آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

جزئیات جلسه هیات دولت به ریاست رئیس جمهور



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

هیات وزیران در جلسه خود به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به آقایان محمدرضا صالحی و سیدعلی اکبر پرویزی به ترتیب به عنوان استانداران جدید استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی رأی اعتماد داد و از خدمات استانداران پیشین قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهوری در این جلسه که عصر یکشنبه برگزار شد،  با بیان این که دولت نسبت به مردم ایران صرف‌نظر از گرایش‌های سیاسی و قومیت متعهد است، استانداران هر دو استان را به حداکثر تلاش برای خدمت‌رسانی به مردم و پیگیری تعهدات سفر توصیه کردند. خدمت‌رسانی به مردم باید به گونه‌ای باشد که مردم به خوبی آثار این خدمات را احساس کنند.

روحانی با ابراز رضایت از عملکرد آقای پرویزی، استاندار سابق خراسان شمالی، اظهار امیدواری کرد که با استفاده از تجربیات موفقی که در محل قبلی مأموریت داشته، در استان خراسان جنوبی که مورد توجه ویژه دولت از لحاظ رفع محرومیت‌ها و توسعه اقتصادی است، هم منشأ خدمات خوبی بوده و به توسعه و پیشرفت استان اهتمام نماید.

رییس‌جمهوری همچنین با توجه به سوابق طولانی آقای صالحی در مسئولیت‌های گوناگون در وزارت کشور و شناختی که از استان دارد، وی را گزینه مناسبی برای پیشرفت بیشتر استان دانسته و بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در استان تأکید کرد.

در ادامه جلسه، اعضای دولت لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1395 کل کشور را به تصویب رساندند. به موجب این لایحه، دولت به منظور اصلاح صورت‌های مالی و افزایش توان تسهیلات دهی بانک‌ها از محل حساب مازاد حاصله از ارزیابی خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حداکثر به میزان 450 هزار میلیارد ریال مطالبات بانک مرکزی از بانک‌ها را برای تسویه مطالبات بانک‌ها از دولت یا افزایش سرمایه دولت در بانک‌های دولتی صرف خواهد کرد. همچنین دولت اجازه دارد نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف 400 هزار میلیارد ریال معادل بدهی‌های خود از جمله به بانک‌ها و پیمانکاران اقدام و از طریق واگذاری آن، تمام یا بخشی از بدهی‌های خود را با طلبکاران تسویه کند.
اعضای دولت در ادامه در راستای ضرورت پیشگیری از پدیده ناهنجار قاچاق با لحاظ پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن تصمیمات مهمی را اتخاذ کرد.

بر اساس یکی از مصوبات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موظف است با همکاری دستگاه‏‌های مرتبط، سامانه «شناسایی و مبارزه با قاچاق» را به گونه‏‌ای تهیه، اجرا و مورد بهره‏‌برداری قرار دهد که ضمن پیشگیری از وقوع قاچاق در مبادی رسمی و غیررسمی، امکان شناسایی کالای قاچاق ورودی و خروجی را در گلوگاه‏‌های مختلف حمل، انبار، توزیع درون‏‌شهری، عرضه، معامله، اطلاعات بانکی و اطلاعات مالیاتی ‏فراهم کند.

همچنین به منظور یکپارچه‏‌سازی اطلاعات و کاهش زمینه‏‌های بروز قاچاق، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با همکاری ستاد و دستگاه‏‌های اجرایی «سامانه جامع تجارت» را به گونه‏‌ای تهیه، اجرا و مورد بهره‏‌برداری قرار دهد که متضمن کلیه فرآیندهای تجارت داخلی و خارجی از جمله صدور، تمدید و ابطال کارت بازرگانی و مجوزهای تجاری بوده و انواع رویه‏‌های تجاری اعم از واردات، صادرات و عبور (ترانزیت) را دربرگرفته و یکپارچه کند.

