«احمدی‌نژاد» نماد ناكارآمدی است و باید زیر ضرب باشد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تحلیل‌های متفاوت از بررسی كارنامه و برنامه رییس دولت‌های نهم و دهم
«احمدی‌نژاد» نماد ناكارآمدی است و باید زیر ضرب باشد

تردیدی نیست كه در ۸ سال فعالیت دولت‌های محمود احمدی‌نژاد اقتصاد ایران به لحاظ كیفیت سیاستگذاری و به تبع آن هدر دادن صدها میلیارد دلار پول حاصل از صادرات نفت و خصوصی‌سازی و ایجاد بدهی و كاهش رشد شاخص‌های مهمی مثل رشد تولید ناخالص داخلی و رشد سرمایه‌گذاری از بدترین دوره‌های تاریخ معاصر ایران است.

محمود احمدی‌نژاد در فضای سیاسی خاصی كه اصلاح طلبان و اصولگرایان نبرد بی‌امانی را در هر سو پیگیری می‌كردند خود را بالا كشید و با دادن وعده‌های عجیب اما دلپسند و توده‌گرایانه به یكی از كاندیداهای جناح اصولگرایان تبدیل شد. او با پشتیبانی یا بدون هواداری و سازماندهی نیروهای سیاسی اما به هر حال حاضر نشد با اصولگرایان دور یك میز بنشیند و رییس دولت شد.

اكنون ۳ سال از عمر دولت دوم او می‌گذرد و موضوع كارنامه وی اما همچنان برای طیف‌ها و جناح‌های سیاسی باز است. به نظر می‌رسد یك گرایش سیاسی پنهان در حال زاد و رشد است كه دیگر نباید آدرس «احمدی‌نژاد» را در تحلیل‌‌های دوره قبل به كار برد و تاكید بر این است كه نام «احمدی‌نژاد» نباید تكرار شود و طرح نام وی دیگر ضرورت ندارد.

این تحلیل كه البته سرچشمه زاد و رشد دادن آن معلوم نیست پیامدهای خاصی دارد كه شاید در انتخابات آتی رییس‌جمهور كار برخی را راه بیندازد. اگرچه روزی و روزگاری شنیده شد كه دبیر شورای نگهبان گفته است احمدی‌نژاد واجد صلاحیت نیست و به وسیله این شورا رد صلاحیت خواهد شد و اگرچه این روزها احمد توكلی هم چنین بحث‌هایی كرده است اما در سیاست احتمال‌ها را نباید صفر گرفت.

هر میزان احتمال برای ورود شخص «احمدی‌نژاد» و یا فردی كه او در انتخابات پشت تیم تبلیغاتی‌اش باشد را باید جدی گرفت. به همین دلیل است كه برخی سیاست‌ورزان معتقدند یادآوری و تكرار فاجعه اقتصادی به بار‌آمده از طرف احمدی‌نژاد در ۸ سال گذشته ضرورت تمام عیار دارد.

این طرفداران عقیده سیاسی می‌گویند دو قطبی كردن انتخابات كه یك سوی آن «احمدی‌نژاد» باشد كه صدها میلیارد دلار درآمد ایران و ایرانیان را با نازل‌ترین نرخ بهره‌وری هدر داد با هر طرف دیگر به نفع طرف مقابل احمدی‌نژاد است. علاوه بر این «احمدی‌نژاد» نماد یك تفكر ناكارآمد در اداره كشور بود كه باید زیر ضرب گرفته شود و در هر مجادله كارشناسانه، سیاسی و اقتصادی نامش برده شود تا دیگر افرادی با چنین طرز تفكری نتوانند رای مردم را به دست آورند.

به گزارش ساعت ۲۴، این گروه می‌گویند نام نبردن از «احمدی‌نژاد» به معنای فراموش كردن نماد گروهی است كه با ناكارآمدی و دادن آدرس غلط به مسوولان تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران را هموار كردند و این در دنیای سیاست و در رقابت‌ها ساده‌انگاری است. اما برخی نیز معتقدند نام بردن از احمدی‌نژاد به كار امروز نمی‌آید و شاید به زیان كسانی باشد كه در این سه سال دولت را در اختیار داشته و دارند.

ماه‌های آینده و به ویژه پس از سپری شدن فصل بهار و تابستان می‌توان فهمید كدام طیف از دو طیف نام برده شده در این نوشته تحلیل درست‌تری داشته‌اند.

 

اخبار سیاسی - ساعت 24

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------