آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

آیت‌الله هاشمی: واقعاً از آگاهی مردم خوشحالم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این جمله که «واقعاً از آگاهی مردم خوشحالم»، انتخابات ۹۴ را مکمّل کارهای سال ۹۲ کشور دانست و گفت: ملت ایران راهی را باز کرده که تصمیمات مهم را خودش می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب «روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و جمعی از محققان، نویسندگان، مورخان، پژوهشگران، اصحاب رسانه و مسؤولان کشوری در ساختمان مجمع تشخیص برگزار شده بود، با تشکر از تدوین کتاب مذکور، گفت: این کار خارج از اراده من شروع شد و به اینجا رسید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر چه تمام عملکرد و برنامه‌های مهم مربوط به زندگی و مسؤولیت‌هایم در تاریخ انقلاب اسلامی آمده است، ولی به دلایل انگیزه‌های شخصی از سال ۶۰ تاکنون لحظه به لحظه کار‌هایم را خاطره نویسی و ثبت کرده‌ام.

وی با تأکید بر این نکته که همه اتفاقات را می‌نویسم و به تدریج منتشر می‌شود، گفت: فقط مسایل مربوط به اسرار نظام و آبروی افراد یا منتشر نمی‌شود و یا با هماهنگی خودشان منتشر می‌کنیم.

هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «شاید بیشترین سخنرانی‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی و خطبه‌های نماز جمعه تا زمان اقامه نماز را انجام داده باشم»، گفت: همه آن اسناد به تدریج پخش و منتشر می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به فراز و فرود‌ها و تلخ و شیرینی‌های زندگی خویش، به مقطع ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: به عنوان کسی که آشنایی کاملی با فنون نظامی نداشتم، از طرف امام (ره) برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان سپاه و ارتش به عنوان فرمانده جنگ انتخاب شدم.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس با بیان گوشه‌هایی از اقدامات تأثیرگذار نیروهای سه گانه ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: کم کم عراق با موشک‌های با برد زیاد و سلاح‌های شیمیایی وارد جنگ شده بود که اوج قساوت آن بمباران شیمیایی حلبچه بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، افزود: با دیدن صحنه‌های رقت‌بار حلبچه، با خود فکر کردم که اگر صدام وحشی این جنایت را در یکی از شهرهای ایران تکرار کند، چکار کنیم؟!

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به موضوع ختم جنگ در جلسات با فرماندهان نظامی و دیدار با امام راحل، گفت: امام با آن نگاه بلند خویش، ملاحظات خاصی داشتند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ارائه تحلیلی از اتفاقات دو سال آخر جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، و یادآوری خاطرات و لحظات شیرین زندگی خود از پذیرش قطعنامه توسط امام (ره) و آغاز آتش‌بس و با تأکید بر خباثت‌های صدام، به اوضاع نابسامان اسرای ایرانی و عراقی و انتظار تلخ خانواده‌ها و مردم ایران برای آزادی آزادگان و بازگشت آنان به وطن، گفت: پس از انجام مکاتبات طولانی با صدام و نهایتاً برگشت اولین گروه آزادگان به کشور یکی از بهترین لحظات زندگی من است.

وی تلاش برای آبادانی کشور عقب نگه داشته شده و خرابی‌های ۸ سال دوران دفاع مقدس را از افتخارات و برنامه‌های مهم خویش در دوران سازندگی دانست و گفت: می‌دانستم که یکی از راه‌های اساسی شروع کار تکیه بر مردم و نیروهای داخلی و به موازات آن ترمیم سیاست خارجی کشور است که با تنش‌زدایی شروع کردیم و خدا را شکر زیربناهای کشور را ساختیم.

هاشمی رفسنجانی با یادآوری اوضاع اقتصادی کشور، گفت: تمام کشورهای مخاصم به ویژه در منطقه که در زمان جنگ حامی صدام بودند، پس از جنگ به خاطر اتخاذ سیاست‌های صلح‌جویانه ایران، پشیمان شدند و کم کم بعضی از کشور‌ها برای ساختن ایران در طرح‌های بزرگ ملی حضور داشتند که آثار آن در تاریخ ثبت است.

وی همچنین از تدوین تفسیر راهنما و فرهنگ قرآن به عنوان یکی از کارهای ماندگار شخصی خود در دوران زندگی به ویژه دوران مبارزه و زندان نام برد و گفت: از آن کار به خاطر تأثیری که در کمک به پژوهشگران قرآنی دارد و جای آن در کتابخانه‌های محققان اسلامی خالی بود، راضی هستم و همیشه خدا را شکر می‌کنم.

هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «واقعاً از آگاهی مردم خوشحالم»، انتخابات ۹۴ را مکمّل کارهای سال ۹۲ کشور دانست و گفت: ملت ایران راهی را باز کرده که تصمیمات مهم را خودش می‌گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از تاریخ نگاری آقای شیرعلی نیا و اشاره به روند تدوین کتاب «زندگی و زمانه هاشمی رفسنجانی»، گفت: این نویسنده با قلم و ادبیات مستقل خود اقدام به نوشتن این کتاب کرد و عکس‌ها را خودشان انتخاب کردند که البته دفتر نشر معارف انقلاب منابع خود را در اختیارشان گذاشت.

در آغاز این مراسم، جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی کوتاه، گفت: خودم را شایسته آن نمی‌دانم که درباره شخصیت والای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صحبت کنم، اما باید بگویم که از روزی که خودم را شناختم تا الان که بیش از نیم قرن است، با خدمات و مبارزات و آثار ارزنده ایشان آشنا شدم.

وی افزود: نگاه تازه به مسایل مختلف جامعه در حوزه علمیه قم، ایشان را در میان فضلا و علما، کم نظیر کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با یادآوری خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی، مخصوصاً در زمان دفاع مقدس، گفت: به عنوان کسی که از نزدیک در جریان تلاش‌ها و سفرهای آقای هاشمی در طول جنگ بودم، می‌گویم که ایشان جایگاه والایی در تاریخ دارند.

جنتی با اشاره به اقدامات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران سازندگی و آثار ماندگاری که در کشور برجای گذاشت، ثبت خاطرات روزانه را یکی از کارهای ارزنده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و درباره تدوین کتاب «زندگی و زمانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی»، گفت: کاری ارزنده است و امیدواریم ملت ایران همچنان از وجود پربرکت ایشان برخوردار باشند.

در ادامه صالحی امیری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در سخنانی، با اشاره به اهمیت حفظ اسناد تاریخ، تناقضات تاریخی درباره مقطع فعالیت‌های آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق را مصداقی برای ضرورت روشن شدن زوایای تاریخی دانست و گفت: روایتگری تاریخ در‌‌ همان روزگار و ثبت خاطرات روزانه، از ضرورت‌هاست که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بدون حبّ و بغض این کار را انجام داده است.

جعفر شیرعلی نیا، مولف کتاب نیز گزارشی از روند جمع‌آوری اسناد گفتاری و تصویری و تدوین آن‌ها ارائه کرد و توضیح داد که چرا و چگونه وارد پژوهش‌های تاریخی شد و گفت: سه گانه مهم خود را به سرانجام رساندیم که اول زندگی و زمانه امام راحل، دوم زندگی و زمانه مقام معظم رهبری و سوم زندگی و زمانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.

در ادامه، نماهنگی از تلفیق فیلم‌ها و عکس‌های متعدد مربوط به سیر تدریجی تاریخ انقلاب اسلامی با محوریت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پخش شد و سپس با حضور مؤلف و جمعی از مسؤولین و وزرای فعلی و سابق جمهوری اسلامی، از کتاب رونمایی شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------