آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

شمخانی به اوباما: تمدید تحریم‌ها را وتو و متوقف کنید /دست ما برای شرایط نقض برجام باز است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: رئیس‌جمهور آمریکا باید تمدید تحریم‌ها را وتو و متوقف کند؛ دست مجریان برای مقابله با نقض برجام باز است.

به گزارش تسنیم، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی پس از پایان اجلاس امنیتی تهران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره نقض برجام توسط آمریکایی‌ها، گفت: ملت ما آموزه‌های مهمی دارد که تن ندادن به ذلت از جمله آن است؛ امروز همه مسئولان ما اتفاق نظر دارند که تمدید تحریم‌ها اعمال نوع دیگری از تحریم و نقض برجام است، لذا مسئولان ما امیدوارند رئیس‌جمهور آمریکا تمدید تحریم‌ها را وتو و متوقف کند.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره واکنش جمهوری اسلامی ایران به نقض برجام، گفت: ما از ظرفیت‌های لازم قانونی برای مواجهه با نقض برجام برخوردار هستیم؛ مصوبه مجلس، فرمان 9 ماده‌ای مقام معظم رهبری و مصوبه شورای عالی امنیت ملی دست مجریان را باز گذاشته است.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ما متناسب با آنچه طرف مقابل انجام می‌دهد، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

 

شمخانی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات ضدایرانی نخست‌وزیر انگلیس، گفت: متأسفانه ناشناختگی و به نوعی پوچی و شرمساری را برای گوینده آن حرف فراهم می‌کند، چرا که در منطقه ما خیلی چیزها تغییر کرده است. وقتی اینها بریتانیا بودند با مقاومت مردم مجبور به ترک منطقه شدند؛ امروز که انگلستان هستند و این انگلستان کوچک، ترک شده توسط اتحادیه اروپاست.

 

وی با اشاره به هزینه‌هایی که آمریکایی‌ها صرف جنگ علیه کشورها کرده‌اند، گفت: آقای ترامپ 6 تریلیارد دلار برای عدم تکرار(مداخله نظامی) بیان می‌کند.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نخست‌وزیر انگلیس احساس می‌کند تاچر است، گفت: اگر امروز توفیقی بود حتما فکاهی بلندقامتی برای وی می‌نوشت.

 

شمخانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که می‌گفت مقامات آمریکایی گفته‌اند باید قایق‌های تندروی ایران در خلیج فارس غرق شوند، گفت: من چنین چیزی را نشنیدم، مقامات فعلی‌شان گفته یا مقامات آتی‌شان. اگر مقامات فعلی‌شان گفته که باید گفت اینها بودند و چنین حادثه‌ای رخ نداد.

 

خبرنگاری از دبیر شورای عالی امنیت ملی پرسید با روی کار آمدن ترامپ چه تغییراتی در معادلات منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران رخ خواهد داد؟ که وی در پاسخ، گفت: هنوز زود است، چون تیم تصمیم‌گیری ایشان به طول کامل مشخص نشده و روشن نشدند، اما یادمان نرود که ما با تبسم به آمریکا هیچ سودی نبرد‌ه‌ایم.

 

وی گفت: به طور طبیعی چپ و راست، دموکرات و جمهوری خواه، زن و مرد، و سیاه و سفید آمریکا سیاست‌های استیلاجویانه را دنبال می‌کند و ما نیز 37 سال است یک شعار داشته‌ایم که ورود و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای برای امنیت ما مضر است و کشورهای منطقه هم پتانسیل و هم ظرفیت و اراده داده و فهم و بسترهای مشترکی برای تأمین امنیت به شکل بومی دارند و می‌تواند امنیت بومی را طراحی و اجرایی کنند.

 

شمخانی درباره آزادسازی موصل و حلب گفت: پتانسیل دفاعی مردم عراق یک پتانسیل قابل توجه است که پیش از این وجود نداشت و این پتانسیل  کنار ارتش سنتی عراق هدف واحدی را دنبال می‌کند که آن هدف دفاع از تمامیت ارزی عراق و مقابله با تکفیری‌هاست.

 

وی گفت: امیدواریم موصل بعد از حلب که سریع‌تر آزاد خواهد شد به دست مردمش آزاد شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------