آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

تله«181» در کمین لاریجانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در شرایطی که اصولگرایان در مجلس دهم در اقلیت هستند اما رسانه های این جریان با توهم پیروزی مدعی شده اند که فراکسیون متبوع مورد نظرشان 181 عضو خواهد داشت و برهمین اساس رییس مجلس فعلی می تواند در مجلس بعدی نیز رییس باقی بماند

سکانس اول؛ قبل از انتخابات مجلس دهم

لاریجانی بی بصیرت!
22 بهمن سال 91. همه چیز غیرمنتظره تمام شد. یعنی ناتمام ماند... چاشنی استقبال از سخنرانی علی لاریجانی، پرتاب مهر وکفش و دشنام علیه او بود. آن روز نگذاشتند لاریجانی حتی ابراز عقیده کند. از آن بالا به پایین کشیدنش. به او می‌گفتند بی بصیرت، به او می‌گفتند مصالحه کار، به او می‌گفتند طرد شده از خیمه اصولگرایی....

لاریجانی قانون شکن!
سال 92 و انتخابات ریاست جمهوری که رسید حل و فصل یک موضوع نه تنها در ایران بلکه در کل جهان، سرفصل اخبار قرار گرفت. خوب یا بد! برجام و توافق هسته ای همه موضوعات دیگر کشور را تحت الشعاع قرار داد. طبیعی بود که سر و کار متن آن توافق باید به مجلس هم می افتاد تا اینکه 20 مهر 94 فرا رسید همان روزی که کلیات برجام در مجلس تصویب شد.


آن روز اصولگرایان و رسانه هایشان علی لاریجانی را به صلابه کشیدند! از گریه ها و فریادهای برخی نمایندگان جناح راست و اینکه می گفتند لاریجانی قانون شکن مجلس است بگیریم تا حرف های " الیاس نادران که به کنایه و خشم گفت:" هنوز لاریجانی را نشناختید!". فردای بیستم مهر 94 روزنامه‌های محافظه‌کار هم اقدام علی لاریجانی را نقض قانون دانستند و به طعنه می‌گفتند لاریجانی بزرگترین پرونده سیاست خارجه ایران را در 15دقیقه بسته است.

لاریجانی نفوذی!
هرچه به ایام انتخابات اسفند نزدیکتر می شدیم سرخوردگی دو طرف نسبت به یکدیگر علنی‌تر و عیان‌تر می‌شد. بخصوص زمانیکه در بحبوحه تلاش اصولگرایان برای وحدت، علی لاریجانی به نشانه اعتراض جدی به آنها خبر از تشکیل گروه 4 متشکل از خودش، علی اکبر ولایتی، آیت الله مقتدایی و ناطق نوری داد.

موضوعی که فی الواقع پاتکی به اصولگرایانی بود که دل خوش به تشکیلات سنتی و رهبران معنوی شان آیت‌اله موحدی کرمانی، آیت اله یزدی و آیت‌اله مصباح بودند. خبر تشکیل گروه 4 از سوی لاریجانی در اوایل آذرماه سال گذشته به قدری دل برخی از اصولگرایان را آتش زد که آنها را به واکنش واداشت. درست مثل وقتی که حسین فدایی، دبیر کل جمعیت ایثارگران یکی از رفتارهای نفوذ برای تحقق اهداف نظام سلطه را اختلاف‌افکنی در درون جبهه اصولگرایی دانست و اظهار داشت: «راهبرد ما وحدت حداکثری است که بیشتر از 2سال در حال تلاشیم تا مانع از تصمیم نظام سلطه شده و به وحدت حداکثری برسیم. اینکه برخی بگویند می‌توانیم مستقل از بقیه اصولگرایان در صحنه سیاسی حضور پیدا کنیم، تحلیل غلطی است که آن را تولید شده شبکه‌های نفوذی می‌دانیم. "


فقط کم مانده بود که اصولگرایان، لاریجانی را نفوذی قلمداد کنند! که کردند.

لاریجانی رقیب!
سوم دی ماه 94 علی لاریجانی آب پاکی را روی دست همه آنها (اصولگرایان) ریخت زمانی که برای کاندیداتوری‌اش نامنویسی کرد و گفت "من مستقل هستم... " این جمله به معنای آن بود که: حسرت ائتلاف را بردلتان (دل اصولگرایان) گذاشتم.


و البته این حرکتش هم بی پاسخ نماند و همان موقع شخصیت های جناح راست به او واکنش نشان دادند. علی لاریجانی در انتخابات هفتم اسفند هرگز جامه اصولگرایی نپوشید بلکه بالعکس، همه رقیبانش اصولگرا بودند و هوادارانش اصلاح طلب و حامیان لیست امید و حقیقتا اصلاح طلبان در این چند ساله تمام قد از او دفاع کردند.

سکانس دوم؛بعد از انتخابات مجلس دهم


لاریجانی عزیز!!
اما درست بعد از انتخابات هفتم اسفند بود که با روی کار آمدن عارف و درماندگی اصولگرایان و شکستشان، انگار همه آنها به یک آلزایمر عمومی روی آوردند و تصمیم گرفتند تا به جای آنکه همچنان لاریجانی را دشمن خود بدانند و علیه او سخن روا دارند از در تغییر استراتژی 180درجه‌ای بربیایند.

محافظه کاران، اکنون یکبار گروه تصمیم گیرنده 7 نفره اصولگرایان را برای جذب لاریجانی در جبهه خودشان، علم می‌کنند و یکبار هم همان روزنامه‌ها و رسانه‌هایی که تا همین چند ماه پیش هیچ چیزی از حمله و هجمه به لاریجانی کم نگذاشتند!


