آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

آیت‌الله هاشمی: خواست اکثر مردم جامعه تعامل سازنده با دنیاست / اقتصادمقاومتی به معنی ریاضت کشیدن نیست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: خواست اکثریت مردم جامعه، تعامل و ارتباط سازنده و عزتمند با کشورهای دنیاست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار صادرکنندگان و روسای تشکل‌های صادراتی کشور، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، خاطر نشان کرد: ماه رمضان هدیه، لطف و رحمت خداوند به بشر است که صرفاً مخصوص مسلمانان نیست، بلکه در همه‌ی ادیان آسمانی وجود دارد.

هاشمی رفسنجانی، به قیام خونین 15 خرداد اشاره و تصریح کرد: این روز، قطعه‌ی مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی شد و فرصتی برای ما فراهم کرد تا بتوانیم روشنگری و ابعاد مختلف ظلم و وابستگی رژیم پهلوی را نزد مردم تبیین کنیم. مردم نیز از آن روز به بعد مصمم‌تر و جدّی‌تر به مبارزات خود تا پیروزی نهایی ادامه دادند.

اهم اظهارات رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در ادامه بخوانید؛
* امام(ره) مرجع منحصر به فردی در تاریخ روحانیت شیعه بودند که تمام شرایط لازم برای رهبری را داشتند و کار بسیار بزرگی در کشور انجام دادند و همگان به نقش تأثیرگذار و خطیر ایشان در انقلاب اسلامی اذعان دارند.

* اگر از افراط و تفریط پرهیز و به اصول اسلام ناب محمدی عمل کنیم، علاوه بر جبران اشتباهات گذشته، راه توسعه و سعادت آینده کشور را نیز هموارتر می‌کنیم. امیدواریم با رشد فکری و آگاهی که مردم پیدا کرده‌اند، اتفاقات ناگوار گذشته تکرار نشود.

*{با اشاره به به گستردگی خبر درگذشت قهرمان مسلمان بوکس جهان محمدعلی کلی}: وی عجوبه‌ای در تاریخ ورزش دنیا بود که قهرمانی‌اش او را نامدار و روحیات و شخصیت انسان‌مدار، او را محبوب دل‌ها کرده است.

*{خاطره رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مرحوم کلی }: روزی از او پرسیدم، چگونه مسلمان شدید؟ و او پاسخ داد: نکات مثبتی در دین اسلام دیدم که در ادیان دیگر ندیده بودم.

*{ با تبریک و ابراز خرسندی از راه‌یابی تیم ملی والیبال کشورمان به المپیک 2016}: امیدواریم این‌گونه موفقیت‌ها در همه میادین ورزشی شامل حال ورزشکاران در سطح ملی شود.

* اینکه خواست اکثریت مردم جامعه، تعامل و ارتباط سازنده و عزتمند با کشورهای دنیاست، مردم آگاه و هوشیار کشور با حضور در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات نشان داد‌ه‌اند که راه خود را پیدا کرده‌اند و علاقه‌مند هستند ایران مقتدرانه با کشورهای جهان ارتباط دوسویه و مستمری براساس احترام و اطمینان متقابل داشته باشد.

* اقتصاد مقاومتی بهترین راه حل توسعه است، خیلی‌ها تصور می‌کنند منظور از اقتصاد مقاومتی، ریاضت و سختی کشیدن است. در حالی که اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید با نگاه درون زا و برون‌نگر، رقابت‌گرا، تولید و تجارت و استفاده از تجربیات و تکنولوژی دنیا، در راه توسعه و پیشرفت کشور گام برداریم.

*بروکراسی دست و پاگیر و حمایت از رقبا مشکلات مدیریت بازرگانی کشور است، باید دروازه‌های کشور را برای صادرات باز کنیم و از رقبای خود بهتر، برتر و قدرتمندتر در تولید محصولات باشیم.

* مسیر توسعه و صادرات در کشور صاف و هموار است، لازمه صادرات و رونق اقتصادی، منابع طبیعی، انرژی، نیروی انسانی توانمند، بنادر و سواحل ارزشمند است که همه‌ی اینها در کشور به وفور یافت می‌شود و چیزی در این زمینه‌ها کم ندارد. و به لحاظ جغرافیایی، مبانی فکری، عقیدتی و راه‌‌های ارتباطاتی از جمله جاده‌ ابریشم، جزء برترین کشورها هستیم که می‌توانیم با برخورداری از همه این امکانات، کشور پرکاری در زمینه صادرات داشته باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------