آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

اجماع فراکسیون امید برای حمایت از وزرای پیشنهادی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از اجماع این فراکسیون برای حمایت از وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و ورزش و فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه امروز ( دوشنبه) مجمع عمومی فراکسیون امید گفت که در این جلسه فراکسیون امید برای حمایت سه وزیر پیشنهادی به اجماع رسیده است.

 

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: از زمانی که آقای رئیس‌جمهور سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ، ورزش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را به مجلس معرفی کردند فراکسیون امید هم فعالیت خود را در این راستا آغاز کرد . برخی اعضای فراکسیون سوالات کلی در این زمینه داشتند که ما این موضوع را در جلسه ای با نمایندگان دولت آقایان امیری و نوبخت مورد بررسی قرار دادیم و به سوالات و ابهامات دوستان پاسخ داده شد البته ما وارد مصادیق نشدیم بلکه در مورد تعیین کابینه و ضرورت آن و جهت گیری دولت مباحثی مطرح شد و بلافاصله سه کمیته در فراکسیون تشکیل شد تا برنامه های سه وزیر پیشنهادی ، عملکرد و شایستگی را مورد بررسی قرار دهند.

 

وی افزود:‌همچنین دوستان ما در کمیسیون های مختلف حضور داشتند و وزرای پیشنهادی با مجامع مختلف استانی جلساتی را برگزار کردند. ما همچنین در شورای مرکزی فراکسیون مرکب ازچهل نفر از اعضا که نمایندگان استان ها هستند در این رابطه به جمع بندی رسیدیم . جمع بندی کلی شورای مرکزی حمایت از سه وزیر پیشنهادی بود که انگیزه بالایی برای خدمت در کابینه دولت یازدهم دارند و بدون توجه به اینکه مدت فعالیت آن‌ها هشت تا نه ماه است با نگاه دراز مدت برنامه های خود را ارائه دادند، اشراف خوبی بر مسائل داشتند و به سوالات چالشی دوستان پاسخ دادند.

 

عارف با اشاره به سوابق اجرایی ،‌تعهد و شایستگی های سه وزیر پیشنهادی اضافه کرد:‌جلسه امروز فراکسیون امید جلسه نهایی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بود که پس از ارائه گزارش کمیته ها آقایان سلطانی فر، صالحی امیری و دانش آشتیانی کلیات برنامه های خود را مطرح کردند ودر نهایت فراکسیون امید برای حمایت از سه وزیر پیشنهادی به اجماع رسید. امیدواریم مجلس دهم هم همراهی و هماهنگی خود را با دولت نشان دهد و به جز وزرایی که شایستگی لازم را برای این سه وزارت خانه مهم دارند اعتماد کند.

 

ی با بیان اینکه وزارت خانه های آموزش و پرورش ، ورزش و ارشاد نقش مهمی در پیگیری مطالبات اقشار مربوطه از جمله معلمان ، فرهنگیان ، هنرمندان ، اصحاب رسانه ،‌جوانان و ورزشکاران دارند، اضافه کرد: امیدواریم با رای بالای مجلس به وزرای پیشنهادی این افراد با تمام قوا به میدان بیایند و با همسوی خوب مجلس و فراکسیون ها و افراد مختلف دغدغه ها و مطالبات مردم برآورده شود . پیش بینی من هم این است که آقایان سلطانی فر ،‌صالحی امیری و دانش آشتیانی با رای خوبی در وزارت خانه های مربوطه مستقر خواهند شد چرا که همه نمایندگان اهمیت این سه و زرات خانه را می دانند و اگر قرار باشد این وزارت خانه با سرپرست اداره شوند مشکلاتی برای این سه بخش به وجود می آید.

 

رئیس فراکسیون امید ادامه داد: به عنوان یک نماینده کوچک از همه همکارانم می خواهم فراتر از مسائل سیاسی و جناحی به موضوع رای اعتماد نگاه کنند و با رای بالای خود به وزرای پیشنهادی اجازه دهند دولت با قدرت کار خود را به پیش برد.

 

وی با اشاره به سوابق آشنایی خود با وزرای پیشنهادی دولت اضافه کرد:‌من در طول سی سال گذشته ارتباطاتی با آقایان صالحی امیری، دانش آشتیانی و سلطانی فر داشتم . آقای دانش آشتیانی در دوران دفاع مقدس معاون جنگ وزارت علوم بود و نقش مهمی در تشویق دانشجویان به حضور در جبهه ها ایفا کرد. ایشان چهره برجسته علمی و فرهنگی است که خدمات اش در آموزش و پرورش روشن است و امیدواریم همانند دو وزیر پیشنهادی دیگر رای بالایی کسب کند.

 

عارف یادآور شد:‌آقای سلطانی فر نیز در زمان دولت اصلاحات استاندار و معاون استاندار بودند و فردی با انگیزه و علاقمند به حل و فصل مشکلات هستند که عملکرد موافقی در سازمان میراث فرهنگی داشتند. آقای صالحی امیری هم چهره فرهنگی است که من ارتباط کاری نزدیکی با ایشان داشتم و مطمئنم با شناخت خوبی که از حوزه فرهنگ و هنر دارند می‌توانند در وزارت ارشاد موفق باشند و به مطالبات صاحبان فرهنگ، هنر و رسانه و چالش های بخش فرهنگ پاسخ دهند.

 

رئیس فراکسیون امید مجلس در پایان با اشاره به طرح برخی گلایه ها از سوی اعضای فراکسیون امید نسبت به دولت نیز گفت: انگیزه اصلی این گلایه ها اصلاح کار و پیشرفت دولت است . هیچ کدام از اعضای فراکسیون به دنبال مسائل شخصی نبودند و ما در هفته های اخیر در تعامل با دولت ، دولت را حمایت کرده ایم و در عین حال سعی داریم مطالبات مردم را به بهترین نحو به دولت منعکس کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------