آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

انتقاد از اظهارات امام جمعه مشهد درباره موسیقی / نباید یک نفر سلیقه خود را به مردم تحمیل کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از مخالفت با برگزاری کنسرت موسیقی در استان خراسان، گفت: با این اقدامات خلاف منطق و دین، جوانان را از دین فراری می‌دهند./علما و مراجع تقلید باید وارد این قضیه شوند و نسبت به این مساله موضع‌گیری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی در گفت‌وگو با «آفتاب‌نیوز» درباره مواضع اخیر آیت‌الله علم‌الهدی درباره مخالفت با برگزاری کنسرت در خراسان، اظهار کرد: امام جمعه مشهد مانع برگزاری مراسمی می‌شود که شرعا و قانونا حلال است. مردم مرجع تقلید خود را دارند و در این قضایا تابع نظر مراجع خود هستند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی در ادامه افزود: نباید یک نفر سلیقه خود را به مردم یک استان تحمیل کند. رفتار امام جمعه مشهد خلاف مردم‌سالاری است که مردم ایران بخاطر آن انقلاب کردند.

فاضل میبدی همچنین با بیان اینکه "بدعت که فقط حلال کردن یک امر حرام نیست"، تصریح کرد:‌ در واقع حرام کردن یک حلال هم بدعت است؛ بنابراین علما و مراجع تقلید باید وارد این قضیه شوند و نسبت به این مساله موضع‌گیری کنند.

این عضو مجمع محققین و مدرسین خاطرنشان کرد: جوانان حق دارند از کنسرت و برنامه‌های فرهنگی استفاده کنند. در حالیکه مخالفت با برگزاری کنسرت‌هایی که مجوز قانونی از مراجع ذی‌ربط را دارد، جوانان را از دین گریزان می‌کند و آنها را به سمت استفاده از برنامه‌های ماهواره سوق می‌دهد.

وی در واکنش به این اظهارنظر که هرکس کنسرت می‌خواهد از خراسان خارج شود، گفت: این حرف و موضع‌گیری ضد‌مردم‌سالاری و خلاف منطق و دین است. ایشان باید با لحنی ملایم در خطبه‌های خود، مردم را به تقوا دعوت کند و نباید از جایگاه امام جمعه، سلیقه خود را به مردم تحمیل کند.

فاضل میبدی در پایان با اشاره به اینکه زیر پا گذاشتن قانون بدعت است، تصریح کرد: دولت هم در این مساله باید محکم بایستد و از قانون دفاع کند و اجازه ندهد قانون نادیده گرفته شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------