آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

هاشمی رفسنجانی: می‌توانیم روزگار خوبی را برای آینده ایران تصور کنیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار با جمعی از شعرا، نویسندگان، هنرمندان عرصه‌های مختلف سینما، تئاتر، موسیقی و عکاسی، مدیران عامل خبرگزاری‌ها، سایت‌های اینترنتی، مدیران مسئول روزنامه‌ها و خبرنگاران گفت: باید کمی صبر کنیم تا نتیجه انتخاب مردم را در مجلس شورای اسلامی ببینیم.

به گزارش ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تفسیر مردم مناطق دوردست کشور از انتخابات و حتی انتخاب اعضای هیأت رئیسه در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مردم بهتر از خیلی‌ها می‌فهمند.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ارباب رسانه را توصیه کردند که با ادبیات ویژه‌ی مردم مسائل و انتظارات عمومی را به شکل معقول مطرح کنند و در بیان نتایج حضور مردم در دو انتخابات سال‌های ۹۲ و ۹۴ به این مسأله اشاره کنند که مردم برای خیلی‌ها در داخل و حتی برای خارجی‌ها شناخته شدند.

ایشان آگاهی مردم را بزرگ‌ترین دستاورد خواند و گفت: مطمئن باشید دیگر به آسانی نمی‌توانند با ظاهرسازی‌ها به این دستاورد مهم مردم دستبرد بزنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خصوص گلایه یکی از حاضران برای ترکیب کمیسیون‌های مجلس، به این مسأله اشاره کردند که بعضی‌ها از سال‌ها قبل در مجلس بودند و از جزییات کارها و لابی‌ها خبر دارند، به مردم اطمینان داد و گفت: مطمئن باشید اوضاع به تدریج درست می‌شود و اگر می‌خواهید میزان موفقیت منتخبین خود را در مجلس بسنجید، فضای امروز را با گذشته مقایسه کنید که چگونه هر روز با سخنان بی‌پایه‌ی خود بمبی در آرامش روحی مردم منفجر می‌کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این که «کسانی که رأی نیاورده‌اند، خوب می‌دانند که علت چیست»، افزود: وقتی به رأی مردم فکر می‌کنند در دل خاضع می‌شوند، حتی اگر بر زبان نیاورند و اگر به قدرت رأی مردم ایمان بیاورند، یکی از دستاوردهای این انتخابات است.

وی افزود: مگر مردم چه می‌خواهند؟ می‌خواهند هر کس که قدرت دارد و امکانات کشور در دستش است بداند که مردم پایه‌ی اصلی نظام هستند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ارائه تحلیلی از نقش مردم در مقاطع مختلف مبارزه، پیروزی انقلاب، شورش‌ها، تجزیه‌طلبی‌ها و به خصوص جنگ هشت ساله، گفت: مطمئن باشید که اگر مردم وفادار به نظام نبودند، ایران با آن تجزیه‌طلبی‌های خونین، ناآرام‌تر از افغانستان می‌شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به بندهای مترقی قانون اساسی، تصریح کرد: همین قانون اساسی رأی مردم را تضمین می‌کند و قطعاً بدانید تخلفات قانونی از هر کس باشد، نتایج معکوس دارد.

وی با اشاره به امکانات، منابع و ظرفیت‌های تاریخی، جغرافیایی و انسانی ایران، گفت: می‌توانیم روزگار خوبی را برای ایران در آینده تصور کنیم، چون جوانانی باسواد و خانواده‌هایی آگاه داریم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گسترش فضای مجازی در همه‌ی کشور را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: اطلاع‌رسانی تا روستاهای کوچک رفته و دیگر کسی نمی‌تواند واقعیت‌ها را از مردم پنهان کند و یا به آنان دروغ بگوید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خطاب به اصحاب فرهنگ و رسانه، گفت: باید به اخلاق انسانی و اسلامی برگردیم که عصاره‌ی آن در توصیه‌های امام موسی کاظم(ع) به شاگردشان هشام بن حکم، آمده است.

