آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

تلاش اصلاح طلبان برای پر شدن اتوبوس اصلاحات در دور دوم انتخابات



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

همزمان با آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدها
تلاش اصلاح طلبان برای پر شدن اتوبوس اصلاحات در دور دوم انتخابات

هفته آینده زمانی کلیدی برای نامزدهای اصلاح طلب است. آنان که بسیاری از نامزدهای شان رد صلاحیت شده اند در تلاش برای جذب نامزدهای مستقل هستند.

روزنامه "گاردین" با اشاره به آغاز تبلیغات دور دوم رقابت های انتخاباتی می نویسد:"در انتخابات شگفت انگیز فوریه گذشته اصلاح طلبان توانستند اصولگرایان را به شکل شگفت آوری شکست دهند. اکنون اما به شدت دور نخست انتخابات مجلس رسانه های بین المللی به این موضوع نمی پردازند اما واقعیت آن است که در عرصه معادلات سیاسی داخلی ایران این انتخابات اهمیت دارد چرا که رقابت برای کسب 69 کرسی پارلمانی در جریان است. تمام کرسی های تهران پر شده اند و بیش تر رقابت بر سر شهرستان ها خواهند بود. تعداد کمی از ایرانیان هستند که ندانند فضای سیاسی در ایران قطبی شده است.

 

برای مثال، در یکی از تجمعات در شهر یزد هواداران رییس جمهوری اصلاحات به نفع اصلاح طلبان شعار می دادند. گزینه ها برای رای دهندگان آشکار هستند. دو اردوگاه وجود دارند یکی ائتلاف اصلاح طلبان و طرفداران دولت و دیگری ائتلاف بزرگ اصولگرایان. دسته سوم نیز نامزدهای مستقل هستند. رقابت ها شدید هستند. در نخستین دور انتخابات در 24 فوریه اصلاح طلبان توانستند 86 کرسی را از آن خود کنند که در مجموع  می شود گفت 38 درصد کرسی ها را بدست آورده اند. اگر در دور انتخابات نیز همین روند طی شود به نفع جنبش اصلاحات خواهد بود. 61 نامزد برای 42 ناحیه در انتخابات حضور دارند. اکنون اصلاح طلبان به دلیل رد صلاحیت های گسترده بر روی جذب نامزدهای مستقل و اصولگرایان میانه رو حساب باز کرده اند".

به گزارش خرداد، این روزنامه اشاره می کند که اکنون جنبش اصلاحات را می توان به اتوبوسی نیمه خالی به دلیل رد صلاحیت ها تشبیه کرد که در آن نیاز به نشستن نامزدهای میانه رو و کمتر ایدئولوژیک و حتی اصولگرایان عقلانی تر وجود دارد. گاردین می نویسد:"اکنون بلیت با تخفیف در اتوبوس اصلاح طلبان وجود دارد".

این روزنامه در پایان می نویسد:"آیا 61 نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات 29 آوریل پیروز خواهند شد. آمار و ارقام نشان می دهد که این راه دشواری است. "محمد رضا عارف" معاون پیشین رییس دولت اصلاحات اظهار می کند که کسب 40 کرسی باید در دستور کار و هدف اصلی اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو باشد. اتوبوس به زودی پایانه را ترک خواهد کرد".

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------