و حالا او آن قدر برایشان عزیز شده است که به یکباره به فکر صله رحم سیاسی با علی لاریجانی افتاده‌اند و درصدد تکمیل پازل نقشه‌هایشان داد و غوغای این را به راه انداخته اند که اگر علی لاریجانی رییس شد؛ یعنی اصولگرایان به او رای داده‌اند! یعنی آنها پیروز شده‌اند! یعنی آنها رییس پارلمان را انتخاب کرده‌اند!

در همین راستا و در جدیدترین سناریوی اصولگرایان این عده همایشی را به نام " ائتلاف فراگیر " به راه انداخته اند تا بلکه با حربه حضور لاریجانی در آن همایش اینگونه القا کنند که اصولگرایان و مستقلین به یک توافق جامع برسر ریاست وی (لاریجانی) در مجلس آتی دست یافته‌اند. (منظورمان همان همایش دو روز پیش است).

جای تعجب اینجاست که همان چهره های مکدری که تا چندی پیش چشم‌شان به لاریجانی می افتاد روی برمی‌گرداندند و چه بسا ترشرویی‌شان گل می‌کرد و بر او می‌تاختند و وی را اسباب دست دولت و فریب خورده اصلاح طلبان توصیف می‌کردند، امروز با آب و تاب از این همایش یاد می‌کنند و بر روی آمار توهمی! حضور 181 نفر از منتخبین مجلس دهم در این نشست مانور می‌دهند و... حالا آنها تبدیل شده‌اند به دایه‌های مهربانتر از مادر که سنگ علی لاریجانی را به سینه می‌زنند همان لاریجانی ای که تا چندی پیش از این، نفوذی بی بصیرت، قانون شکن و رقیب صدایش می‌زدند!

سخنی با علی لاریجانی
البته نباید آن قدرها هم از اینگونه اعمال اصولگرایان یکه خورد چون این عده ید طولایی در پاک کردن صورت مسئله و فراموش کردن اشتباهاتی که همواره مرتکب می‌شوند دارند برای همین روی صحبتمان اینبار نه اصولگرایان، بلکه علی لاریجانی شخصیت معقول مجلس نهم است؛

1.آقای لاریجانی! شما خود نیک آگاهید که در طی این لااقل سه سال، آنهایی که پشتتان را خالی کردند و چه‌بسا علیه‌تان هجمه روا داشتند اصلاح طلبان نیستند، بلکه همان‌هایی هستند که دو روز پیش برایشان سخنرانی کرده‌اید. اگر اصولگرایان از یاد برده اند که در این چند سال بر شما چه کرده‌اند، خواهشا شما به این فراموشی دچار نشوید که داشتن فراموشی سیاسی حتی مصلحتی هرگز برازنده شما نیست.

2.برخلاف قبل از انتخابات هفتم اسفند که جناح راست، شما را هرگز برنمی تابید و مرتد اصولگرایی می‌دانست، بعداز انتخابات زیرکانه درصدد پهن کردن دام های متعددی برایتان بوده است که خداراشکر تا به اینجا درآن دامها گرفتار نشده اید. ولی اکنون این جناح با برگزاری همایشی که آن را به خیال خام خود " ائتلاف فراگیر" معرفی می‌کند با دادن آمارهای دروغینی «چون تشکیل فراکسیونی 181 نفره درمجلس!که همگی به ریاست شما رای خواهند داد!» سعی در فریفتن تان دارد.اما بسیار زیرک تر از آنی هستید که لیست امید و یاران دولت را ازیاد ببرید و به این سادگی‌ها در تله ی محافظه کاران بیفتید.

3.آنچه که در باره همایش اخیر تحت " نشست فراکسیون فراگیر مجلس دهم " جالب توجه است حذف عنوان اصولگرایی در انتهای این ائتلاف است! اصولگرایان آگاه هستند که حتی نمی توانند از واژه "ائتلاف فراگیر اصولگرایان "نام ببرند. چرا که عده آنها در مجلس دهم به قدری نسبت به گذشته اندک است که از هم اکنون به فکر یارگیری و جذب کاندیداهای مستقلی چون شما در جمع خود افتاده اند و برای همین حتی از افزودن کلمه اصولگرا به انتهای کلمه ائتلاف، واهمه دارند تا مبادا مستقلین به آنها نپیوندند... و این نماد بارزی است از عدم روراستی آنها با شما. به راستی آیا تصور می کنید که می توان روی آرای اصولگرایانی که برای تشکیل اکثریت مجلس، محتاج حضور تمام مستقلین مجلس در جمع خودشان هستند، حساب باز کرد و آمار آن 181 نفر را برای تشکیل فراکسیون واقعی دانست؟

4.از سویی یقین بدانید که اگر بر فرض محال، آمار عددی و حضور 181 نفر در همایش دوروز پیش درست باشد، این عده هرگز زیر یک فراکسیون واحد جای نخواهند‌گرفت. بلکه اختلافات در میان جناح های اصولگرا آن قدر هست که از دل 181 نفر چندین فراکسیون جداگانه در خواهدآمد. از خود شما می پرسیم می توانید بپذیرید که شما و جبهه پایداری‌ها زیر یک بیرق قرار بگیرید؟

5.آقای لاریجانی! اکنون در آزمون سختی قرار گرفته‌اید که باید در آن سره را از ناسره تشخیص دهید، آزمونی که می تواند شما را همچون آنچه در برجام صورت دادید تبدیل به یک قهرمان کند و یا اینکه حتی خوبی‌‌های گذشته تان را نیز به باد فراموشی بسپرد. پس لطفا گول نخورید.

 

اخبار سیاسی - آفتاب یزد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------