آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

حضرت آقای خاتمی! تلفن دم دستتان هست؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

جناب آقای سیداحمدخاتمی خطیب جمعه محترم تهران در خطبه های نمازجمعه امروز تهران، مطالبی در باره شفافیت نظام بانکی(FATF) بیان فرمودند که توضیح چندنکته خدمت ایشان بی فایده نیست.

1- انصافا جناب آقای خاتمی در میان امامان جمعه کلانشهرها از بیانی رسا برخوردار است و بازهم انصافا حتی در میان خطیبان جمعه تهران،بامطالعه تر و سنجیده تر سخن می گوید و باز هم انصافا در یک سال اخیر،منصف تر و مهربانتر از گذشته موضع می گیرد.

2- همانطور که برخی از مباحث در حوزه های علمیه با کلمه"خارج" تخصیص می خورد (مثل دروس خارج فقه و اصول) و به معنای " بالا بودن" سطح بحث است،FATF نیز از موضوعات "خارج علوم بانکی" است . همانگونه که حتی طلاب درسخوان سطوح متوسط اجازه ورود به بحثهای"خارج" را ندارند، و اگر ورود کنند ثمره ای جز "فهم غلط"برایشان ندارد، ورود به بحث"FATF" هم سرنوشت مشابهی دارد.

متاسفانه کسانی که در این باره حرف زده اند و می زنند،اکثریت قریب به اتفاقشان سواد کافی ندارند. از لیسانس جغرافیا و مهندس هوافضا و دانشجوی میکروبیولوژی بگیر تا کسی که کل سواد سیاسی و اقتصادی اش همان 5-6 واحد درسی است که در دانشکده با نمره ناپلئونی پاس کرده است.

3- آقای خاتمی در پاسخ یک مقام دولتی که گفته بود ،جای بحث در باره"FATF" نمازحمعه نیست،گفته است(البته با لحن و لفظ کاملا محترمانه) که از تریبون نمازجمعه باید روشنگری شود. سوال از حضرت ایشان که "چرا در دولت گذشته چنین روشنگری هایی نشد؟" پرسش تکراری و بی پاسخی است ، اما این خواهش از ایشان حتما بیجا و بی مورد نیست که برای روشنگری در هر موضوعی باید کاملا به متن و حواشی آن اشراف کامل داشت.

به همین دلیل از محضر خطیب پرتوان جمعه شهرمان تقاضا می کنم اگر تلفن دم دست شان هست با جناب وزیر اقتصاد تماس بگیرند و از او بخواهند کارشناسان ارشد "FATF"  را به ایشان معرفی کنند.

یکی از این کارشناسان که صفر تا صد قضیه را مثل کف دستش می شناسد و البته در ماههای اخیر از طرف دوستان حضرت آقای خاتمی به صفاتی که نرمترینش"وطن فروشی"است متصف شده ، می تواند امام جمعه شهرمان را به وقوف و اشراف و انصاف بیشتر برساند. این کارشناس منصوب دولت یازدهم نیست و از گذشته در این سمت کار می کند. دلش برای نظام و انقلاب می تپد و از اینکه تحریمها تا عمق جان روستانشینان سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط کشور نفوذ کرده، غصه می خورد. این آدم نه در این جناح است و نه با آن جناح. به لطف خدا بازی سیاست را هم بلد نیست. و دست بر قضا متعلق به بیتی است که حضرت آقای خاتمی مرید صاحب آن بیت است و در مدح او فراوان سخن رانده است.

شماره تلفن وزیر اقتصاد که پیداکردنش برای شما سخت نیست،آقای خاتمی؟

4- در باره"FATF" خیلی ها حرف زدند اما این قلم برای پاسخ دادن به هیچکدامشان نگشت. انصاف جناب آقای خاتمی تحریکم کرد که بنویسم. انشاءالله پشیمان نمی شوم.

 

خبرآنلاین، محمد مهاجری

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------