آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

زیبا کلام: چند کشور را سراغ دارید که این همه مفاسد اقتصادی داشته باشد؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

زیبا کلام با طرح این سوال که شما چند کشور را سراغ دارید که این همه مفاسد اقتصادی داشته باشد؟ بیان داشت: در کشورهای اروپایی، ترکیه و ... این اتفاق می افتد ولی کدام کشور به اندازه ایران مفاسد اقتصادی داشته است؟

به گزارش مهر، صادق زیبا کلام شامگاه جمعه در جمع هواداران مرتضی محمودوند یکی از کاندیداهای مورد حمایت طیف اصلاح طلب خرم آباد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به چرایی ایجاد مجلس در هر جامعه و همچنین کشور ایران اظهار داشت: در حال حاضر عزل و نصب ها در کشور توسط مردم صورت می گیرد و این کار از طریق رای مستقیم مردم صورت می گیرد.

مجلس باید نسبت به عملکرد دولت نظارت داشته باشد
وی با بیان اینکه حکومت باید اختیاراتش در چارچوب قانون بوده و آنچه انجام می دهد باید بر حسب قانون اساسی باشد عنوان کرد: همچنین حکومت باید پاسخگو باشد و در مقابل سیاست ها، تصمیمات، عزل و نصب ها، مدیریتش و ... پاسخگو باشد.

این فعال سیاسی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حکومت باید به مردم پاسخگو باشد گفت: اصل حکومت برای این به وجود آمده که پاسخگوی مردم باشد.

زیبا کلام با تاکید بر اینکه بر نظام و قانون اساسی ما هم نهادی به نام مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده که باید شکل بگیرد عنوان کرد: مردم در کشور ما هر چهار سال یک بار پای صندوق رفته و با رای مستقیم خود نمایندگان خود را در مجلس شورای اسلامی انتخاب می کنند.

وی با طرح این سوال که آیا مجلس تمام اصول را رعایت می کند تا موضوع «مجلس باید در راس امور کشور باشد» تحقق یابد؟ گفت: بر اساس این جمله تمام نهادهای کشور باید به مجلس پاسخگو باشند و در این راستا مجلس باید نظارت کامل خود را در این رابطه داشته باشد.

این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه از دور دوم دولت اصلاحات تا به امروز مهم ترین موضوعی که همواره در کشور به آن اشاره شده بحث هسته ای است تصریح کرد: طی ۱۳ سال گذشته مهم ترین و اصلی ترین مسئله ای که در سطح ملی کشور همواره به آن اشاره شده موضوع هسته ای بوده است.

زیبا کلام با بیان اینکه همچنین در دولت احمدی نژاد که در تیرماه سال ۸۴ با ۱۷ میلیون رای از سوی مردم انتخاب شد و ابهامی هم در این انتخابات وجود نداشت باز هم موضوع هسته ای مهم ترین مسئله ای بود که به آن پرداخته می شد گفت: در دو سال آخر دولت اصلاحات نیز موضوع هسته ای به صورت «کج دار و مریز» به جلو می رفت تا هم اقتصاد کشور با مشکلی مواجه نشود و هم از روند هسته ای خود عقب نشینی نکنیم.

وی با بیان اینکه اما احمدی نژاد یکی از اهداف خود را پیشبرد برنامه هسته ای با تمام توان، سرعت و نیرو بود و  اعلام کرد که قبلی ها و کسانی که مذاکرات هسته ای را انجام می داده اند خیانت کرده اند که تمام توان خود را روی برنامه هسته ای نگذاشته اند ادامه داد: در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد موضوع هسته ای با تمام توان به جلو می رفت و یک روز را به عنوان روز ملی هسته ای اعلام کردند.

مجلس وقت صفر بار از احمدی نژاد در مورد مسائل هسته ای سوال کرد
این فعال سیاسی در ادامه سخنان خود گفت: در سال ۹۲ که دولت روحانی سر کار آمد بر خلاف دولت احمدی نژاد ایشان اعلام کردند که برنامه هسته ای را می خواهیم به گونه ای جلو ببریم که کشور از پای در نیاید، تحریم ها مانند قبل مانند «غل و زنجیر» به پای کشور بسته نشود.

زیبا کلام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه من کاری ندارم که سیاست احمدی نژاد که می گفت برنامه هسته ای را با تمام توان هسته ای جلو ببریم و غرب، سازمان ملل، شورای احکام، شورای امنیت و ... هر کاری که می خواهد بکند چرا که تحریم ها تنها یک کاغذ پاره است درست بوده یا سیاست های دولت روحانی درست است گفت: من این سوال را می خواهم بپرسم که نقش نظارتی مجلس در این رابطه چگونه است؟

وی  با طرح این سوال که در فاصله سالهای ۸۴ تا ۹۲ و در مجلس های هشتم و نهم چند بار مجلس از دولت احمدی نژاد در خصوص برنامه های هسته ای سوال کرد؟ ادامه داد: جواب این سوال «صفر بار» است، مجلس حتی یک بار هم از دولت احمدی نژاد نپرسید شما که می گوید قبلی ها خیانت کرده اند خودتان در رابطه با برنامه هسته ای چه کرده اید و بیاید توضیح بدهید.

