آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

نخستین واکنش وزارت کشور به طرح گشت نامحسوس



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نخستین واکنش وزارت کشور به طرح گشت نامحسوس/ امیری:اثربخشی این طرح رابا لحاظ دغدغه مردم بررسی می کنیم

قائم مقام وزیر کشور گفت طرح گشت نامحسوس پلیس در دو نهاد شورای امنیت کشور و شورای اجتماعی کشور مطرح، بررسی و کارشناسی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری عصردوشنبه درباره اعلام نظر وزارت كشور درخصوص بحث گشت نامحسوس نیروی انتظامی و واكنش هایی كه در محافل سیاسی و اجتماعی داشته است اظهار كرد: در ایجاد امنیت اجتماعی و اخلاقی تردیدی وجود ندارد اما مهم این است كه این اقدام باید براساس موازین قانونی و شرعی صورت گیرد.

وی ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعی را یك موضوع فراسازمانی اعلام كرد كه به دستگاه های مختلفی مربوط می شود.

سخنگوی وزارت كشور افزود: بعد از آن كه وزارت كشور در جریان موضوع گشت نامحسوس قرار گرفت، آن را از طریق نیروی انتظامی پیگیری كرد. با توجه به این كه این موضوع واكنش هایی را در جامعه به دنبال داشته است و برای وزارت كشور نیز اثربخشی این گونه طرح ها با لحاظ دغدغه های مردم و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی امری مهم است، قرار بر این شد تا طرح مذكور به دو نهاد شورای امنیت كشور و شورای اجتماعی كشور برای بررسی ارجاع شود.

امیری با بیان این كه دو نهاد مذكور از جمله نهادهایی هستند كه از دستگاه های مختلف و ذیربط در آن عضویت دارند گفت: مقرر شد تا این طرح در این دو نهاد مطرح، بررسی و كارشناسی شود و با لحاظ اثربخشی مثبت و ملاحظه دغدغه های مردم بررسی نهایی صورت گرفته و سپس تصمیم گیری و آن گاه اجرا گردد.

سخنگوی وزارت كشور در پایان با بیان این كه ایجاد حق و تكلیف مستلزم تقوین است گفت: با آیین نامه و بخشنامه نمی شود حق و تكلیف ایجاد كرد ؛ بنابراین ، این گونه طرح ها باید در مراجع مربوطه مانند دو نهاد یاد شده مورد بررسی و كارشناسی قرار گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------