آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

احمدی‌‌نژاد: امام‌علی هرگز در امور شخصی افراد تجسس نکرد و از اسرار تخلفات مخالفان به عنوان ابزار سیاسی استفاده نکرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس‌جمهور پیشین کشورمان گفت: امام‌علی(ع) هرگز در امور شخصی افراد تجسس نکرد و از اسرار تخلفات اخلاقی و شخصی مخالفان هیچ‌گاه به عنوان ابزار سیاسی استفاده نکرد.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد که بعد از ظهر امروز در مراسمی به مناسبت سالروز شهادت امام‌علی (ع) در مسجد جامع محله نارمک تهران سخنرانی می‌کرد به بیان تعریف‌هایی از امام‌(ع) پرداخت و گفت: امام خلیفه خداوند در عالم و انسان کامل است. او غایت انسان از یک‌سو، تجلی اکمل اسماء خدا از سوی دیگر و حلقه‌وصل خالق هستی با مخلوقات به ویژه انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه امام معیار و فرقان است، افزود: امام معیار حق، راستی و درستی و حرکت به سمت اهداف متعالی و راه رسیدن به خدا و حلقه اتصال به آسمان و ‌نهایت آرزو و خواست انسان‌ها است. او هم راه، هم راهنما و هم مقصد انسان و آیینه معرفی خداوند به عالم و به ویژه انسان‌ها است.

احمدی‌نژاد به تعدادی از ویژگی‌های شخصیت امیرالمومنین(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: توحید، عبودیت، اخلاق و ایمان یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت‌علی(ع) است. آن حضرت با همه وجود خود خدا را می‌یابد و جز خدا در عالم هیچ چیز مشاهده نمی‌کند. او معیار عبودیت و تمام زندگی‌اش دعوت به یگانه پرستی است.

رئیس‌جمهور پیشین کشورمان با تاکید بر اینکه امام‌علی(ع)‌ همان کسی است که گوش و چشم و دست و زبانش، گوش و چشم و دست و زبان خداوند است، اظهار کرد: امام‌علی(ع) در همه امور کار را به خداوند ارجاع می‌دهند. حتی ایشان در نهج‌البلاغه خطاب به مالک‌اشتر می‌فرمایند که اگر به خاطر ریاست، غرور و نخوتی در تو پدید آمد به عظمت خدا بنگر که برتر از تو است. این کار تو را تسکین می‌دهد و خرد تو را به تو بر می‌گرداند.

وی آزادی خواهی و آزادگی را دومین ویژگی امام علی(ع) دانست و گفت: امیرالمومنین(ع) نقطه اوج آزادی خواهی و آزادگی است. ایشان آزادترین انسان عالم است، از همه قیدها و اسارت‌ها به طور کامل آزاد شده و همگان را به آزادی فرا می‌خواند. آزادگی او در حدی است که همواره مدافع حق، در هر لباس و زبان و بیانی بوده است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: امیرالمومنین(ع) هرگز ذلّت پیروی از ناحق را نپذیرفته و برابر حق، حتی اگر از زبان دشمن بوده کوچک‌ترین مقاومتی نداشته و همگان را به پذیرش حق و آزادگی دعوت کرده است.

رئیس جمهور پیشین کشورمان همچنین سومین ویژگی امیرالمومنین(ع) را عدالت و انصاف یاد و خاطرنشان کرد: امام‌علی(ع) برابر دشمنانش نیز لحظه‌ای از عدالت فروگذار نکرد. ایشان در مقام قصاص قاتلش نیز با سفارش یک ضربت برابر یک ضربت و نه بیشتر کوشید تا حق او ضایع نشود و مانع از اعمال ظلم به او شود.

