آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

هاشمی رفسنجانی: دولت باید مثلث شوم تورم، رکود و بیکاری را حل کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تیم اقتصادی دولت، باید مثلث شوم تورم، رکود و بیکاری را به عنوان خطرناک‌ترین ارث دولت سابق حل کند.

به گزارش مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار تعدادی از اعضای شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، تعامل گروه‌های سیاسی در کشور را که اکثریت آنها انسان‌های فرهیخته و صاحب‌نظر هستند، بسیار خوب و امیدوارکننده دانست و گفت: این امیدواری موقعی عمیق می‌شود که می‌بینیم خانواده‌ها و به تبع آن جامعه، به خاطر اطلاعات فرزندان و جوانان، آگاه شده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از مقاومت‌های انتخاباتی مردم در مقابل تحکّم‌های سیاسی بعضی از جریان‌ها، در پاسخ به سؤال یکی از حاضران که «چرا پس از انتخابات گفتید: خیالم راحت شد؟»، افزود: فضای قبل از انتخابات را به یاد آورید که چه تهمت‌ها و نسبت‌های ناروایی علیه بعضی از نامزدها بکار می‌بردند و با تمام توان در رسانه‌های نوشتاری، شنیداری و دیداری پخش می‌کردند! ولی وقتی رأی مردم را به رغم حجم بالای شانتاژها و القائات سوء دیدیم، امیدوار شدیم که دیگر هیچ‌کس یا گروهی با ظاهرسازی‌ و تحریف حقایق نمی‌تواند اکثریت مردم جامعه را فریب دهد.

 هاشمی رفسنجانی، در خصوص نگرانی اعضای حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، برای مسایل و مشکلات اقتصادی کشور، ادامه داد: تیم اقتصادی دولت، باید مثلث شوم تورم، رکود و بیکاری را به عنوان خطرناک‌ترین ارث دولت سابق حل کند که دولت اخیراً تصمیم گرفته از شمشیر دو لبه نقدینگی در جهت رونق تولید استفاده کند.

وی با اشاره به مجموعه مباحثی که در طول این سال‌ها با کارشناسان و متخصصان اقتصادی و بانکی داشته است، گفت: باید از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی که مانند بهمن، تولید کشور را خفه کرده، در جهت احیای واحدهای تولیدی استفاده کنیم که علاوه بر بازگشت بیکار شده‌ها، برای بیکاران هم اشتغال آفرینی می‌شود.

هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «این یک طرح تئوری نیست»، به تجربه عملی استانداری همدان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: می‌توان تمام کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌های متوسط را در یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت احیا کرد، چرا که بسیاری از زیرساخت‌ها تهیه شده و حتی نیروها نیز آموزش‌های لازم را دیده‌اند و برای شروع نیاز به حمایت‌های مالی و کم کردن نگرانی صاحبان سرمایه به خاطر معوقات بانکی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، استفاده از قابلیت‌های مردمی و واگذاری کارها به بخش خصوصی را برای حرکت جدّی اقتصادی در کشور ضروری دانست و با اشاره به اصلاح سیاست‌های اصل ۴۴ و تدوین چشم‌انداز بیست ساله نظام و همچنین تجربه عملیاتی استانداری کرمان، گفت: اقیانوس اراده مردمی، رکودها و رخوت‌ها را از مسیر حرکت‌ اقتصادی جامعه به سوی قله‌های پیشرفت و تکنولوژی بر می‌دارد.

وی در خصوص نگرانی یکی از اعضا درباره‌ رشد روز افزون آسیب‌های اجتماعی، «من لا معاش له لا معاد له» را یک تحلیل روشن از پیامبر (ص) برای جامعه دانست و تصریح کرد: بی‌دلیل نیست که می‌گویند وقتی فقر به سوی کشوری راه افتاد، کفر می‌گوید تو تنها نرو که من و تو باید با هم برویم.

هاشمی رفسنجانی، افزود: همیشه این‌گونه بوده است که فقر همراه تبعیض اگر چه در کنار آن قله‌های رفاه باشد، آرامش اجتماعی جامعه را از بین می‌برد و بجای گسترش فضایل اخلاقی، به رذیلت‌های اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زند.

در آغاز این دیدار، علی شکوری‌راد، دبیرکل ـ حمید جلایی پور، آذر منصوری و نسیم چالاکی ضمن ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خویش به بیان مسایل سیاسی، اجتماعی اقتصادی و فرهنگی پرداختند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------