آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

اخلاق قربانی حقارت شکست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

«کسانی که در انتخابات رای نیاورده‌اند ناراحت نباشند و کسانی هم که با جلب اعتماد مردم به مجلس راه یافتند نیز از این پیروزی خود زیاد شادمان نباشند».
اینکه چرا حاج آقا سید علی خمینی این سخنان را فرموده است واضح و مبرهن است. بنیان جمهوریت نظام حکم به تغییر پارلمان با نظر مردم دارد و بدیهی است در یک دوره مردم به یک جناح اعتماد کرده و به واسطه رای خود ایشان را راهی مجالس نمایند و در دوره دیگر اقبال با گروه دیگر باشد. با وجود این تغییرات است که جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی را الگویی برای سایر کشورهای حوزه خلیج فارس می‌داند و بلاشک به غیر از این هم نیست.

اما چرا خمینی جوان از هر دو گروه راه یافته و راه نیافته (به جای واژه پیروز و شکست خورده) می‌خواهد که غمگین و یا شادمان نباشند؟ جواب سوال این است که در انتخابات اخیر تنها این مردم هستند که پیروز میدان رقابت شده‌اند و گروهی که به واسطه انتخاب مردم به پارلمان کشور راه یافته‌اند تنها توفیق خدمت به مردم را کسب کرده‌اند.

 

در این راه اهتمام ورزی و جدیت می‌تواند بسیار مفیدتر از ذوق‌زدگی باشد و طبیعتا برآوردن انتظارات مردم بسی طاقت‌فرسا و مشقت‌بار خواهد بود. از این مبحث که بگذریم بایستی اذعان کرد که انتخابات اخیر اتفاقاً بازندگانی هم داشت. قضیه بانوی منتخب اصفهان که به نوعی بروز اختلاف نظر بر سر تفسیر از قانون اساسی را مابین وزارت کشور و شورای نگهبان موجب شد در این مورد خاص باعث باخت مفتضحانه عده‌ای هم شد! تنی چند از مدعیان اخلاق و اصول که علیرغم شکست سنگین در انتخابات انسانیت را نیز باختند.

اینکه چه تفسیری از سوی کدام طرف از هیئت نظارت و یا اجرایی در مورد خانم خالقی مر قانون است را به دلیل فقدان بضاعت حقوقی نگارنده به صاحبنظران واگذار می‌کنیم. اما عده‌ای با اقداماتی ناجوانمردانه درست پس از سخنان رییس جمهور در دفاع از رای مردم اصفهان (و نه شخص حقیقی خالقی) تعدادی از عکس‌های خصوصی این نامزد جنجالی مجلس را در گروه‌های مجازی توزیع و منتشر کردند. در این عکس‌ها خالقی در محیط های خانوادگی و خصوصی است و اثری از هیچ مردی در آن دیده نمی‌شود که به ظاهر در فضای خصوصی و بدون حضور فردی دیگر گرفته شده‌اند؛ دستاویز بازندگان اخلاق جهت اثبات ردصلاحیت خالقی منتشر شده است.

 

هر چند نگارنده خوشبختانه چشم به گناه رویت این عکس‌ها نیالوده، به وضوح می‌توان فهمید که دست یازیدن به این اقدام وقیح تنها از دست بازندگان واقعی انتخابات برمی آید که نه تنها نتوانستند به مجلس راه یابند بلکه اخلاق را قربانی حقارت شکست خود کردند. جالب است که مردم قبل از مشاهده این رفتار سخیف بازندگان واقعی؛ با تشخیص سره و ناسره از ورود چنین افرادی به قوه مقننه جلوگیری کردند.

آفتاب یزد / احسان سپهوند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------