آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

سرپرست‌های سه وزارت‌خانه را بیشتر بشناسید + تصاویر و سوابق



هنوز معلوم نیست بعد از پایان دوره سرپرستی این افراد چه کسانی بر صندلی وزارت‌خانه‌های مذکور تکیه می‌زنند.

به گزارش ایلنا، درحالیکه که زمزمه‌های استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد و اسلامی به گوش می‌رسید، شب گذشته به یکباره خبرهایی از استعفای سه وزیر آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و ورزش و ارشاد در رسانه‌ها منتشر شد.

 

 خروجی جلسه امروز هیات دولت هم نشان داد که این اخبار تنها در حد شایعه نبوده است به گونه‌ای که استعفای وزرای مذکور با پایان جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران یکی پس از دیگری مورد تایید قرار گرفت و از سوی دیگر احکام رئیس‌جمهور در رابطه با سرپرستی این سه وزارتخانه مهر تاییدی بر تغییرات صورت گرفته بود.

 

 بر همین اساس نصرالله سجادی، بطحایی و عباس صالحی چهره‌هایی هستند که به ترتیب به عنوان سرپرست‌های وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده‌اند.

 

با همه این‌ها هنوز معلوم نیست بعد از پایان دوره سرپرستی این افراد چه کسانی بر صندلی وزارت‌خانه‌های مذکور تکیه می‌زنند.

 

در ذیل سوابق سه سرپرست انتخابی برای وزارت‌خانه‌های ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

 

۱. نصرالله سجادی (سرپرست وزارت ورزش و جوانان)

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

وی استاد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران و معاون سابق توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان است.

 

بعد از اینکه مسعود سلطانی‌فر و رضا صالحی امیری نتوانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند، حسن روحانی، نصرالله سجادی را به عنوان سومین وزیر پیشنهادی در ۱۲ آبان ۱۳۹۲ به مجلس معرفی کرد. صلاحیت سجادی در روز ۱۹ آبان ۱۳۹۲ در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت. نصرالله سجادی با ۱۲۴ رای موافق، ۱۰۷ رای مخالف و ۲۲ رای ممتنع از مجموع ۲۵۳ نماینده حاضر موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نشد و سومین وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان نیز از راهیابی به کابینه بازماند.

 

نصرالله سجادی که سابقه طولانی در مدیریت پست‌های مختلف ورزشی را دارد پیش از آنکه محمود گودرزی به عنوان وزیر ورزش منصوب شود، به عنوان گزینه دولت برای تصدی بر وزارت ورزش به مجلس قبل معرفی شده بود اما نتوانست رای اعتماد کسب کند.

 

۲. عباس صالحی (سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

سید عباس صالحی متولد ۱۳۴۲ در مشهد بوده و دارای تحصیلات دکترای فلسفه است؛ سید عباس صالحی از سال ۱۳۵۱ وارد حوزه علمیه مشهد شد، دروس مقدماتی، سطوح مقدماتی و عالی را در حوزه علمیه مشهد گذراند؛ از سال ۶۰ به حوزه علمیه قم عزیمت کرد و دروس خارج را تا سال ۶۸ در آن حوزه گذرانیده و مجددا به مشهد عزیمت داشته و در دروس خارج اساتید مشهد ادامه تحصیل داد، در سال ۷۶ مجددا به حوزه علمیه قم مراجعت تحصیلی و علمی داشت.

 

در سال ۶۷ ـ ۶۵ سردبیر مجله حوزه و در سال ۶ ـ ۷۳ مسئول دفتر تبلیغات اسلامی خراسان بود، از سال ۷۶ تاکنون در سه دوره متوالی عضو هیات مدیریه دفتر تبلیغات اسلامی (و سپس عضو هیات امنای آن) بود.

 

از سال ۷۶ مدیر مسئول نشریه پژوهش‌های قرآنی و از‌‌‌ همان سال عضو هیات تحریریه نشریات فقه اهل بیت و کاوش فقه در فقه اهل بیت بود.

 

صالحی در ادامه فعالیت‌های خود سال ۷۸ مدیر مسئولی و سردبیری نشریه «پگاه» را بر عهده داشت که تاکنون ۱۷۶ شماره از آن منتشر شده است.

 

روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح جلسه تودیع علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معارفه سید عباس صالحی در سالن بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

۳. سیدمحمد بطحایی (سرپرست وزارت آموزش و پرورش)

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

در خردادماه سال ۱۳۴۲ در محله شاهپور شهر تهران خیابان مولوی که بعد‌ها بنام وحدت اسلامی نام گرفت متولد شد. در سال ۱۳۶۰ دیپلم خود را در رشته علوم تجربی در دبیرستان دهخدا کرج گرفت و در سال ۱۳۶۱ که مصادف با انقلاب فرهنگی بود و همه مراکز دانشگاهی نعطیل بودند وارد اولین دوره مراکز تربیت معلم که به نام شهید والا مقام رجایی نام گرفته بود، شد. و در مهرماه سال ۶۲ خدمتش را در آموزش و پرورش شروع کرد.

 

بطحائی معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------