وی افزود: امیرمومنان کاخ‌های برافراشته از ثروت را محصول ظلم و بی‌عدالتی می‌داند و کوخ‌های محرومیت و فقر را نتیجه تبعیض و ستم می‌شمارد و همگان را به قیام برای عدالت و محو تبعیض و ستم دعوت می‌کند. او هرگز روابط ظالمانه را حتی به اندازه گرفتن دانه از دهان مورچه‌ای به رسمیت نشناخت و تمام قد برابر آن قیام کرد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: امام‌علی(ع) برخلاف آنچه برخی می‌گویند که عدالت آرامش جامعه را بر هم می‌زند و جنگ می‌آفریند، عدالت را مایه آرامش دل‌ها، امنیت سرزمین و رشد و شکوفایی استعدادها و برداشتن فاصله‌ها می‌داند.

رئیس جمهور پیشین کشورمان پافشاری برابر حق و ایستادن در برابر سختی‌ها و شجاعت، غیرت و مهربانی و رافت هم به عنوان دیگر ویژگی‌های امیرالمومنین(ع) عنوان و خاطرنشان کرد: هیچ‌کس به اندازه او، برابر فشارهای سیاسی و اجتماعی و هجمه‌های تبلیغاتی و در سختی‌های جنگ، مقاومت و ایستادگی نکرده است.

وی با بیان اینکه امام‌علی(ع) مظهر کامل شجاعت و غیرت است، افزود: زره او پشت ندارد و هیچ دشمنی پشت او را ندیده؛ ایشان همواره از رو به رو با دشمنان مواجه شده و شجاعانه در صحنه‌های نبرد ایستاده‌اند. در عین حال، او مظهر اکمل لطف و مهربانی خدا است و در اوج قدرت و توانایی قامت استوارش برابر اشک یتیم فرو می‌افتد و با همه وجود در او غرق می‌شود و سراپا در خدمت او قرار می‌گیرد.

احمدی‌نژاد همچنین به دیگر ویژگی‌های شخصیتی امام اول شیعیان اشاره کرد و صبر و تحمل، علم و دانش، ستاریت و احترام به کرامت انسان‌ها را از جمله این ویژگی‌ها بیان و تاکید کرد: ‌ ایشان نشانه و تجلی اسم ستاریّت خداوند و ترجمان آیه «لقد کرّمنا بنی آدم» هستند.

وی با تاکید بر اینکه امام علی(ع) هیچ‌گاه اسرار مردم را فاش نکردند، اظهار کرد: ایشان از کرامت انسان‌ها تا آخرین درجه صیانت و پاسداری کرد و هرگز در امور شخصی افراد تجسس نکرد. گرچه از اسرار تخلفات اخلاقی و شخصی مخالفین و دشمنانش خبر داشت اما هیچ‌گاه از آن‌ها به عنوان ابزار سیاسی استفاده نکرد.

رئیس جمهور پیشین کشورمان با اشاره به بیانات امیرالمومنین خطاب به مالک اشتر خاطرنشان کرد: آن حضرت در نامه‌ای به مالک می‌فرمایند «در مردم عیب‌هایی است و والی از هر کس دیگر به پوشاندن آن‌ها سزاوارتر است؛ آنچه از عیب‌های مردم از نظرت پنهان است مخواه که آشکار شود زیرا آنچه بر عهده تو است پاکیزه ساختن چیزهایی است که بر تو آشکار می‌شود؛ تا توانی عیب‌های دیگران را بپوشان تا خداوند عیب‌های تو را بپوشاند»

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه امیرمومنان درس بزرگ ستاریّت را به جامعه هدیه کرد و راه صیانت از حریم بشری و کرامت انسانی را به همگان تعلیم داد، افزود: حضرت علی(ع) به مالک فرمود که خود را از آنچه برخی مردم از تو پنهان داشته‌اند به تغافل بزن و گفته سخن چین را تصدیق مکن زیرا سخن چین خیانتکار است هرچند خود را نیک خواه معرفی نماید؛ باید دورترین و دشمن‌ترین افراد نزد تو کسی باشد که بیش از دیگران عیب جوی مردم است.

