آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

جهانگیری: ادعای اجرایی نشدن برجام به‌خاطر انتخاب ترامپ، حرف بی‌خودی است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون اول رییس جمهور گفت: بعد از توافق هسته‌ای شاهد برداشته شدن بخشی از تحریم‌ها بودیم ضمن آن‌که بقیه تحریم‌ها نیز باید برداشته شود و این‌که گفته می‌شود چون فلانی رییس‌جمهور آمریکا شده، دیگر به توافق عمل نمی‌کند، حرف بی‌خودی است. زیرا همه می‌دانند که این حرف‌ها دیگر خریدار ندارد و با یک ملت و نظام بزرگ و ثبات در منطقه نمی‌شود با این زبان سخن گفت.

به گزارش ایسنا، منطقه کویر، "اسحاق جهانگیری" شامگاه دوشنبه 24 آبان در دیدار مردمی و ستاد توسعه شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در محل مسجد الرسول(ص) شهرستان جیرفت، با تسلیت ایام اربعین امام حسین(ع)، گفت: بهترین خاطرات بنده روزهایی است که در جیرفت به‌عنوان مسئول جهاد سازندگی و همچنین به‌عنوان نماینده این مردم در مجلس شورای اسلامی بوده‌ام.

 

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم از راهپیمایی اربعین حسینی، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر مردم ایران و عراق بار دیگر پیاده‌روی به سمت کربلا را زنده کرده‌اند و مردم و دولت عراق میزبان میلیون‌ها زوار هستند و از اینجا از مردم و دولت عراق برای ایجاد امنیت زوار ایرانی و مهمان‌نوازی‌های آنان سپاسگزاری می‌کنیم.

 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اوضاع منطقه و حساسیت‌های ایجادشده نسبت به مسلمانان، گفت: دشمنان اسلام برای این‌که اسلام‌هراسی را در دنیا جا بیندازند و وانمود کنند که مسلمانی مصادف با کشتار، قتل و غارت است، گروه‌های تکفیری راه‌اندازی کردند، با این قصد که ایران را ناامن کنند، اما اکنون تنها کانون امن در منطقه و حتی در کشورهای اروپا، ایران است و باید قدر این نعمت را دانست.

 

جهانگیری با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ برای تامین امنیت منطقه دست به سوی ایران دراز کرده‌اند، گفت: اگر مشورت با ایران نبود، امروز وضعیت نامطلوب‌تری را در منطقه شاهد بودیم.

 

وی ادامه داد: در مقابل محدودیت‌هایی که در کشور وجود دارد، اما منابع زیادی در ایران برای توسعه و پیشرفت هست.

 

جهانگیری با اشاره به مهمترین آرمان‌های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مناطق محروم باید در اولویت توسعه قرار گیرند، اما در سال‌های گذشته با وجود همه تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه ایران از سوی غربی‌ها اعمال شده بود، توانستیم به توسعه مناطق و معیشت مردم بپردازیم.

 

معاون اول رییس جمهور افزود: بعد از توافق هسته‌ای شاهد برداشته شدن بخشی از تحریم ها بودیم ضمن آنکه بقیه تحریم‌ها نیز باید برداشته شود و اینکه گفته می‌شود چون فلانی رییس جمهور آمریکا شده، دیگر به توافق عمل نمی‌کند، حرف بی‌خودی است زیرا همه می‌دانند که این حرف‌ها دیگر خریدار ندارد و با یک ملت و نظام بزرگ و ثبات در منطقه نمی‌شود با این زبان سخن گفت.

وی ادامه داد: دیگر ایران منزوی و تنها نیست و حرف ایران در دنیا حرف است و دولتی را که امروز حرفش مورد توجه دنیا است، نمی‌توانند تحریم بکنند.

 

جهانگیری با بیان این مطلب که با این حرف‌ها دل دولت و مردم را می‌خواهند بلرزانند، عنوان کرد: موانع توسعه کشور را برطرف می‌کنیم و زمینه‌ای را به وجود می‌آوریم که جای جای کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شود و منابع داخلی و خارجی را بسیج می‌کنیم و ایران را از فشار اقتصادی نجات خواهیم داد.

 

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نقشه راه اداره ایران برای رفع محرومیت و ارتقای معیشت مردم است و مصمم هستیم که محرومیتی که وجود دارد، مرتفع و برطرف کنیم.

 

وی کشاورزی جیرفت را مهمترین نقطه توسعه ایران دانست و ابراز کرد: کشور ما با کمبود آب روبه‌رو است و باید صنعت گلخانه‌ای را توسعه داد و همچنین صنایع تبدیلی در این منطقه ایجاد کرد.

 

جهانگیری با بیان اینکه گاز مهمترین منبع برای راه‌اندازی صنعت پتروشیمی است که امیدواریم با گازرسانی به شهرستان جیرفت شاهد احداث کارخانه پتروشیمی در این منطقه باشیم، ادامه داد: جیرفت کالای زیادی دارد که باید به سراسر کشور ارسال شود و حتما یکی از طرح‌های کلیدی در این منطقه، اتصال جیرفت به راه‌آهن سراسری است.

 

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: ساختار تشکیلاتی مناسب را برای این منطقه بررسی می‌کنیم و امیدوار هستیم با کمک مردم این منطقه مشکلات جنوب استان کرمان رفع و به‌عنوان کانون توسعه مطرح باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------