آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

بازی با آبروی یک زن



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

علی مطهری هم به سیم آخر زده و پایش را در یک کفش کرده که بعد از باطل اعلام شدن آرای "مینو خالقی"! و عدم اقدام مناسب وزارت کشور دربرابر رای شورای نگهبان، وزیر کشور را به استیضاح می‌کشاند هیچ، حتی او خواهان مداخله هیئت حل اختلاف قوا در این خصوص است.

چه کسی فکرش را می‌کرد که آن دختر 30 ساله اصفهانی که بسیاری او راروی حساب عمویش که زمانی از وزرای دولت اصلاحات بوده می‌شناختند، حالا تبدیل به چهره ای از نوع سلبریتی‌های ایرانی شود، از آن سلبریتی هایی که کل کشور از رییس جمهور و نماینده مجلس گرفته تا مردمی که در کوچه و بازارهستند مستقیم یا غیر مستقیم از او بگویند، رسانه‌های خارجی و داخلی، خودی و غیر خودی به تحلیل بنشینند، حتی نهادهای حکومتی هر یک به تفسیری درباره وی بپردازند و چه بسا بگو مگوهای سیاسی برسرش به راه بیندازند.

 

یکی مثل روحانی توییت می‌گذارد و می‌گوید که براساس قانون اساسی اعتبارنامه نماینده منتخب مردم باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود و هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند در آن مداخله کند و یکی هم مثل ره پیک سخنگوی هیئت نظارت به کنایه به رییس جمهور می‌گوید " در قانون اساسی درباره ترتیبات تنظیم و صدور اعتبارنامه نمایندگان هیچ حکمی وجود ندارد.

بر اساس قانون هیات بررسی نمایندگان در مجلس مربوط به آن بخشی خواهد بود که شورای نگهبان نسبت به آن بخش اظهارنظر نکرده باشد.

 

"البته گوش حسن روحانی به این حرف‌ها بدهکار نیست چون جدیدا یک توییت دیگر گذاشته و ورود 18 زن به مجلس راتبریک گفته!! این یعنی او هنوز " مینو خالقی " همان بانوی جوان 30 ساله مشهور این روزها را به عنوان نماینده منتخب راه یافته به مجلس دهم حساب کرده و او را نماینده آینده پارلمان می‌داند. آن طور که مجید انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهور هم در صحبت هایش، همگام با حسن روحانی بر حق بودن نمایندگی "خالقی "صحه گذاشت.


علی مطهری هم به سیم آخر زده و پایش را در یک کفش کرده که بعد از باطل اعلام شدن آرای "مینو خالقی"! و عدم اقدام مناسب وزارت کشور دربرابر رای شورای نگهبان، وزیر کشور را به استیضاح می‌کشاند هیچ، حتی او خواهان مداخله هیئت حل اختلاف قوا در این خصوص است. البته این را هم می‌گوید که ممکن است مینو خالقی هر چند کمی دیر اما به جمع پارلمان نشینان افزوده شود. چرا که ابهامی در پرونده او وجود ندارد.


ولی همه اینها به کنار، خیلی‌ها بیشتر از خود "خالقی" نگران آنند که اگر یک نماینده منتخب که شورای نگهبان او را تایید کرده است پس از رای آوری از سوی همان نهاد، آرایش باطل شود، آغاز یک بدعت جدید سیاسی کلید می‌خورد. بدعتی که می‌تواند حتی بعد تر در انتخابات ریاست جمهوری هم سرو کله اش پیدا شود!

قصه بی حیایی حسودان
قصه غریبی است قصه مینو خالقی و آنچه علیه اش روا می‌دارند ، شاید قصه او قصه حسادتهای رقیبانش باشد و شاید هم بی حیایی مغرضان به وی ، اما قصه این بانوی دکترای حقوقی که می‌خواست سیاستمدار شود و رویاهایش را چون گذشته به واقعیت تصویر کند... سر دراز دارد.... هنوز جنگ و جدل‌ها بر سر سرنوشت او در پارلمان بین سیاسیون ادامه داشت که...


حالا عکس هایی منتسب به وی در شبکه‌های مجازی و البته از سوی کانالهای تلگرامی مدعی اصولگرایی دست به دست شده و پخش می‌شود. شاید همان عکسی که به بهانه اش "خالقی" ممنوع النمایندگی شد!

حتما بعضی از شما هم در جریان انتشار عکسهای اخیر منتسب به او هستید. انتشار عکسهایی که ما را با دو سناریو روبه رو می‌کند.

