آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

لاریجانی:کفران نعمت است که وقت را صرف جدال‌های بلاوجه کنیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس مجلس با بیان اینکه دعوا و نزاع در کشور سایش ایجاد می‌کند، گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند از «خلیج فارس» اسم «فارس» را حذف کنند، این تلاش‌های کودکانه‌ای است، باید بپذیرید ملت ایران از تمدن فاخری برخوردار است.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (شنبه) طی سخنانی در مراسم اختتامیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در محل همین نمایشگاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از خصوصیات مربوط به آخرالزمان این است که عقل همه انسان‌ها کمال می یابد، رشد عقلانی در آن زمان در جامعه بشری حاصل می‌شود، شما دست‌اندرکاران فرهنگ و کتابخوانی شرایط رشد عقلانی جامعه را فراهم می‌کنید، همت شما باعث رشد فکری و عقلانی جامعه می‌شود.

وی افزود: لازم می‌دانم از آقای قالیباف شهردار محترم تهران تشکر کنم، شهر آفتاب کار بزرگی بود که با همت عالی و خوش‌سلیقگی ایجاد کردند و قابل تقدیر است، در کارهای دیگر هم که در شهر تهران انجام می شود، این رویکرد را در رفتار آقای قالیباف مشاهده کرده‌ایم، باید خدا را شکر کرد که شهردار خوب و عاقلی داریم که حوزه‌های شهری را سامان می‌دهد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: هماهنگ کردن امور در کشور ما مشکل است اما بخش‌های مختلف در ایجاد شهر آفتاب دست به دست هم دادند و کار اساسی انجام شده است. به همین دلیل باید شرایط را به سمت همگرایی سوق دهیم چرا که در همگرایی و همدلی کارها درست انجام می‌شود، نه با نزاع و دعوا، نزاع و دعوا، سایش در کشور ایجاد می‌کند، شهر آفتاب نمونه‌ای از همگرایی بخش‌های مختلف کشور است.

رئیس مجلس بر همین اساس تصریح کرد: باید برای پیشرفت کشور همگرا بود و در این زمینه تلاش کرد، ما کشور بزرگی هستیم و جمعیت زیادی داریم، این کفران نعمت است که وقت کشور را صرف جدال‌های مختلف کنیم و اجازه ندهیم بخش‌های مختلف با یکدیگر متحد شوند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب یک رویداد مهم فرهنگی است و گشت و گذار در عالم علم و فرهنگ محسوب می‌شود، گفت: به لطف خداوند امسال نمایشگاه کتاب به خوبی برگزار شد، هم ناشران و هم مردم امسال از نحوه برگزاری نمایشگاه کتاب راضی بودند و گام خوبی برداشته‌ایم.

رئیس دستگاه قانون‌گذاری کشورمان با تأکید بر اینکه امسال شرایط برای برگزاری نمایشگاه کتاب بهتر بود و از تلاش‌های وزارت ارشاد در این زمینه تشکر می‌کنیم، گفت: آقای جنتی در شأن وزیر ارشاد خوب عمل کردند، گاهی کشور شلوغ می شد و بحث‌های مختلفی گفته می‌شد اما برایند کار آقای جنتی وزیر ارشاد در این مدت خوب بوده است، آن طور که گزارش دادند امسال فیلم‌های سینمایی بهتر، معنادارتر و پرمغزتر ساخته شده است.

رئیس مجلس اضافه کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند از «خلیج فارس» اسم «فارس» را حذف کنند، این تمدن را که نمی‌توانید حذف کنید، این تلاش‌های کودکانه‌ای است و باید بپذیرید این ملت از تمدن فاخری برخوردار است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در بخش نشر سال‌های سختی را طی کردیم، مردم باید بتوانند به آسانی به کتاب دسترسی پیدا کنند،فضای کشور در زمان تحریم‌ها ناگوار بود و به همین دلیل مشکلاتی در نشر وجود داشت اما پس از توافق هسته‌ای، آرام آرام شرایط کشور تغییر پیدا خواهد کرد، وضعیت نشر هم با ساماندهی شرایط ، به نظرم بهتر می شود، همیشه نشر از سیستم توزیع رنج می‌برد، هنوز هم وضع ساماندهی شده‌ای وجود ندارد، باید خودتان دست به کار شوید و سیستم توزیع فراگیری را ایجاد کنید تا مشکلات کشور حل شود.

لاریجانی با بیان اینکه ما از اینکه بخش‌های دولتی وارد سیستم توزیع کشور شود، پرهیز داریم، گفت: در مجلس هم مواردی را برای حمایت از سیستم توزیع در نظر خواهیم گرفت، سیستم‌های چاپ باید با شرایط امروز، روزآمد شوند. البته سیستم نشرمان نیز باید به روز شود، امیدواریم سیستم چاپ کشور بهبود یابد.ژ

وی در پایان خاطرنشان کرد: عدم تعهد به کپی رایت، شما را از حصول به بازارهای جهانی باز می‌دارد، باید برای این، قانونمندی مناسبی را در نظر بگیرید، تجربیات خوبی برای وزارت ارشاد و بخش نشر به وجود آمده است، بخش نشر کشور باید مورد حمایت قرار گیرد، چرخه مطلوب اقتصادی برای ناشرین و اهل قلم باید فراهم شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------