آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

دولت خط قرمزی برای مبارزه با فساد ندارد/ مفساد اقتصادی محصول تبعیض و بی‌عدالتی است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی:

دولت خط قرمزی برای مبارزه با فساد ندارد/ مفساد اقتصادی محصول تبعیض و بی‌عدالتی است

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: دولت یازدهم در شرایطی بر روی کار آمد که مطالبه عمومی از آن مبارزه با فساد بود.

به گزارش ایلنا، کاظم پالیزدار در همایش مبارزه با فساد اظهار داشت: ما روزهای اول با پرونده ۲.۷ میلیارد دلاری بابک زنجانی روبرو شدیم که امروز بعد از سه سال هنوز به نتیجه نرسیده و پول بیت المال برنگشته است. وجود چنین فسادهایی به دلیل ناهماهنگی در دستگاه‌های کشور و تحریم‌های بین المللی بود.

 

وی ادامه داد: ما برای مبارزه با فساد دستور و قوانین زیادی داریم اما امروز این قوانین به دلیل وجود فساد سیستمی، ناکارآمد شده است به طوری که مانند موریانه پایه‌های جامعه و حکومت را هدف قرار داده است.

 

پالیزدار ادامه داد: فساد اقتصادی محصول تبعیض و بی‌عدالتی است و همین امر سبب شده که سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان تحت تاثیر قرار بگیرد.

 

وی تصریح کرد: رویکرد دولت در مبارزه با فساد بر سه محور استوار شده اقدامات پیشگیرانه ، مقابله و مبارزه و فرهنگ‌سازی که از نظر ما برخورد آخرین راه حل است. امروز مدیران ما به واسطه شدت نظارت و برخورد با فسادهای گذشته، دیگر ریسک نمی‌کنند و مهم‌ترین مولفه مدیریتی را که ریسک پذیری است رعایت نمی‌کنند.

 

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: دولت هیچ گونه خط قرمزی برای مبارزه با فساد ندارد و جاهایی این امر را ثابت کرده است که نمی‌توان آنها را در انظار عمومی بیان کرد.

 

وی ادامه داد: در گذشته قوه قضائیه در جلسات ستاد حضور پیدا نمی‌کرد اما در این دولت با تعامل خوبی که با این قوه صورت گرفته نماینده آنها در تمام جلسات حاضر است.

 

پالیزدار در پایان تصریح کرد: دولت نمی‌تواند به تنهایی با فساد مبارزه کند و باید مردم در قالب تشکل‌ها و NGO ها و با کمک رسانه‌ها با کار کارشناسی به ما کمک کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------