همچنین به منظور ساماندهی امر صدور، تمدید و ابطال کارت‏‌های بازرگانی و جلوگیری از سوءاستفاده از آنها از طریق کنترل رشته و میزان فعالیت و سقف اعتباری آنها متناسب با رتبه اعتباری مربوط و نیز تهیه، تنظیم و اعلام شاخص‏‌های مورد نیاز جهت اعتبارسنجی و رتبه‏‌بندی اعتباری برای تجارت داخلی و خارجی، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد «سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‏‌بندی اعتباری» را برای تجارت داخلی و خارجی تهیه، اجرا و مورد بهره‏‌برداری قرار دهد.

برای تمرکز اطلاعات مالی صرافی‏‌ها و رصد و ارزیابی فعالیت آنها و جلوگیری از عرضه و فروش ارز خارج از بانک‏‌ها و واحدهای مجاز و تعیین شده از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین جلوگیری از قاچاق ارز و تعیین منشاء ارز کالای وارداتی، بانک مرکزی موظف شد نسبت به تهیه، اجراء و بهره‏برداری از سامانه ارزی اقدام کند.

اعلام و ارسال اطلاعات تمام ارزهای تخصیصی به واردکنندگان کالا به گمرک جمهوری اسلامی ایران به صورت سیستمی و برخط، تعیین میزان ارز قابل نگهداری و مبادله در داخل کشور توسط هر شخص، همراه مسافر، همراه رانندگان عبوری (ترانزیتی) و مواردی از این قبیل و اعلام عمومی آن به‏ صورت برخط از طریق درگاه اینترنتی خود از جمله اقداماتی است که انجام خواهد شد.

همچنین وزارت راه و شهرسازی نیز به‏ منظور یکپارچه کردن اطلاعات حمل‌ونقل، نظارت سیستمی بر فرآیند حمل‌ونقل و شناسایی هوشمند کالای در حال حمل‌ونقل و جلوگیری از جعل اسناد مربوط و جلوگیری از قاچاق سوخت، موظف شد حسب مورد با همکاری شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل مربوط، «سامانه جامع حمل و نقل» را تهیه، ایجاد و مورد بهره‏‌برداری قرار دهد.

«سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا» از دیگر سامانه‌هایی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری دیگر دستگاه‌ها، اتاق‏‌های بازرگانی و اصناف موظف به تهیه، ایجاد و بهره‌برداری از آن است. این سامانه به منظور شناسایی کالای قاچاق، انجام الکترونیکی فرآیندهای متعارف صدور، اصلاح، ابطال، تجمیع، تفکیک، ضایعات، مرجوعی و انتقال مالکیت قبوض انبار، کنترل موجودی و کم و کیف ورود و خروج کالاها راه‌اندازی شده است و بر اساس آن دستگاه‌ها موظف به شناسه‏‌دار کردن انبارها، سردخانه‏‌ها، سیلوها و مراکز نگهداری کالاهای متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی و ثبت مشخصات مالک کالا، نوع و میزان کالاهای ورودی و خروجی از این اماکن اقدام کنند.

«سامانه پنجره واحد» از دیگر سامانه‌هایی است که گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است به منظور کاهش توقف‏‌ها و افزایش دقت در کنترل و بازرسی کالا و نظارت بر فرآیند واردات، صادرات، عبور (ترانزیت) و مبادله کالا و ارز، نسبت به تهیه، ایجاد و راه‌اندازی آن و نیز تجهیز مبادی ورودی و خروجی به امکانات فنی مناسب اقدام کند.

دولت همچنین نسبت به اصلاح تصویب‌نامه موضوع مدیریت و مقابله با آثار زیان‌بار پدیده گرد و غبار در کشور اقدام کرد. به همین منظور «ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار» با هدف ایجاد آمادگی ملی، مدیریت و مقابله با آثار زیان‌بار پدیده گرد و غبار در کشور و ایجاد زمینه همکاری‌های منطقه‌ای تشکیل می‌شود.

هیات وزیران همچنین به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اجازه داد تا اعتبارات مندرج در قانون بودجه سال 1395 را در راستای بهینه‌سازی عملکرد و ساختار نظام آموزشی و تحقیقاتی کشور به منظور دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و شکوفایی علمی و توسعه اقتصاد دانش بنیان، تأمین و به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط اختصاص دهد.

لایحه‌های موافقت‌نامه کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت‌های جمهوری آذربایجان و جمهوری کره از دیگر مصوبات جلسه روز یکشنبه هیات وزیران بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------