آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

بیانیه «صالحی امیری» پس از کسب رای اعتماد مجلس / اولین اظهار نظر وزیر ورزش پس از گرفتن رای اعتماد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

بیانیه «صالحی امیری» پس از کسب رای اعتماد مجلس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعاتی پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، «سیدرضا صالحی امیری» که عصر روز سه‌شنبه (۱۱ آبان) با کسب ۱۸۰ رای موافق به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگزین «علی جنتی» شد، بیانیه‌ای را در همین رابطه منتشر کرد.

 

در متن این این بیانیه آمده است:

 

«به نام خداوند جان و خرد

 اکنون که با رای اکثریت نمایندگان شریف ملت بزرگ ایران در مجلس شورای اسلامی، مسئولیت خطیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده­‌دار شده­‌ام، به پیشگاه حضرت احدیت سجده شکر به جا می­‌آورم که توفیق خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی و همکاری افزون‌تر با دولت یازدهم را بر من ارزانی داشت.

 

از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه محترم مجلس در اداره همراه با نظم و آرامش جلسه امروز و تمامی نمایندگان ملت که در فرآیند ترمیم کابینه، مجدانه و موشکافانه به بررسی صلاحیت وزرا پرداختند، صمیمانه قدردانی می­‌کنم. به‌ویژه عزیزانی که در موافقت یا مخالفت با وزرای پیشنهادی سخن گفتند و جلوه زیبایی از مردم‌سالاری دینی را به تصویر کشیدند. از رییس‌جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی که حقیر را شایسته خدمت به اصحاب فرهنگ و هنر و ادب و اندیشه و قلم تشخیص دادند و دولتمردانی که با راهنمایی­‌ها و حمایت­‌هایشان همراهی­‌ام نمودند، سپاسگزارم.

 

به اصحاب رسانه و خبرنگاران عزیزی که در پوشش و انعکاس جلسه امروز متحمل زحمات بسیاری شدند، به‌ویژه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که با پخش زنده جلسات امروز مردم آگاه کشورمان را در جریان مذاکرات و سخنان نمایندگان و وزرا قرار داد، تشکر می­‌کنم و امیدوارم در کسوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدافع حقوق اصحاب رسانه باشم و با فراهم آوردن جریان آزاد اطلاع‌رسانی در چارچوب قانون قدم مهمی در این مسیر بردارم. از روحانیت معزز، جامعه دینی و قرآنی، هنرمندان، نویسندگان، نخبگان و فرهیختگانی که در روزهای اخیر با اعلام حمایت، این حقیر را مشمول عنایت خویش قرار دادند، سپاسگزارم.

 

رفع دغدغه­‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام در عرصه فرهنگ و ایجاد شرایط مساعد برای شکوفایی و خلاقیت اصحاب فرهنگ و هنر  در بستری امن و باثبات و توام با آرامش، از اولویت­‌های من در این وزارتخانه خواهد بود. رجاء واثق دارم که با همراهی نهادهای فرهنگی، دینی و آموزشی، همکاری و پشتیبانی همکاران خدوم و فرهنگ­‌مدار وزارتخانه و سازمان­‌های تابعه و مشارکت همه اصحاب فرهنگ و هنر این مهم محقق خواهد شد.

سیدرضا صالحی امیری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»

-------------------------------

اولین اظهار نظر وزیر ورزش پس از گرفتن رای اعتماد

وزیر ورزش و جوانان از رییس جمهور، جامعه ورزش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر کرد.

مسعود سلطانی‌فر پس از گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی و انتخابش به عنوان سومین وزیر ورزش ایران اظهار کرد: از لطفی که همه اصحاب ورزش داشتند تشکر می‌کنم. در هفته گذشته در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مجلس مشغول تبادل نظر و تعامل بودیم. از ریاست، هیات رییسه و نمایندگان محترم مجلس که لطف کردند و یک رای قابل توجهی را دادند که بار ما را سنگین‌تر کرد، تشکر می‌کنم.

 

از رییس جمهور محترم که در این سه سال برای بار سوم به من اعتماد کردند و سکان سنگین وزارت ورزش و جوانان را به ما دادند، تشکر می‌کنم. امیدوار هستیم که با همگرایی بین دستگاه‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط بتوانیم قدم‌های اساسی‌تری برداریم. ضمن اینکه جا دارد از همه اصحاب رسانه، ورزشکاران و قهرمانان، پیشکسوتان، دانشگاهیان و روسای فدراسیون‌ها، مدیران ستادی، مدیران استانی و همه دوستانی که در این مدت بنده را شرمنده کردند و حمایت گسترده‌ای داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدوارم با کمک همدیگر و حمایت مجلس و کمکی که اعضای دولت می‌کنند، به امید خدا قدم‌های اساسی و تعیین کننده‌ای را در جهت حل مشکل ورزش و جوانان در قالب این وزارتخانه برداریم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------