این فعال سیاسی بیان کرد: از سال ۸۴ تا ۹۲ و نزدیک به شش سال سعید جلیلی چند بار با اشتون مذاکره کرد، مجالس هشتم و نهم چند بار از ایشان خواستند که در رابطه با مذاکرات ۱+۵ توضیح بدهد که این مذاکرات به کجا رسیده و هر باری که رفتی و آمده ای چند قطعنامه علیه ما صادر و تحریم های جدید علیه ما صادر شد؟

زیبا کلام افزود: ادامه روند به گونه ای شد تا آقای ولایتی در جریان مناظره ها از جلیلی ایراد بگیرد که این مذاکرات هسته ای در حقیقت مذاکرات اخلاق است، این در حالیست که این را باید مجلس در سالهای ۸۴ تا ۹۲ میگفت، و این در حالیست که این روند تنها در رابطه با مسائل هسته ای نبود بلکه راجع به مسائل دیگرم هم مجلس همنگونه بود.

بزرگترین مشکل خرم آباد بیکاری است
وی با بیان اینکه امروز بزرگترین مشکل خرم آباد بیکاری است و در کمتر خانه ای بوده که یک تا دو فارغ التحصیل بیکار نداشته باشد گفت: سال گذشته برخی از مسئولان دولت روحانی اعلام کردند که هفت میلیون بیکار در کشور داریم و عقلا و منطقا الان این عدد به هشت میلیون نفر نیز رسیده است.

این استاد علوم سیاسی گفت: مجالس هفتم، هشتم و نهم چند بار از دولت های احمدی نژاد و روحانی سوال کردند که برای رفع بیکاری چه کاری انجام داده اند؟

زیبا کلام با طرح این سوال که شما چند کشور را سراغ دارید که این همه مفاسد اقتصادی داشته باشد؟ بیان داشت: در کشورهای اروپایی، ترکیه و ... این اتفاق می افتد ولی کدام کشور به اندازه ایران مفاسد اقتصادی داشته است؟

وی با طرح این سوال که مگر هنگامی که کسی می خواهد مدیر کل صنعتی شود، مدیر بانک شود و ... چقدر از سوی حراست گزینش می شود؟ ادامه داد: چه کسی باید در این رابطه نظارت داشته باشد؟ مجلس باید نظارت کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه طی هفته گذشته اعلام شد که قرار است هفت هزار نفر در تهران استخدام پلیس شوند گفت: با یک ضرب و تقسیم ساده این هفت هزار نفر هر ماهی ۱.۵ میلیون حقوق بکیرند که با بیمه و بازنشستگی به دو میلیون تومان می رسد این عدد در کل سال به بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان می رسد و این در حالیست که کل بودجه محیط زیست در سال ۲۷۰ میلیارد تومان است.

زیبا کلام با بیان اینکه با طرح این سوال که آیا مجلس نباید جلوی این را بگیرد و بگوید چه کسی این را تصویب کرده است؟ افزود: من کاری به این موضوع ندارم که استخدام این تعداد پلیس نامحسوس، امنیتی کردن محیط و ... درست است یا نه، بلکه این را میپرسم که مجلس کجا بوده که این موضوع تصویب شده است؟

منتخبان لیست امید لزوما اصلاح طلب نیستند
وی با بیان اینکه بخشی از این موضوع به خرم آباد بر می گردد که کار را درست انجام نمی دهند و انتخابات در آن با با نگاه قومی، قبیله ای و سیاسی برگزار می شود گفت: یکی از دلایل مجلس ناکارامد همین مسئله است.

این استاد علوم سیاسی مدعی شد که در انتخابات مجلس نهم مردم تهران شرکت نکردند و پنج تا شش درصد مردم پای صندوق رفتند که ماحصل آن انتخاب افرادی مانند رسایی، زاکانی، آقا تهرانی، بذرپاش و ... با کسب تنها ۳۰۰ هزار رای بود افزود: در انتخابات امسال هم که شورای نگهبان به «صغیر و کبیر» رحم نکرد مانند «برگ خزان» رد صلاحیت کرد.

زیبا کلام با بیان اینکه در انتخابات امسال شورای نگهبان سه هزار نفر را رد صلاحیت کرد و یک نفر پاسخ نداد که این رد صلاحیت ها بر اساس کدام قانون بوده است گفت: وقتی دیدم که این رد صلاحیت ها از برگ خزان هم برگ خزان تر است گفتیم باید حالا باید چکار کنیم؟ تصمیم گرفتیم که از افرادی که ممکن است اصلاح طلب نباشند اما آدم های شریف، درست و متعهدی هستند حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا گفتیم بیایم این افراد را به عنوان نه لزوما اصلاح طلب بلکه به عنوان منتخبین لیست امید معرفی کنیم گفت: امیدواریم که مردم مانند مردم تهران و اصفهان مانند انتخابات هفتم اسفند استوار در انتخابات دور دوم نیزز پای صندوق بیایند.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------