سناریوی اول؛ اگر عکس‌ها واقعی باشند
بگذارید که باور کنیم، این تصاویر واقعی اند. اصلا فرض کنید حرمت شکنان پخش کننده عکس، راست می‌گویند! فرض کنید آن تصاویر برای کاندیدای منتخب اصفهان بوده. خب که چه؟!! فراموش نکنیم همه ما در زندگی مان عکس‌های خصوصی داریم که درآنها با آنچه در جامعه بیرون و صدا و سیما می‌بینیم متفاوتیم، ای کاش این به اصطلاح با دین و ایمانهای تابع شریعت!! که اینگونه عکس‌های خصوصی یک بانوی ایرانی را برای رسیدن به منافع سیاسی‌شان و با جار و جنجال‌های آنچنانی پخش کردند اندکی هم به خود نهیب می‌زدند و می‌گفتند که اگر واقعا داعیه حفظ اسلام دارند باید به اصولی که از آن دم می‌زنند پایبند باشند، نه آنکه به مانند مارکسیسم‌ها هدف، وسیله‌شان را توجیه کند تا برای عدم راهیابی یک نماینده منتخب اصلاح طلب به پارلمان، اینگونه با آبروی یک زن بازی کنند. مسلما اگر سناریوی اول یعنی پخش عکس‌های خصوصی خالقی صحیح باشد، آنچه که به عنوان تخلف و چه بسا جرم صورت گرفته از سوی بانیان پخش این عکس هاست و نه شخص مینو خالقی.

سناریوی دوم؛ عکس‌ها جعلی هستند
اما حقیقت این است که پخش تصاویر اخیر منتسب به مینو خالقی، با واکنش شدید او روبه‌رو شد. وی این بار به جای آنکه منتظر بنشیند تا سنگها از آسیاب بیفتند و سکوت پیشه کند، در بیانیه ای این تصاویر را جعلی دانسته و گفت که حتما پیگیر قانونی این ماجرا خواهد بود. خالقی در این بیانیه آورده است: " در کمال تاسف افرادی بی هویت و منفعت‌طلب که در رسیدن به منافع و مطامع سیاسی خود تمامی اصول شرعی و قانونی را زیر پا می‌گذارند؛ اقدام به انتشار تصاویر جعلی و انتساب بی‌شرمانه آن‌ها به اینجانب در فضای مجازی نموده‌اند؛ بدین وسیله ضمن تکذیب شدید هرگونه ارتباط این تصاویر جعلی به خود، از کلیه مراجع ذی‌صلاح تقاضا می‌نمایم در جهت حفظ شئون جامعه اسلامی و حق خود به عنوان زنی مسلمان و پایبند به اصول شریعت اسلامی با جدیت کامل با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه و مرتکبین جرم افترا در این زمینه برخورد نمایند.
ضمناً پی‌گیری قضایی این موضوع توسط اینجانب در حال انجام است.
قطعاً مرتکبین این اعمال شنیع باید خود را آماده پاسخگویی در محضر عدل الهی و سپس قانون و ملت نمایند."

خالقی پیگیر حقوقش باشد
اما خالقی، این ماجرا را چگونه از طریق قضایی پیگیری خواهدکرد و قانون چه حقی برای او قائل است؟
بهمن کشاورز حقوقدان و رییس اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران درباره اینکه اگر عکس‌های مینو خالقی عکس‌های واقعی بوده و اکنون به این شکل غیر قانونی پخش شده باشند قانون چه خواهد گفت؟ به آفتاب یزد می‌گوید: "به موجب بند ب ماده 5 قانون نحوه مجازات، اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت‌های غیرمجاز می‌کنند، مثل تهیه فیلم یا عکس از محل هایی که اختصاصی بانوان بوده... باعث محکومیت 2 تا 5 سال حبس و 10 سال محرومیت از حقوق اجتماعی و 74 ضربه شلاق خواهد شد."


وی پیرامون بیانیه اخیر خالقی و تاکید او بر آنکه عکس‌های پخش شده جعلی هستند توضیح داد: " اگر چنانچه این گونه عکس‌ها از طریق حیله و تقلب و تزویر تهیه شده اند، احتمالا ممکن است مجازات جعل و همچنین مجازات‌های موضوع قانون مطبوعات به آن تعلق گیرد."

وی تاکید کرد: « خانم مینو خالقی در هر دو صورت چه این که این عکس‌ها جعلی باشند و چه نباشند، باید برای دفاع از حق خود به دادسرا شکایت کند."

در میان شایعات پیرامون عکس‌های مینو خالقی یکی از عجیب ترین آنها این است که برخی گفته بودند، عکس‌های مربوط به خالقی زمانی گرفته شده که او به همراه همسرش و یک وکیل نامی برای شرکت در سمیناری حقوقی به زبان انگلیسی به یکی از کشورهای اروپایی رفته بودند، مسئله‌ای که کشاورز به شدت آن را تکذیب کرد و گفت: «مطلقا سفری با خانم خالقی و همسرشان نداشتم و این موضوع اگر مطرح شده است شخص خود من به دلیل نشر اکاذیب اقدام می‌کنم.»


وی افزود: « اما مینو خالقی باید از حق خود دفاع کند واین راهم بگویم که اولین مطلب حقوقی پس از رد مینو خالقی را من نوشته ام.»

هر چند نه آن عکس‌های جعلی، (حتی به فرض واقعی بودنشان) عکس‌های وحشتناکی هستند و نه مینو خالقی با این اقدامات سخیف عده ای از اعتبار می‌افتد، ولی حقیقت آن است که در چنین شرایطی به ویژه پس از پخش عکس‌های منتسب به او، خالقی باید به دنبال بازستاندن احقاق حق خود و تمام مردمی باشد که به او رای داده اند و محکمه قضایی را در ماجرای انتشار تصاویرش با جدیت پیگیری کند.

 

اخبار سیاسی - آفتاب یزد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------