آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

سیدحسن خمینی: سخت‌ترین دوره اصلاح، زمانی است که یک امر ناپسند، پسندیده تلقی شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یادگام امام خمینی (ره)، گفت: سخت‌ترین دوره اصلاح در جامعه و در درون افراد زمانی رخ می‌دهد که یک امر ناپسند، پسندیده تلقی شده و کار اصلاح را سخت می‌کند.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام  سیدحسن خمینی ظهر امروز در دیدار با نمایندگان 88 تشکل و انجمن‌های اسلامی دانشجویی اصلاح‌طلب در حسینیه شماره یک جماران با اشاره به اینکه هرگونه فعالیت سیاسی و تشکیلاتی نیازمند رعایت سه پیش‌شرط از طرف اعضای آن تشکل است، ‌اظهار کرد: اگر هر مجموعه سیاسی یا هر فردی بخواهد وارد فعالیت شود باید به سه پیش‌شرط توجه همیشگی داشته باشد که یکی از آنها رعایت حقیقت و جانبداری از آن است.

وی افزود: هیچ وقت سیاست نباید برای سیاسیون اصالت پیدا کند؛ چرا که اگر چنین شود چشم‌ها بر حقایق بسته خواهد شد و در تاریخ نیز نمونه‌های فراوانی از افرادی را می‌یابیم که گرفتار همین عارضه شده‌اند.

یادگار امام (ره) با اشاره به اینکه اصالت سیاسی یعنی پیروی از یک مشرب خاص در سیاست،‌ گفت: شما دانشجویان که در ابتدای فعالیت سیاسی قرار دارید باید با خود عهد ببندید که همواره حقیقت را دنبال کنید و از چیزی که به آن اعتقاد ندارید سخن نگویید.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) با یادآوری این نکته که انسان می‌تواند همه چیزهایی را که به آن اعتقاد دارد بر زبان نیاورد، ادامه داد: می‌توان درباره همه چیزهایی که به آن اعتقاد داریم سخن نگوییم اما باید در این مورد هم دلیلی مهم‌تر از منافع شخصی داشته باشیم اما آن خط قرمزی که همواره باید رعایت شود این است که به چیزی که به آن اعتقادی ندارید عمل نکنید و یا از آن سخن نگویید و یا در پی ترویج آن نباشید.

سیدحسن خمینی با اشاره به اینکه اگر تمام فعالان سیاسی و اجتماعی در طول تاریخ به دنبال اعتلای حقیقت بودند وضع جامعه جهانی بهتر از الان بود، اظهار کرد: ما معمولاً به دنبال تصحیح رفتار دیگران هستیم به جای آنکه در ابتدا به دنبال تصحیح رفتار خودمان باشیم.

یادگار امام (ره) سخت‌ترین دوره اصلاح در یک جامعه را زمانی دانست که یک امر ناپسند، پسندیده تلقی می‌شود و افزود: سخت‌ترین دوره اصلاح در یک جامعه و یا در درون افراد زمانی رخ می‌دهد که در آن جامعه و یا در درون آن فرد یک امر ناپسند، پسندیده شمرده شود که در این صورت کار اصلاح سخت خواهد شد، اما شما دانشجویان همواره باید در درون خودتان این تذکر را به یاد داشته باشید که یک امر ناپسند، ناپسند است. حتی اگر نمی‌توانید آن را در جامعه خود از میان بردارید.

سیدحسن خمینی افزود: خط اتصال حقیقت را در طول تاریخی دل‌هایی حفظ کردند که بهاری بوده و تسلیم پاییز نشده‌اند.

رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره)، دومین شرط رفتار تشکیلاتی را رعایت انصاف دانست و گفت: انصاف که بارها در کلام پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) به کار رفته است مصداق همان حدیث علوی است که می‌فرماید آنچه را برای خود می‌پسندی برای دیگران نیز بپسندید.

وی افزود: همواره باید رقیب خود را منصفانه ارزیابی کنیم و در عین حال نسبت به خودمان نقد بی‌رحمانه و بدون تعارفی را انجام دهیم تا ایرادات خود را پیدا کنیم و بدانیم که در فعالیت‌های خود به رعایت انصاف نیازمندیم.

یادگار امام (ره) با بیان اینکه رعایت انصاف درد جامعه امروزه ماست، اظهار کرد: اگر انصاف رعایت شود دیگر برای خود این حق را قائل نمی‌شویم که درهای هیچ محدوده‌ای را فقط برای رفقای خود باز کنیم و یا از قانون به نفع خودمان استفاده کنیم.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) سومین شرط در فعالیت‌های اجتماعی را داشتن شجاعت دانست و گفت: شما جوانان و دانشجویان باید مراقب باشید که شجاعت از شما گرفته نشود؛ زیرا یکی از کارهایی که معمولاً ‌علیه جوانان اتفاق می‌افتد این است که سعی می‌کنند آنها را مرعوب کنند و شجاعت‌شان را بگیرند.


سیدحسن خمینی افزود: البته رعایت شجاعت از رعایت انصاف فراتر نیست، بلکه در واقع باید منصفانه شجاع باشیم و از عقیده‌ای که پذیرفته‌ایم دفاع کنیم که اگر این سه شرط بر فعالیت‌های تشکیلاتی رعایت شود آنگاه می‌توانید در وجدان خودتان راحت باشید که درست عمل کرده‌اید.

یادگار امام در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه امیدوارم آینده جامعه ما از گذشته‌اش بسیار بهتر باشد، اظهار کرد: هیچ جامعه‌ای که افق‌های روشن پیش رویش را روشن‌تر از گذشته نبیند به موفقیت نخواهد رسید و من نیز هرچند به شخصه انسان خوشبینی هستم امیدوارم شما هم خوشبین باشید و خداوند نیز آینده خوبی را برای ما تصویر کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------