آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

دادستان مشهد: دستگاه قضا با وزیر ارشاد برخورد کند/ حداقل جرم جنتی تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مطالبه دادستان مشهد از قوه قضائیه
دستگاه قضا با وزیر ارشاد برخورد کند/ حداقل جرم جنتی تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب است/ وزیر ارشاد نگران هزینه‌هایی باشد که خودش ایجاد می‌کند

دادستان مشهد با تأکید بر اینکه وزیر ارشاد به جرم تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب مجرم شناخته می‌شود، اعمالی را هزینه‌بر دانست که باهدف قرار دادن مردم در مقابل دستگاه قضا اقدام به برگزاری کنسرت بدون مجوز و فروش بلیط می‌کنند.

به گزارش فارس، غلامعلی صادقی ظهر امروز در نشست خبری تقدیر از رسانه‌ها به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه تصرفات نیروهای نظامی و انتظامی منشأ قانونی دارد، گفت: این تصرفات بر اساس مصوبات کمیسیون مستندسازی نهاد ریاست جمهوری بوده است و نیروهای انتظامی فرایند قانونی را طی کرده و زمین‌ها را در اختیار گرفتند.

وی با بیان اینکه ورود شورای حفظ حقوق بیت‌المال به این موضوع از جهت خواسته عمومی مردم بوده است، افزود: اگر نیروهایی ولو قانونی اراضی را تصرف کردند نباید با توسعه فضای سبز و درخت‌کاری و محل تفرج مردم منافات داشته باشد و این خواسته‌ای مردمی است.

واگذاری 65 هکتار از اراضی ملی به نیروی انتظامی و نظامی ابطال شد
دادستان مشهد از پیگیری شورا برای برگرداندن 65 هکتار زمین از نیروی انتظامی خبر داد و افزود: با پیگیری شورا، واگذاری این میزان زمین که قانونی در اختیار نیروهای انتظامی و نظامی بوده ابطال شد و آماده اعاده به وضع سابق است که در اختیار مردم قرار گیرد.

صادقی با اشاره به اینکه واگذاری‌ها اضافه بر نیاز نیروهای انتظامی و نظامی بوده است تصریح کرد: این واگذاری‌ها با دقت کافی صورت نگرفته و باید اصلاح می‌شد تا درخت‌کاری و فضای سبز توسعه یابد.

وی در مورد بازداشت مدیرعامل پدیده مشهد با اشاره به اینکه اقدامات ستاد ساماندهی دو بخش داشته است، تصریح کرد: اقدامات لازم در حفظ حقوق مردم در دو مرحله بود که اولین مرحله آن جلوگیری از نقل‌وانتقال اموال و خروج افراد و تشکیل هیات مدیره جدید بود و پرونده را در این مرحله صرفاً قضائی نمی‌دانستیم.

احتمال افزایش متهمین پدیده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی
دادستان مشهد با اشاره به اینکه در بخش دوم رسیدگی به پرونده، صرفاً قضائی برخورد کردیم خاطرنشان کرد: زمانی که هیأت‌مدیره شکل گرفت و اقدامات مناسبی انجام شد و حمایت‌ها صورت گرفت، وعده‌ای را که به مردم برای رسیدگی به جرائم داده بودیم انجام دادیم که تکلیف و تعهد قانونی ما نسبت به مردم بود.

صادقی با اشاره به اینکه فعلاً یک نفر متهم است اما ممکن است افراد بیشتری هم مورد بازجویی قرار بگیرند، گفت: ممکن است به متهمین اتهاماتی مثل مباشرت در اخلال در نظام اقتصادی یا معاونت، تبانی و اتهام‌های دیگری اضافه شود.

وی تعمد در آتش‌سوزی برج سلمان را رد کرد و افزود: آتش‌سوزی برج سلمان منشأ تعمد و مصادیق مجرمانه ندارد و هنوز سندی بر مبنای مجرمانه بودن آن نیامده تا به‌عنوان دادستانی وارد شویم ولی در بخش خسارت‌ها معتقدیم که خسارت سنگینی پیش‌آمده و باید حتی‌الامکان مسوولان بیمه خسارت‌ها را پاسخگو باشند.

وزیر ارشاد نگران هزینه‌هایی باشد که خودش ایجاد می‌کند
دادستان مشهد در مورد گفته‌های وزیر ارشاد مبنی بر هزینه‌بر بودن لغو کنسرت‌ها برای دستگاه قضائی استان گفت: ایشان نگران هزینه دستگاه قضایی نباشند و بهتر است نگران هزینه نظام و همین وزارت ارشاد باشند.

صادقی با طرح این سؤال که چه کسی این هزینه‌ها را ایجاد می‌کند، افزود: ما وظیفه‌داریم در مقابل کار نسنجیده و غیرقانونی برخورد قانونی انجام دهیم چون وظیفه ما همین است و دستگاه قضایی ایجادشده تا در این راه هزینه کند.

وی با بیان اینکه کسی که به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند و در جامعه جرم ایجاد می‌کند برای جامعه هزینه دارد، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به خاطر اینکه آن‌ها با زیر پا گذاشتن قانون هزینه ایجاد کرده‌اند برخورد قانونی انجام ندهیم.

کنسرت بدون مجوز جهاد دانشگاهی تحت پیگرد قانونی
دادستان مشهد با بیان اینکه لغو کنسرت برای دستگاه قضایی هزینه نداشت، خاطرنشان کرد: کار دستگاه قضایی مقابله با کار غیرقانونی است و دستگاه قضایی تاکنون در مورد انجام وظیفه‌اش که نظارت بر حسن اجرای قوانین است، کوتاهی نکرده است.

