آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

گروه‌ تروریستی الاسیر هواپیماهای ایران را تهدید کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک گروه تروریستی که نام "گردان‌های الاسیر" را بر خود نهاده است، تهدید کرد هواپیماهای ایرانی را که حامل کمک برای حزب الله لبنان باشند، هدف قرار خواهد داد.

به گزارش العالم، این گروه تروریستی که خود را به "شیخ احمد الاسیر"، شیخ افراط گرای سلفی در لبنان، منسوب کرده است، ضمن تهدید هواپیماهای ایرانی، اعلام کرد که به نبردش با حزب الله در زمین، دریا و هوا ادامه خواهد داد.


پایگاه لبنانی "لیبانون فایلز" (lebanonfiles) در این باره نوشت ویدئویی که از سوی این گروه منتشر شده است، انبوهی از توهین ها به جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان را در خود داشت، و در آن تهدید شده است که هواپیماهای حامل کمک های ایران به حزب الله، که از طریق فرودگاه رفیق حریری وارد خواهد شد، هدف حمله قرار خواهند گرفت.

این گروه در بیانیه خود ادعا کرده است: «هر هواپیمایی که برای حزب الله سلاح حمل کند، برای ما یک هدف محسوب می شود و با تمام توان علیه آن اقدام خواهیم کرد».

احمد الاسیر کیست؟
احمد الاسیر، که گروه تروریستی یاد شده نام او را برای خود انتخاب کرده است، یک مبلغ سلفی لبنانی است که در سال ۲۰۱۱ با آغاز بحران در سوریه به دلیل حمایت همه جانبه از گروه‌های تروریستی و مسلح در سوریه، شهرتی را برای خود در رسانه‌ها کسب کرد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

وی در سال ۲۰۱۲ نیز آشکارا مخالفت خود را با مقاومت لبنان اعلام کرد و درگیری هایی را در شهر صیدا ترتیب داد.

با آغاز بحران در سوريه، الاسير تلاشهای خود را برای آغاز فتنه مذهبی در لبنان آغاز کرد. وی در آخرین اقدام خود برای به آشوب کشیدن لبنان، مسير صيدا به صور را بست و با حمايت نيروهاي وهابی طرفدار خود به ايست بازرسی ارتش لبنان در صيدا حمله كرد و ۱۶ نظامی ارتش لبنان را كشت.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

با واکنش شدید ارتش لبنان، این مبلغ سلفی به همراه نزدیکانش فراری شد. گروهک وی نیز متلاشی شد.

دادگاه لبنان در ۲۸ فوریه ۲۰۱۴ به صورت غیابی حکم اعدام احمد الاسیر را صادر کرد.


اتهام احمد الاسیر، ایجاد گروه های مسلح، حمله به نیروهای ارتش، کشتار سربازان و افسران ارتش، در اختیار داشتن مواد منفجره و سلاح سبک و سنگین و استفاده از آنها علیه ارتش، اعلام شد.

الاسیر در 24 مرداد 1394 در حالی که با تغییر چهره سعی داشت از طریق فرودگاه بین المللی بیروت از کشور فرار کند، دستگیر شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------