وی با بیان اینکه جوانمردی، گذشت، ایثارگری و فداکاری از جمله دیگر ویژگی‌های برجسته امام‌علی(ع) است، اظهار کرد: تمام زندگی آن حضرت در خدمت جامعه و ایثار در راه مکتب و برای انسان‌ها بوده است. ایشان حتی زمانی که از منصب مدیریت جامعه به دور هستند، خدمات ماندگاری را برای جامعه سازمان داده و در خدمت عموم قرار دادند.

رئیس جمهور سابق کشورمان خدمتگذاری، تدبیر و مدیریت را دیگر ویژگی امیرالمومنین(ع) دانست و گفت: بدون‌شک ایشان قوی‌ترین و با تدبیرترین مدیر شناخته شده عالم است. او در رسیدگی به امور جامعه به روز بود و از علوم گوناگون و علم آمار به خوبی و به کمال بهره می‌برد و برای رفاه جامعه با تمام وجود تلاش می‌کرد و تامین رفاه مردم را وظیفه حکومت می‌دانست.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه امام‌علی(ع) کوچک‌ترین، کم‌خرج‌ترین، چابک‌ترین و پربازده‌ترین سیستم حکومتی را برپا کرد اضافه کرد: آن حضرت در مدت کوتاه زمامداری خود و علیرغم کارشکنی‌های مخالفان و تحمل سه جنگ سنگین، توانست در سرزمین وسیع امامت و مدیریت خود، دسترسی به آب سالم و نان گندم را برای همه فراهم نماید و برای جمع کثیری و از آن جمله در ولایت کوفه دسترسی به مسکن مناسب را ایجاد کند و شهرسازی بسیار پیشرفته‌ای را پایه‌گذاری کند.

وی در ادامه به بیان برخی نگاه‌ها و باورهای کلان امام(ع) در حکومت‌داری پرداخت و خاطرنشان کرد: امام حکومت را صرفاً ابزاری برای هدایت‌گری و احقاق حق و اعمال عدالت می‌دانست و برای نفس حکومت، هیچ‌گونه ارزشی قائل نبود. ایشان حکومت را برای هدایت و اعتلای انسان‌ها و ترویج توحید، عدالت و آزادی و احقاق حق مردم می‌دانست.

رئیس جمهور پیشین کشورمان با تاکید بر اینکه امام هیچ‌گاه به استقبال جنگ نرفت بلکه همواره دفاع کرد، اظهار کرد: در نگاه امام‌علی(ع) اصل بر هدایت است نه تسلط و غلبه و آن حضرت هرگز به دنبال سلطه بر انسان‌ها و تحکّم بر آن‌ها نبود. ایشان به دنبال آزادی، بیداری، هدایت، اصلاح و عدالت و برداشتن موانع هدایت و اصلاح بود.

احمدی‌نژاد با اشاره به نگاه امیر مومنان (ع) به بیت‌المال گفت: بیت‌المال از دید ایشان محترم و دست‌اندازی به آن بالاترین گناه است. امام‌علی(ع) بیت المال را متعلق به مردم و سهم همگان را یکسان می‌دانست و به طور مساوی آن را روزانه تقسیم می‌کرد و اجازه احتکار و بلوکه شدن منابع بیت المال را نمی‌داد.

وی مراعات رضایت عموم مردم در برابر رضایت خواص از جمله ویژگی‌های امام‌علی(ع) در حکومت داری عنوان کرد و گفت: ‌ امام‌علی(ع) خطاب به مالک می‌فرمایند «اصل و محور خدمت‌گزاری و برنامه‌ریزی و نقطه اتکاء حکومت را بر رضایت عامه مردم قرار بده که عموم مردم همیشه بی‌ادعا و کم توقع‌اند، در مقابل خدمات، شکرگزار و راضی و قدر شناسند و در وقت سختی، مدیریت جامعه را یاری می‌کنند و اهل فداکاری هستند؛ و اما اندک خواص جامعه همیشه پر ادعا و پر توقع‌اند و به راحتی راضی نمی‌شوند و در سختی‌ها مدیریت را تنها می‌گذارند و یاری نمی‌کنند. آنان برای خود حق بیشتری طلب می‌کنند.»

