کواکبیان: مردم تهران مجلس را 30 به هیچ به نفع اصلاح طلبان بردند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: ملت ایران با حضور آگاهانه خود در عرصه انتخابات همواره ملتی تغییر آفرین و تحول آفرین بوده است.

به گزارش ایرنا، مصطفی کواکبیان در دیدار با دانشجویان به مناسبت سالگرد پیروزی دولت اصلاحات در مشهد افزود: ملت ایران در دوم خرداد 1376 با انتخاب دولت اصلاحات و در خردادماه 1392 با انتخاب دولت تدبیر و امید نشان داد که همواره طرفدار اعتدال و اصلاحات است.

وی خاطر نشان کرد: این ملت همچنین در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه 1394 در سراسر کشور به غیر از مشهد تحول آفرید.

منتخب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس بازی را 30 به هیچ به نفع اصلاح طلبان بردند و این در حالی بود که 50 درصد مردم تهران دراین انتخابات شرکت کردند.

به گفته کواکبیان، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تهران، اولین انتخاباتی بود که به دوره دوم کشیده نشد.

وی بیان کرد: گروه مقابل با مشاهده نتایج انتخابات غافله را باخت و بداخلاقی هایش شروع شد و گفتند مردم تهران به لیست انگلیسی ها رای دادند.

کواکبیان در ادامه گفت: منتخبان مجلس دهم شورای اسلامی اجازه نخواهند داد که مجلس ششم تکرار شود و با عقلانیت، تعهد و در چارچوب نظام مطالبات مردم را در بخش های مختلف به ویژه بهبود مسائل اقتصادی و اشتغالزایی پیگیری می کنند.

دبیر کل حزب مردم سالاری خاطر نشان کرد: جریان اصلاح طلبی در دوره 19 ساله خود با فراز و فرودهای فراوانی روبرو بوده است، اما پرچم اصلاحات همواره برافراشته است و در چارچوب قانون اساسی و نظام اجتماعی پایگاه قوی دارد.

وی گفت: بزرگترین دستاورد دولت اصلاحات این بود که مردم به آینده انقلاب و نظام امیدوار شدند و به این باور رسیدند که می توان در پرتو اصلاحات به آرمان های اولیه انقلاب دست یافت و در دنیا سرافرازانه زندگی کرد.

وی مهار تورم و مهار نقدینگی، رشد سرمایه گذاری، رشد تولید ناخالص ملی، ایجاد آرامش در سیاست داخلی و خارجی، گسترش دیپلماسی ، رشد احزاب و سازمان های مردم نهاد را از موفقیت ها و سیاست های دولت اصلاحات عنوان کرد.

وی با اشاره به کنترل قیمت دلار در دولت اصلاحات گفت: قیمت دلار در دوره سازندگی چهار هزار ریال بود و در پایان دولت اصلاحات تنها رشد حدود دو برابری داشت و به هفت هزار و 500 ریال رسید.

به گفته وی، این در حالی است که در پایان دولت احمدی نژاد قیمت دلار به چهل هزار ریال افزایش یافت.

کواکبیان مبارزه با فساد اقتصادی را از دیگر دستاوردهای دولت اصلاحات عنوان و اظهار کرد: به جرات می توان گفت که دولت اصلاحات سالم ترین دولت ها پس از انقلاب در زمینه فساد اقتصادی بوده است.

منتخب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: پرونده اختلاس سه هزار میلیارد دلاری 'امیر منصور آریا' و پرونده 'بابک زنجانی' نمونه هایی از فسادهای بزرگ اقتصادی بود که پس از دولت اصلاحات و در دوره احمدی نژاد پدید آمد.

وی همچنین گفت: اگرچه دولت اصلاحات ضعف هایی نیز داشت اما نقاط ضعفش در مقابل نقاط قوت به مراتب خیلی کمتر بود و برخی از افراطی گری ها در آن دوره نه از سوی شخص رئیس جمهوری بلکه از زیر مجموعه صورت گرفت که نتیجه آن روی کار آمدن دولت 'علّیه محمودیه' بود.
در پایان این مراسم مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری به سوالات دانشجویان در بخش های مختلف پاسخ گفت.

دیدار دبیر کل حزب مردم سالاری با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد امروز به مناسبت سالگرد دوم خرداد، پیروزی دولت اصلاحات در محل دانشکده حقوق، علوم سیاسی و زبان های خارجی این دانشگاه برگزار شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------