آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

شناسایی و دستگیری چند تیم عملیاتی خرابکارانه در خوزستان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 رییس کل دادگستری خوزستان خبر داد:
شناسایی و دستگیری چند تیم عملیاتی خرابکارانه در خوزستان

رییس کل دادگستری خوزستان از شناسایی و دستگیری چند تیم عملیاتی خرابکارانه طی روزهای اخیر در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرهاد افشارنیا همزمان با هفته قوه قضائیه در دیدار با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: هیچ تهدید خارجی و داخلی نیست که از دید ماموران انتظامی و امنیتی استان پوشیده بماند.

وی ادامه داد: در مدت اخیر طی دو سه فقره عملیات، چند تیم خرابکارای که قصد داشتند از خوزستان وارد نقاط مرکزی کشور شده و عملیات خرابکارانه انجام دهند، دستگیر شده و برخی از اعضای این تیم‌ها به هلاکت رسیدند.

افشارنیا پنج جرم اول این استان را سرقت، ضرب و جرح عمدی، تصادفات، توهین و تهدید برشمرد و تصریح کرد: در بحث مطالبات نیز، مطالبات وجه ناشی از صدور چک‌های بلامحل، دعاوی و اختلافات خانوادگی، طلاق توافقی و مطالبه مهریه در رتبه‌های اول تا چهارم قرار دارد که این آمار مسئولیت سنگین‌تری را متوجه مراجع فرهنگی استان می‌کند.

وی گفت: به دلیل نوسانات اقتصادی موجود در کشور، افراد قادر به انجام تعهدات خود نسبت به یکدیگر نیستند و زنجیره‌ای بودن امور اقتصادی موجب شده که طی سال گذشته ۱۳ هزار و ۳۳۵ فقره پرونده در این خصوص تشکیل شود.

افشارنیا افزود: با فعالیت‌های خوب شورای حمایت از حفظ اراضی بیت‌المال و منابع طبیعی دادگستری استان، طی سال گذشته بدون تشکیل هیچ پرونده قضایی و صرفا با برگزاری جلسات اداری، ۲۳۹۱ هکتار از اراضی ملی استان از چنگ زمین‌خواران و کسانی که قصد تعرض و دست‌اندازی به اموال بیت‌المال را داشتند، رفع تصرف شد که ارزش ریالی این اراضی، هفت میلیارد ریال برآورد می‌شود.

رییس عالی شورای قضایی استان خوزستان افزود: سال گذشته در شوراهای حل اختلاف به ۱۵۴ هزار فقره پرونده رسیدگی شد که جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: اداره کل تغزیرات حکومتی استان خوزستان نیز سال گذشته به ۱۵ هزار فقره پرونده قاچاق کالا و ارز رسیدگی کرد که طی آن مانع از ورود ۱۰ میلیارد تومان کالای قاچاق به کشور شده است.

به گفته وی، همچنین در سه ماه نخست سال جاری به ۴۵۰۰ فقره پرونده در این زمینه رسیدگی شد.

افشارنیا در ادامه گفت: اداره کل زندان‌های استان خوزستان نیز فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌اند به‌طوری که ۴۳۸۴ نفر از جمعیت ۱۰ هزار نفری زندان‌های استان مشغول حفظ و قرائت قرآن کریم هستند و نرخ بازگشت محکومان آزاد شده به زندان در خوزستان به عدد ۴ رسیده است که در مقایسه با نرخ کشوری آنکه ۴۰ درصد است، آمار بسیار خوبی است.

رییس کل دادگستری خوزستان افزود: تاسیس ادارات ثبت در شهرستاهای حمیدیه، لالی، هندیجان و رامشیر و راه‌اندازی دفا‌تر الکترونیک به جای دفا‌تر سنتی توسط اداره کل ثبت استان، راه‌اندازی دانشگاه علمی- کاربردی دادگستری خوزستان و عملکرد ارزنده ادارات پزشکی قانونی و بازرسی و دادسرای نظام در پیشگیری از وقوع جرم و کشف جرائم، از اقداماتی است که جای تقدیر دارد.

افشارنیا با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه بر امر پیشگیری از وقوع جرم در کشور، افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان طی سال گذشته با تشکیل ادارات و کارگروه‌های مختلف، نقش بسزایی در نشر و اشاعه فرهنگی پیشگیری و همچنین کاهش زمینه‌های ارتکاب جرائم در استان داشته است.

وی تصریح کرد: انتظار داشتیم قانونی که در این زمینه تصویب شد، قانون کارسازی باشد اما متأسفانه به لحاظ ایرادات قانون اساسی، به‌ناچار در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد اما خروجی آن چیزی نبود که مورد انتظار قوه قضاییه بود و در ‌‌نهایت این تلاش‌ها منجر به تشکیل شورای عالی پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی و جرائم شد که اجرای مصوبات آن نیز به تأیید رؤسای سه قوه منوط شد. در استان‌ها نیز هیچ شورایی را تحت این عنوان پیش‌بینی نکردند.

در ادامه این دیدار؛ آیت الله محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: اکنون که بحث اقتصاد مقامتی توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، همه ما مسئولیم که آن‌چه در توان داریم را به کار گیریم.

وی گفت: ریاست کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری در استان به دستگاه قضایی سپرده شده است که انتخاب بسیار شایسته‌ای است اما متأسفانه در خوزستان در مقابل سرمایه‌گذاری، میادین مین وجود دارد که اجازه نمی‌دهد سرمایه‌های خارجی و داخلی جذب شوند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به فضائل امیرالمؤمنان امام علی (ع)، تصریح کرد: ایشان همواره نیازهای مادی، معنوی، روحی و جسمی اعضای جامعه را در نظر می‌گرفت و برای آن‌ها راهکار داشت. حتی در مدت ۲۸ سالی که از حکومت به دور بودند، جهت رفع مشکلات اقتصادی مسلمانان، به دست مبارکشان نخلسان‌هایی ایجاد کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: عبادت ابعاد مختلفی دارد همان‌طورکه اقدامات امام علی (ع) در همه زمینه‌ها از جمله انجام امور اقتصادی، نشستن در منصب قضاوت و کمک به همسر در انجام امور مربوط به منزل نوعی عبادت بود.

وی در خصوص فعالیت جریان‌های فرقه‌های ضاله از جمله وهابیّون و یمانی‌ها و سادات جعلی هشدار داد و گفت: این جریانات ساخته و محصول صهیونیسم است و نباید به هیچ وجه با این افراد مسامحه‌ای صورت گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------