رئیس جمهور پیشین کشورمان هم‌چنین توجه به امور تک‌تک مردم و مسائل جزئی به موازات برنامه‌ریزی‌های کلان از جمله دیگر ویژگی‌های امام‌علی(ع) در حکومت داری دانست و تاکید کرد: جامعه نیازمند برنامه‌های کلان اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است و پیشرفت عمومی جامعه مستلزم نگاه کلان است اما معمولاً به دلیل اینکه برنامه‌ها کامل و عادلانه نیست و دچار نقص، نقض و ناهماهنگی است و یا اینکه مجریان، آن‌طور که باید نمی‌توانند برنامه را اجرا کنند، یا اینکه افرادی اصولاً ناتوان هستند و نمی‌توانند از فرصت‌ها استفاده نمایند، همواره مشکلاتی بروز می‌کند و افراد و اقشاری تحت فشار و محرومیت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: به همین دلیل امام (ع) خطاب به مالک فرمودند که رسیدگی به امور کلان تو را از توجه به امور آحاد مردم و مسائل جزئی باز ندارد. باید وقت مناسبی قرار دهی که اولاً مردم به تو دسترسی داشته باشند و ثانیاً بتوانی آثار ضعف و نقص برنامه‌ها یا اجراها در زندگی افراد را جبران‌نمایی.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود مظلومیت امام علی(ع) را مهم‌ترین ویژگی ایشان یاد و خاطرنشان کرد: امام‌علی(ع) مقتدرترین مدیر و حاکم جامعه و در عین حال مظلوم‌ترین است. تمام طراحی‌های شیطان متمرکز بر امر امام است و بسیاری از کسانی که برابر شجاعت، عزت، ایمان، اندیشه، خدمات و ارزش‌های امام خود را کوچک می‌دیدند و به جای تلاش و یاری گرفتن از امام برای جبران، سعی کرده‌اند امام را تضعیف و تخریب کنند، تا خود را اثبات کنند و یا ضعف‌های خود را بپوشانند.

وی با تاکید بر اینکه تخریب امام جزء ثابت برنامه‌های شیطان است، اظهار کرد: جریان تخریب و منزوی کردن و به فراموشی سپردن امام از روز اول معرفی ایشان به عنوان جانشین از سوی پیامبر آغاز شد و تا کنون نیز ادامه دارد.

احمدی‌نژاد با طرح این پرسش که مگر می‌شود بدون سازماندهی و طراحی قبلی و تبلیغات و جنگ روانی گسترده بتوان مظهر کامل نماز را به بی‌نمازی متهم کرد یا صدها سال اهانت به او را جزء واجبات نماز جمعه‌ شمرد و یا صد سال قبر او را پنهان نگه داشت؟ اظهار کرد: آیا می‌توان بدون برنامه‌ریزی ۱۴۰۰ سال علیه امام(ع) سخن گفت و بعد از آن نیز پیروی از او را جرم نابخشودنی و مستحق سر بریده شدن دانست.

وی با اشاره به ایجاد فضایی در مخالفت با پیروان و دوستداران امام‌علی(ع) اظهار کرد: امروز علناً فتوای قتل پیروان و دوست داران امام(ع) را صادر می‌کنند و عده‌ای فریب خورده نیز تلاش می‌کنند به بدترین وجه آن را اجرا کنند و در این راه از بریدن گلوی کودکان و زنان نیز نمی‌گذرند و در پشت همه این داستان‌ها و برنامه‌ها، دست خبیث و اغواگر ابلیس، شیاطین و مستکبران قابل ردیابی است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------