بعیدی‌نژاد: قرارداد فروش آب‌سنگین با شرکت آمریکایی نهایی شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

جلسه کمیسیون مشترک ایران و کشورهای ۱+۵ در روزهای پنجشنبه و جمعه در سطح کارشناسی و معاونان سیاسی در وین برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان درباره این جلسه گفت:  اعضای کمیسیون مشترک ایران و کشورهای ۱+۵ ، مسائل هسته‌ای و موضوع لغو تحریم‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

بعیدی‌نژاد ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که درباره نقل و انتقالات بانکی و ارزی میان بانک‌های ایرانی و بانک‌های بزرگ اروپایی وجود دارد کمیسیون وقت زیادی را در سطح کارشناسی و معاونان به این موضوع اختصاص داد. در همین چارچوب و پیرو جلسه سه روز قبل محمدجواد ظریف راه‌های متنوعی برای حل این مشکلات مورد بحث قرار گرفت.

وی از تشکیل گروه ویژه تضمین اجرای لغو تحریم‌ها خبر داد و متذکر شد: برای پیگیری موثرتر حل مشکلات، طرف‌ها تفاهم کردند یک گروه کاری ویژه برای تضمین اجرای لغو تحریم‌ها تشکیل دهند که بتواند با تمرکز بیشتر روی مباحث اجرایی، مشکلات فراروی ایران را حل و فصل کنند.

حمید بعیدی‌نژاد همچنین از دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با همتای امریکایی‌اش خبر داد و گفت: محمدجواد ظریف نیمه‌شب امشب بوقت تهران برای پیگیری حل مشکلات فرارو با جان کری در نیویورک ملاقات خواهند کرد.

وی در پایان درباره فروش آب سنگین به امریکایی‌ها نیز گفت: یکی از موضوعاتی که در حاشیه جلسه امروز کمیسیون نهایی شد امضای قرارداد میان سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت‌های آمریکایی برای فروش ۳۲ تُن آب سنگین بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------