موضع گیری علیه وزرای پیشنهادی در تریبون نماز جمعه قم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

خطیب جمعه این هفته قم به انتقاد از سه وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه های آموزش و پرورش، ارشاد و ورزش پرداخت و ادعا کرد که آنها صلاحیت لازم را ندارند

به گزارش مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به استعفای سه وزیر دولت، اظهار داشت: استعفای این وزرا از سوی رئیس‌جمهور مورد پذیرش واقع شد و سه نفر دیگر برای به دست آوردن رأی اعتماد نمایندگان به مجلس معرفی شدند.

 

وی ابراز داشت: به نظر می‌رسد عدم تسلط کافی پیشنهاد شدگان برای تصدی وزارتخانه‌ها، همچنین ضعف‌هایی که در عملکردهای قبلی وجود داشته و اینکه برخی از آنها در فتنه سال ۸۸ نقش داشتند می‌تواند این ترمیم دیرهنگام هیئت دولت را دچار چالش‌های جدی کند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: دولت باید از شخصیت‌های دلسوز در این حوزه‌ها استفاده کند و نباید تحت ‌تأثیر آدرس‌های غلط دشمنان دوست نما تصمیم بگیرد.

 

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان، اظهار داشت: مردم قم در این روز در میدان روح الله و در جوار بیت امام خمینی(ره) تجمع خواهند کرد و از آنجا به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) راهپیمایی می‌کنند.

 

آیت الله سعیدی ادامه داد: ۱۳ آبان را به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کردند و استکبار نیز یک تعبیر قرآنی است که در مورد افرادی استفاده شده که دارای قدرت زیاد هستند و به خود اجازه می‌دهند که در امور سایر کشورها و مردم دخالت کنند.

 

وی بیان داشت: دشمنان انقلاب از راه‌های مختلف از جمله حمله نظامی، تهاجم فرهنگی و فشارهای اقتصادی می‌خواستند روحیه استکبار ستیزی را از ملت ایران بگیرند.

 

امام جمعه قم اظهار داشت: آمریکایی‌ها هرچند یک بار سخنان آشتی جویانه‌ای به زبان می‌آورند اما خنجر خود را پنهان نگه داشتند و آنها تلاش کردند تا شعار مبارزه با استکبار را در بین مردم ایران کمرنگ کنند چرا که تا زمانی که شعار «مرگ بر آمریکا» در کشور طنین انداز باشد امکان تسلط دشمنان بر کشور وجود نخواهد داشت.

 

وی ادامه داد: به فرموده امام راحل، جمهوری اسلامی ایران از مواضع خود عقب نشینی نمی‌کند و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 

آیت الله سعیدی اضافه کرد: ملت بزرگ ایران نیز می‌دانند که دشمنان با تمام قدرت در برابر ایمان و مقاومت آها شکست خوردند مجبور هستند که عقب نشینی کنند.

 

وی عزتمندی ملت ایران را به دلیل داشتن روحیه استکبارستیزی برشمرد و افزود: لانه جاسوسی به تعبیر امام خمینی(ره)، انقلاب دوم بود و برخاسته از همین روح ایمان و عزتمندی ملت ایران است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه تصریح کرد: امروز ملت ایران در کنار ملت‌های مظلوم فلسطین، عراق، سوریه و بحرین ایستاده است و از هیچ قدرتی هراسی ندارد.

 

آیت الله سعیدی با انتقاد از کسانی که به دنبال تحریف شخصیت امام راحل هستند به آنهایی که با روی خوش نشان دادن به استکبار و آمریکا راه نفوذ آنان را به کشور هموار می‌کنند هشدار داد و این منش را خلاف دستورهای قرآن کریم برشمرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------