صادقی در رابطه با کنسرتی که بدون مجوز در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد نیز عنوان کرد: گزارشات این کنسرت غیرقانونی به دادسرا واصل شده و دادسرا آن را در دستور کار قرار داده است.

وی تأکید کرد: این کنسرت به‌صورت غیررسمی برگزارشده و مجوزی هم از وزارت ارشاد دریافت نکرده است و شما می‌توانید طبق عکس‌ها و فیلم‌های منتشرشده در رابطه با این برنامه قضاوت کنید که چقدر این کنسرت با قوانین ارشاد همسو و باعث رشد فضایل اخلاقی و تقوا بوده است.

علما در مساله کنسرت‌ها تابع قانون‌اند/ ارشاد به دستگاه قضا پاسخ دهد
دادستان مشهد وظیفه دستگاه قضا را نظارت بر همان قانونی دانست که در وزارت ارشاد وجود دارد و تصریح کرد: در ماده یک قانون وزارت ارشاد «رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا» ذکر شده است اما باید عنوان کنند چه تعداد از کنسرت‌های اجراشده مطابق بنده یک این قانون است.

صادقی با اشاره به بند دوم قانون ارشاد که به استقلال فرهنگی و مصونیت جامعه از نفوذ فرهنگ اجانب اشاره‌شده، اظهار کرد: اگر بند یک این قانون اجرا می‌شد در دستور لغو کنسرت‌ها تجدیدنظر می‌کردیم.

وی برگزار نشدن کنسرت در مشهد را مطالبه درست مردم، حوزه علمیه و علما و مردم متدین مشهد دانست و گفت: مطالبه مردم متدین و علما بر اساس قانون و شرع است آن‌هم قانونی که از فیلتر شورای نگهبان گذر کرده است.

دادستان مشهد افزود: علما در برگزاری کنسرت‌ها حتی رساله عملیه خود را کنار گذاشته و فقط می‌خواهند کنسرت‌ها در چارچوب همان قانونی برگزار شود که وزیر سوگند خورده و از مجلس رأی گرفته است.

صادقی با بیان اینکه وزیر ارشاد باید در مورد مجوزهایی که به کنسرت‌ها داده است، پاسخ‌گو باشد، خاطرنشان کرد: ارشاد موظف است به دستگاه قضا پاسخ‌گو باشد که چرا مجوز کنسرتی را داده که خلاف قانون است.

وی با اشاره به اینکه اگر دستگاه قضا پیش‌ازاین بر اجرای قانون نظارت می‌کرد و با این وضعیت قانونا برخورد می‌کرد مطمئناً وضع فعلی ما این نبود اظهار داشت: امروز به‌جای اینکه ما مطالبه و از وزیر سؤال کنیم وی می‌گوید دستگاه قضا برای خود هزینه ایجاد می‌کند!

اظهارات وزیر ارشاد تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب است
دادستان مشهد رفتار وزیر و مطرح کردن این موضوع از طرف ایشان را یک کار مجرمانه دانست و افزود: حداقل جرمی که اظهارنظر وزیر دارد این است که این گفتار تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب است.

صادقی ادامه داد: من اگر به‌عنوان مقام قضایی مسوول رسیدگی به جرائم ایشان بودم حتی یک‌لحظه هم تردید نمی‌کردم و ایشان را مثل بقیه افراد احضار و تفهیم اتهام و به پرونده رسیدگی می‌کردم.

وی با بیان اینکه اگر با چند مورد این‌گونه برخورد شود مردم امیدوار می‌شوند و مسؤولین وارد مسیر قانونی خودشان می‌شوند، عنوان کرد: متأسفانه کوتاهی‌ها موجب شده که عده‌ای به‌جای اینکه در مسیر قانونی باشند بر مسیر غیرقانونی خود اصرار می‌ورزند.

در اجرای قانون با وزیر و وکیل معامله نمی‌کنیم/ مشکلات مردم با کنسرت حل نمی‌شود

دادستان مشهد خاطرنشان کرد: آقایان فکر می‌کنند ما در قبال اصرار آن‌ها باید کوتاه بیاییم درحالی‌که بنا نیست ما در اجرای قانون با وزیر و وکیل و فلان مسوول معامله کنیم.

صادقی با انتقاد از این اظهارات که جامعه دچار خمودگی و ناامیدی است گفت: آقایان اگر هنر دارند و دلسوز مردم هستند بدانند مشکل مردم با موسیقی و کنسرت حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: طلاق، بیکاری، اعتیاد و مشکلات تولید و کشاورزی با اجرای کنسرت حل نمی‌شود و باید از آن‌ها پرسید چه اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اید.

وزارت ارشاد مسوول ایجاد نشاط در مردم نیست؛ آن‌هم با کار حرام و غیرقانونی
دادستان مشهد با اشاره به اینکه باید نشاط مردم نشاط صادقانه باشد، تصریح کرد: در هیچ جای قانون نیامده وزارت ارشاد مسئول ایجاد نشاط در مردم است و با کار غیرقانونی و حرام نشاط عمومی برای مردم ایجاد نمی‌شود.

صادقی با تأکید بر اینکه نباید از مقام معظم رهبری در این مورد هزینه کنیم، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مجوزی صادر کنیم یا یک کاری انجام دهیم نگوییم این کار مطابق دستور مقام معظم رهبری است.

وی در پایان گفت: آقایانی برای مردم هزینه ایجاد می‌کنند که باهدف قرار دادن مردم در مقابل ما بدون هماهنگی مجوز صادر می‌کنند، بلیط می‌فروشند و پول مردم را می‌گیرند و بعد عنوان می‌کنند دستگاه قضا کنسرت را لغو کرده درحالی‌که آن‌ها کارهای مجرمانه انجام داده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------