آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

در دوماه اخیر، احکام شرعی چقدر فرق کرده؟! / باز هم راهیپمایی و انتخابات در پیش هست ها!

برخورد دوگانه با مقوله بی حجابی سالهاست که سوژه رسانه هاست. در مناسبتهایی مانند۲۲ بهمن،روز قدس و انتخابات معمولا از حضور زنان بدحجاب و حتی…

ظریف انسان و انسان ظریف



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یادداشت جابری انصاری برای وزیر خارجه؛

ظریف انسان و انسان ظریف

معاون عربی و افریقایی وزیر امور خارجه به مناسبت فرا رسیدن سالروز تولد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان یادداشتی در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

به گزارش مهر، حسین جابری انصاری، به مناسبت فرا رسیدن سالروز تولد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان (۱۷ دی ماه) نوشتاری در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

 

در نوشتار معاون عربی و افریقایی وزیر امور خارجه آمده است؛

 

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از مرداد هزار و سیصد و نود و دو تاکنون، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد از هزار و سیصد و هشتاد و یک تا هزار و سیصد و هشتاد و شش، معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه از هزار و سیصد و هفتاد و یک تا هزار و سیصد و هشتاد و یک، دانش آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد روابط بین الملل از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو و دکترای روابط و حقوق بین الملل از دانشگاه دنور کلرادو در ایالات متحده آمریکا، دیپلمات حرفه‌ای و عضو هیات علمی دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه،‌زاده هفدهم دی ماه یک هزار و سیصد و سی و هشت هجری شمسی در تهران.

 

از ظریف دیپلمات و وزیر بسیار نوشته و گفته‌اند، بسیاری به مدح و بعضی به ذم؛ اما از ظریف دوست و انسان کمتر گفته و نوشته‌اند. صاحب این قلم، کوچک‌ترین دانش آموز مدرسه «صدیقک من صدقک لا من صدقک» که همیشه روسای خود را بی‌مهابا و در خلوت و جلوت به هدیه نقد نواخته‌ام، در سالروز تولد محمد جواد ظریف خوش دارم ترک عادت کرده، از یکی از ده‌ها خصلت نیکوی انسانی او بنویسم.

 

ظریف انسان و دوست، در همان حال که به ناچار، غرق در سیاست و دیپلماسی و ضرورت‌های ناگزیر و الزامات ناگریز آن است؛ انسانی ظریف و سرشار از فطرت پاک انسانی و پاک دلی همه مومنان و دین داران حقیقی است و این را به مجرد اینکه مدتی از نزدیک با او همراه شوی یا حتی از دور زیر نظر گیری، به روشنی خواهی یافت.

 

ظریف دیپلمات و وزیر را همه می‌شناسند در ایران و غیر ایران، و این شناخت همراه با احترام، برای دورانی مایه نامداری خواهد بود و اعتبار، اما ظریف دوست و انسان و انسان ظریف و صاحب ایمان را خوش است که با روزگار نامداری نمی‌آید که با روزگار دیگر برود؛ همیشه خواهد بود همچون زلال آبی دریا و آسمان و خلقت پاک جان و جهان و جوهره دیانت و فطرت پاک انسان.

 

خداوند از گزند روزگار نگاهدارش باد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------