌طلبان بود و نگاه ما نیز این بود که نباید خود را قیم اصلاحات بدانیم و در این مسیر با وجود مشکلات و موانع به‌درستی گام برداشتیم و انتخابات اسفندماه مؤید این نکته است.

به گفته او، تحلیل‌هایی که ارائه می‌شد این بود که بتوانیم مجلسی شبیه به مجلس پنجم با اقلیتی تأثیرگذار داشته باشیم اما مردم با رأیی که دادند اعلام کردند که این نگاه را نمی‌پذیرند و نگاه تغییر در مجلس را داشتند.

عارف با بیان اینکه نگاه ما نیز نگاه تغییر در قوه مقننه بود تا مطالبات مردم که در انتخابات ۹۲ مطرح شد و به دلیل موانع مختلف هنوز محقق نشده انجام شود، تأکید کرد: راهبرد برخی جریان‌های سیاسی این است که دولت شکست بخورد یا یک دوره‌ای باشد، اما با روی دادن برجام نگاه مردم تغییر کرد، در برجام دو هدف بزرگ لغو تحریم‌ها و مشروعیت انرژی هسته‌ای دنبال می‌شد که به دست نیز آمد.

عارف اظهار کرد: پشتوانه دولت حضور مردم در انتخابات است، اگر در خرداد ۹۲ مردم حضور حماسی نداشتند دنیای غرب پای میز مذاکره نمی‌آمد و این میراث باید ادامه پیدا کند.

او خاطرنشان کرد: گام دوم ما به‌وسیله مجلس است، انتخابات ۲ مرحله‌ای شد و ما در مرحله نخست پیروز شدیم، البته این پیروزی مردم بود و مردم جلو‌تر از ما به میدان آمده و نتیجه‌ای که ما نمی‌توانستیم تحلیل کنیم را رقم زدند، در تهران به لیست کامل رأی دادند و از ۴۶ نفر ۴۵ نفر را به مجلس فرستادند.

عارف گفت: شبیه این اقدام در بسیاری از شهرستان‌ها اتفاق افتاد و ما را به این باور رساند که اگر بتوانیم دنبال مردم حرکت کنیم، فاصله‌ها کم می‌شود، مردم سرمایه‌های نظام هستند و ما باید در کنار این مردم باشیم.

منتخب اول مردم تهران در انتخابات مجلس دهم با اشاره به اجرای گشت نامحسوس نیروی انتظامی تصریح کرد: همه نهادهای دولتی و همه قوا باید بر اساسشان، منزلت و کرامت انسانی حرکت کنند و ما هم می‌توانیم در مجلس با رقبای خود در همین مسیر حرکت کنیم.

او با اشاره به برنامه ۱۲۸ بندی اصلاحات گفت: این برنامه نیز بر اساس توجه به اولویت‌های مردم است که در رأس آن مسائل اقتصادی قرار دارد، در ۸ سال دولت گذشته ساختار‌ها به هم‌ریخت و ساختارهای کارآمد حذف شدند و امروز ما ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی از دولت گذشته داریم.

عارف اظهار کرد: دومین بند این برنامه اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی است که نتیجه آن مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر همه تکانه‌های اقتصادی با نگاه به درون و نیروهای درون کشور است تا اقتصادی پویا داشته باشیم و نرخ بیکاری و تورم را تک‌رقمی کنیم.

او تأکید کرد: در مرحله دوم نیز مردم باید‌‌ همان جهت‌گیری مرحله اول را دنبال کنند، در مرحله دوم حداقل نیاز به ۴۰ کرسی داریم و تجربه انتخابات گذشته نشان می‌دهد که مردم در دور دوم کمتر به میدان می‌آیند، باید بدانیم شکست ما در حضور کمرنگ مردم است.

عارف با اشاره به نرخ مشارکت مردم گلستان در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دور نخست مردم گلستان مشارکتی ۸۲ درصدی داشتند و در دور دوم باید این حضور را ارتقا داده و برند گلستان را حفظ کنیم و در روز دهم اردیبهشت این کف ۸۲ درصدی حفظ شود.

او خاطرنشان کرد: مهم‌تر از حضور این است که گزینشی عمل نکنیم، در تهران برای نخستین بار خواهش کردیم که مردم به لیست کامل رأی بدهند و مردم نیز عظمت خود را نشان داده و تعهد ما را نیز بالا بردند، انتظار ما این است که در همه حوزه‌هایی که بیش از یک کاندیدا داریم به لیست کامل رأی بدهند و مبنای ما بر اجماع است.

عارف با اشاره به نزدیکی سالروز شهدای یاک ۴۰ استان گلستان گفت: این نمایندگان به‌صورت جدی مطالبات مردم را دنبال می‌کردند.

او در ادامه با اشاره به ابطال آرای مینو خالقی گفت: بنای ما بر این است که فعالیت‌ها در این موضوع رسانه‌ای نشود اما به‌صورت حقوقی آن را دنبال می‌کنیم، در قانون با صراحت آمده که اگر پس از انتخابات و تایید آن سندی پیدا شد در زمان تایید اعتبارنامه باید بررسی شود، کاش این مسئله هم به صورتی حل می‌شد و مطرح نمی‌شد که شورای نگهبان در چارچوب آئین‌نامه کار نمی‌کند.

عارف در جمع مردم بندرترکمن: انتظار حضور پرشور مردم در دور دوم انتخابات را داریم

همچنین محمدرضا عارف در جمع مردم بندرترکمن با بیان «ما برای مجلس دهم برنامه داریم» اظهار کرد: ‌ رفع مشکلات اشتغال جوانان، آسیب‌های اجتماعی، حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و برطرف کردن مشکلات اقتصادی مهم‌ترین اولویت‌های مجلس دهم است.

او افزود: برابر اصل سوم قانون اساسی اقوام به‌عنوان ثروت ملی محسوب می‌شوند و برای همزیستی مسالمت‌آمیز و اتحاد اقوام تلاش خواهیم کرد و اصلاح‌طلبان پیشتاز این همدلی و وحدت بین اقوام هستند.

منتخب اول مردم تهران در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: در دور دوم انتخابات تجربه نشان داده که مشارکت کاهش یافته و مردم کمتر پای صندوق می‌آیند اما باید این همبستگی را ادامه داده و این حضور وظیفه ملی و میهنی است که همگی برای مشخص شدن تک تک کرسی‌های مجلس شورای اسلامی به میدان بیایند.

عارف مردم را سرمایه‌های این نظام دانست و گفت: برای پیشبرد اهداف نظام به این حضور و صندلی‌ها نیاز است و مردم باید همگان در روز انتخابات حضور یابند.

او اظهار کرد: گلستان ایران به پیام اصلاحات آری گفت و حضور و مشارکت مردم این استان بالا‌تر از میانگین کشوری، نشان از نگاه والای مردم این استان به نظام دارد.

منتخب اول مردم تهران در انتخابات مجلس دهم افزود: انتظار ما از مردم استمرار این حضور در مرحله دوم انتخابات است. هفتم اسفند را در ۱۰ اردیبهشت تکرار کنیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------