آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

منتظر تبدیل قرار بازداشت موقت بابک زنجانی به قرار وثیقه هستیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت:‌ چند روز قبل وکیل مدافع شرکت اچ کی اعلام کرد فقط در مرحله دادسرا می‌توان وثیقه گذاشت نه در مرحله دادگاه که این صحبت به لحاظ حقوقی غیرموجه بود و من هم پاسخ لازم را دادم.

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی عنوان کرد: منتظریم قرار بازداشت موقت به قرار وثیقه تبدیل شود و میزان آن هم مشخص شود تا عملا بتوانیم برای تودیع وثیقه اقدام کنیم.

این وکیل دادگستری افزود: شرکای خارجی آقای زنجانی هم اعلام آمادگی کرده‌اند که میزان وثیقه را به صورت ریالی تودیع کنند.

وکیل مدافع بابک زنجانی در مورد وضعیت پرونده در مرحله تجدیدنظر گفت: از دیوان هم بی‌خبریم و منتظریم اعلام نظر کند ولی با توجه به حجم سنگین پرونده به نظر می‌رسد اگر با تامل و دقت لازم بررسی شود، چند ماهی باید این مرحله زمان‌بر باشد باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

او ادامه داد: هنوز به ما مطلبی در مورد تبدیل قرار بازداشت موقت نگفتند و تنها همین بحث‌های رسانه‌ای مطرح است قاعدتا و طبق اصول ۹ دی ماه سال گذشته دادگاه باید قرار بازداشت موقت را تبدیل می‌کرد و مبلغ وثیقه را هم مشخص می‌کرد الان ۹ تیرماه در واقع شش ماه است که قرار تبدیل نشده است.

کوهپایه‌زاده با تاکید بر اینکه دادگاه مکلف است قرار را تبدیل کند و مبلغ وثیقه را اعلام کند ولو اینکه مبلغ وثیقه آماده هم نباشد، خاطرنشان کرد: اگر متهم قادر به تودیع وثیقه نباشد همچنان در بازداشت می‌ماند اما این تکلیف قانونی قضات رسیدگی کننده را ساقط نمی‌کند.

این وکیل دادگستری گفت: ‌ چند روز قبل وکیل مدافع شرکت اچ‌کی اعلام کرد فقط در مرحله دادسرا می‌توان وثیقه گذاشت نه در مرحله دادگاه که این صحبت به لحاظ حقوقی غیرموجه بود و من هم پاسخ لازم را دادم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------