وی با اشاره به بندهای از توصیه‌های امام کاظم(ع)، گفت: لشکریان عقل و جهل به عنوان فضیلت‌ها و رذیلت‌های اخلاقی در مقابل هم صف‌آرایی کردند و باید به عنوان صاحبان قلم، تریبون و روزنامه برای اشاعه‌ی فضیلت‌های اخلاقی در جامعه بکوشید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان این که فرهنگ چند رکن دارد، آن را به کلام، عقاید، احکام و اخلاق تقسیم کرد و گفت: مهم اخلاق است که جامعه را می‌سازد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به گلایه‌ی یکی از حاضران از اوضاع فرهنگی کشور، گفت: درست است که اوضاع فرهنگی کشور مطلوب نیست اما باید توجه کنید که بیشترین امکانات فرهنگی مانند صداوسیما، ائمه جمعه، سازمان‌های متعدد مدعی فرهنگ در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب در دست کدام جریان بود.

وی با بیان این که همه‌ی دولت‌های پس از پیروزی انقلاب به جز دولت نهم و دهم برای مسائل فرهنگی تلاش می‌کردند، گفت: حقیقتاً دولت دهم به اخلاق آسیب زد و خدا آنها را هدایت کند که این کارها را در کشور امام زمان (عج) تکرار نکنند که دعای فرجش را هر روز می‌خواندند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود به شهادت مولی الموحدین و مظلومیت او در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: خوارج آن روز که داعش روزگار ما هستند، چنان شخصیت حضرت علی(ع) را در جامعه مورد هجمه قرار داده بودند که وقتی خبر شهادت آن مظلوم در نماز صبح آن هم در مسجد کوفه پخش شد، مردم به همدیگر می‌گفتند: مگر علی نماز می‌خواند!؟ او در مسجد چکار می‌کرد!؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به حادثه‌ی هفت تیر و شهادت ۷۲ تن از یاران انقلاب اشاره کرد و با ارائه تحلیلی از اهداف منافقان که در جنایت خوارج روزگار هستند، گفت: با خون آن شهدا، انقلاب بالنده شد، مردم آگاه‌تر شدند و کسانی که مدعی انقلابی‌گری بودند، رسوا شدند.

وی با بیان این که «منافقین الان کجا هستند؟»، به دریوزگی آنان در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: روزگاری مزدور صدام بودند و امروز مزدور صهیونیست‌ها هستند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش پایانی سخنانش به روز قدس و اهمیت برگزاری راه‌پیمایی آن اشاره کرد و گفت: مردم فلسطین مظلوم‌ترین مردم دنیا هستند و باید از آنان حمایت کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردمی که می‌بایست یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان را پشتیبان خود داشته باشند، الان غریب افتادند و متأسفانه برخی از کشورهای اسلامی با رژیم جعلی قرارداد همکاری می‌بندند.

ایشان در پایان خطاب به حاضران گفت: از چند روز و چند شب باقی‌مانده رمضان برای پاک کردن دل‌ها استفاده کنید که ائمه ما فرمودند، اگر رمضان بگذرد و نتوانیم رحمت خدا را به دست آوریم، ضرر بزرگی می‌کنیم.

در آغاز این دیدار، امید زندگانی به نمایندگی از هنرمندان سینما، منوچهر محمدی به نمایندگی از سایت‌های خبری، سمیه عظیمی به نمایندگی از خبرگزاری‌ها، عبدالجبار کاکایی به نمایندگی از شعرا و ادبا، وکیلی به نمایندگی از روزنامه نگاران و نماینده مجلس شورای اسلامی و ملایری به نمایندگی از انجمن موسیقی نابینایان و کم بینایان به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسایل مختلف و مسئولیت‌های خود پرداختند.

همچنین علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنان کوتاهی به موفقیت‌های دولت در عرصه‌های مختلف فرهنگی اشاره کرد و گفت: اگر چه اقتصاد سینما در سال‌های اخیر شکوفا شده اما مشکلاتی هم وجود دارد که امیدواریم به تدریج حل شود.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------