امام جمعه اصفهان: آزادی حلب کمتر از آزادی خرمشهر نیست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

امام جمعه اصفهان با اشاره به تلاش‌های مشرکان برای ایجاد جنگ و ناامنی در ایران گفت: آمریکا در عراق جنگی را شروع کرد که امروز خودش توان خاتمه دادن به آن را ندارد. آن‌ها بسیار تلاش کردند که چنین جنگی را در ایران شروع کنند اما هرگز موفق نشدند. حتی همان جنگ عراق به گفته خودشان می‌خواستند عراق را بگیرند ایران عراق را گرفت و امروز هر کجا در عراق بروید صحبت امام حسین (ع)است.

به گزارش ایسنا، «سیدیوسف طباطبایی‌نژاد» در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته اصفهان در مصلی بزرگ اصفهان، اظهار کرد: وهابی‌ها در مسأله عبادت دچار انحرافات شدیدی شده‌اند و سعی در استفاده از همین انحرافات برای منحرف کردن مسلمانان دارند. آن‌ها می‌گویند زیارت ائمه اطهار و معصومین عبادت غیر از خداست و هرکس این چنین کند کافر است.

 

وی ادامه داد: خداوند شریک ندارد و همه عالم قائم به ذات او است. عبادت یعنی پرستش و اگر کسی به جز خداوند یک شخص یا یک شئ را عبادت کند دچار شرک به خداوند شده است. خوشبختانه همه مسلمانان چه اهل سنت و چه اهل شیعه باشند در مسأله عبادت اتفاق نظر دارند و هیچ اختلافی میان آن‌ها نیست.

 

طباطبایی‌نژاد با اشاره به داستانی از امام صادق(ع) گفت: آدم با شمشیر بجنگد راحت‌تر از به دست آوردن روزی حلال است. چون آدم باید مراقب باشد گرانفروشی نکند و مال اضافه از کسی نستاند که گران‌فروشی یا استفاده از ناآگاهی بنده برای گرفتن مال بیشتر خشم خدا را بر می‌انگیزد.

 

وی با اشاره به روز حمل و نقل ادامه داد: رانندگان که شب و روز در معرض خطر هستند تا بندگان خدا یا اموال بندگان خدا را جا به جا کنند همیشه مظلوم بوده‌اند. امروز نیز مظلوم هستند اما با این بیمه‌هایی که برای آن‌ها مطرح شده است اوضاع قدری بهتر شده است که امیدواریم بهتر هم شود.

 

امام جمعه هم‌چنین درباره میلاد پیامبر اسلام(ص) گفت: خداوند بیشترین احترام را به پیامبر اسلام(ص) گذاشته است و وقتی یک نفر عظمت خدا را بداند و سپس ببیند خداوند چقدر ناز پیامبر(ص) را کشیده است حیرت می‌کند که این مقام تا چه اندازه بالا است.

 

طباطبایی‌نژاد با تأکید بر اهمیت ارتباط روحانیون و دانشگاه‌ها گفت: در ابتدای انقلاب هم بعضی عنوان می‌کردند که روحانیت نمی‌خواهد علم پیشرفت کند یا سد راه علم هستند که خود امام(ره) به شدت بر این موضوع حساس بودند و ارتباط دانشگاه و روحانیت را بسیار مهم و سازنده می‌دانستند.

 

وی گفت: بعضی در سال های گذشته معتقد بودند که سوریه دیگر از بین رفته است و تنها کسی که می‌گفت بشار اسد خواهد ماند و پیروز خواهد شد مقام معظم رهبری بودند. هم‌چنین درباره برجام تمام پیش‌بینی‌های مقام معظم یکی بعد از دیگری در حال تحقق است.

 

امام جمعه اصفهان گفت: بینید چطور با پیمان میان دو کشور اسلامی ایران و سوریه پشت همه ابرقدرت‌ها به خاک مالیده شده است. ان‌شاا... در عراق هم همین‌طور خواهد شد. همانطور که بسیار تلاش کردند که چنین جنگی را در ایران آغاز کنند اما هرگز موفق نشدند. حتی همان جنگ عراق به گفته خودشان می‌خواستند عراق را بگیرند ایران عراق را گرفت و امروز هر کجا در عراق بروید صحبت امام حسین(ع) است.

 

طباطبایی‌نژاد یادآور شد: آزادی حلب چیزی کمتر از آزادی خرمشهر نبود و همانطور که دشمن تا پیش از آزادی خرمشهر حرفی از خاتمه جنگ نمی‌زد و تازه پس از آزادی خرمشهر فهمید نمی‌تواند با این ملت درگیر باشد، امروز هم بعد از آزادی حلب تازه دشمن فهمیده است که در مقابل این ملت حرفی برای گفتن ندارد. جنگی که مستکبران شروع کردند و در نهایت به نفع اسلام تمام شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------