آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سعیدی، نماینده مجلس: مسئولان می‌گویند دلار ۶۵ هزار تومانی را به رسمیت نمی‌شناسیم اما اثر آن در سفره مردم مشهود است

نماینده مردم چابهار در مجلس با انتقاد از وضعیت اقتصادی مردم که جای دفاع برای دولت نگذاشته است، گفت: دولت باید توجه ویژه به حوزه مهار نرخ…

صبحانه با لیست امید، ناهار با دولت، شام با اصولگرایان + جدول



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 انشعاب بزرگترین فراکسیون مجلس پیش از تشکیل!
صبحانه با لیست امید، ناهار با دولت، شام با اصولگرایان + جدول

جمعی از نمایندگان مجلس که عضو فراکسیون ولایت به شمار می‌روند به شدت به دنبال آن هستند که از این فراکسیون جدا شوند و فراکسیون جدیدی راه بیندازند.

«فراکسیون سوم مجلس تشکیل می‌شود» این خبری است که این روزها در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود. به این ترتیب به نظر می‌رسد فراکسیونی که با حضور طیف‌های مختلف اصولگرایی، از جبهه پایداری و یاران احمدی نژاد گرفته تا حزب اعتدال و توسعه و اصولگرایان حامی روحانی تشکیل شده بود، جز توافق بر سر انتخاب رئیس مجلس در هیچ جای دیگری توافق ندارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حالا تقریبا قطعی است که جمعی از این نمایندگان راهی فراکسیون دیگری خواهند شد. شاید به خاطر همین اختلافات «بزرگترین فراکسیون مجلس» هنوز نه اساسنامه دارد و نه اعضای مدیریت آن مشخص شده‌اند.

وحدت می‌کنیم
با وجود همه این حرف‌ها هنوز جمعی از نمایندگان مجلس قاطعانه از تشکیل فراکسیون صد و هشتاد نفره دفاع می‌کنند. محمدرضا امیرحسن‌خانی نماینده مردم طبس از نمایندگانی است که می‌گوید این انشعاب جدی نیست و نباید به آن دامن زد.

نقوی حسینی نیز یکی دیگر از نمایندگانی است که تشکیل فراکسیون سوم را جدی نگرفته است و می‌گوید چنین اعتقادی ندارم که کسی قصد دارد از فراکسیون خارج شود و تهدید می کند کسی حق ندارد عضو دو فراکوسیون باشد. هر چند اساسنامه فراکسیون ولایت هنوز نوشته نشده است.

امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس نیز با حمایت از این فراکسیون می‌گوید که اساسنامه به تایید لاریجانی خواهد رسید. امیر آبادی، کوهکن، دهقان، قاضی‌زاده هاشمی، مصری و حاجی‌بابایی افرادی هستند که اساسنامه این فراکسیون را خواهند نوشت.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

انشعاب می‌کنیم
جمعی از نمایندگان مجلس که عضو فراکسیون ولایت به شمار می‌روند به شدت به دنبال آن هستند که از این فراکسیون جدا شوند و فراکسیون جدیدی راه بیندازند؛ بهروز نعمتی یکی از این نمایندگان است که اتفاقا از سوی همان جمعی که فراکسیون ولایت خوانده می‌شد برای عضویت در هیات رییسه معرفی شد و اتفاقا رای هم آورد.

بهروز نعمتی حساب خود و دوستانش را از جمع فراکسیون ولایت جدا می‌داند. «جلالی، جعفرزاده و لاهوتی» دیگر نمایندگانی هستند که به گفته نعمتی نسبتی با فراکسیون ولایت ندارند و احتمالا ستون فقرات اولیه فراکسیون جدید مجلس هستند. فراکسیونی که به گفته لاهوتی ۱۰۰ عضو دارد.

سیداحسن علوی از جمله معدود نمایندگان کردی است که عضو فراکسیون امید نشده است. او می‌گوید خط مشی فراکسیون ولایت مشخص است و در ادامه راه، اقلیت تندروهای حاضر در این فراکسیون، باید مشی معتدل این فراکسیون که نمونه آن را در فراکسیون «رهروان ولایت» مجلس نهم دیدیم، بپذیرند. البته ممکن است ۱۰ الی ۱۵ نماینده تندرو هم در دل این تشکیلات حضور داشته‌ باشند، اما قاعدتاً فراکسیون چارچوب و اساسنامه خواهد داشت و همه باید به آن تمکین کنند. علوی گفته که اگر این فراکسیون بخواهد نزدیک به اصولگرایان تندرو باشد در کنار نمایندگان مستقل فراکسیون دیگری تشکیل خواهد داد.

غلامعلی جعفرزاده نیز که با حمایت لیست امید به عنوان منتخب اول رشت وارد مجلس شده است، به ایلنا می‌گوید: در فراکسیون ولایت برخی دوستان پایداری حضور دارند که خط مشی مشخصی دارند که موجب می‌شود بسیاری از نمایندگان مجلس نتوانند با آنها دور یک میز جع شوند. بنابراین ما به این نتیجه رسیدیم که باید فراکسیون مستقل خود را تشکیل دهیم.

زیر مجموعه می‌شویم
برخی از نمایندگان نیز امیدوارند همزمان که عضو فراکسیون ولایت هستند، در زیرمجموعه آن فراکسیون خود را تاسیس کنند. فرهاد تجری نماینده قصرشیرین از جمله این افراد است که می‌گوید فراکسیون ولایت که فراکسیون طرفداران آقای لاریجانی است، فراکسیون اصلی آقای لاریجانی است و این امر قابل خدشه نیست. حتی اگر فراکسیون مستقلان هم تشکیل شود زیر مجموعه فراکسیون ولایت است.

حمیدرضا فولادگر نماینده اصولگرای اصفهان نیز تشکیل زیرمجموعه‌هایی برای فراکسیون ولایت را امری محتمل خوانده است

امیدی نیست ...
حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب معتقد است این فراکسیون برای ریاست مجلس تشکیل شده بود و در ادامه وضعیت فراکسیون ولایت را اینگونه توضیح می‌‌دهد «ما امیدوار بودیم که بشود روی مسائل دیگر به توافق رسید. امیدوار بودیم تغییر وزن‌کشی‌ها باعث تغییراتی در موضع‌گیری‌های سخت برخی اصولگرایان بشود و‌ آنها را نرم کند اما نشد. یعنی امیدی نیست که بشود این فراکسیون را حفظ کرد.»

فراکسیون ۱۸۰ نفره اصولگرایان بدون حضور اصولگرایان!!
این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که اصولگرایان کم‌کم باید قبول کنند که تعدادشان ۱۸۰ نفر نیست؛ چه اینکه هرچقدر وضعیت نهایی تشکیل فراکسیون‌ها مشخص‌تر می شود، عدد اصولگرایان آب می‌رود. سایت فراکسیون اصولگرایان مجلس نام ۱۲۴ نفر را تحت عنوان فراکسیون اصولگرایان منتشر کرده است.

جالب اینجاست که تعدادی از این ۱۲۴ نفر هم اصولگرای شش‌دانگ محسوب نمی‌شوند. از جمله نماینده یکی از شهرهای استان اصفهان که دور دوم با حمایت جدی لیست امید و سخنرانی تاجگردون وارد مجلس شد یا چند نفر از نمایندگانی که این روزها ساز جدایی از فراکسیون ولایت زده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------