آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

واکنش پارلمان به تراژدی "پلاسکو"



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در ساعات اولیه صبح امروز که خبر آتش سوزی ساختمان پلاسکو منتشر شد شاید کمتر کسی تصور می کرد که این حادثه ظرف چند ساعت تبدیل به یک تراژدی ملی شود. ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو صبح امروز در آتش سوخت و فروریخت و علاوه بر مجروح شدن تعدادی از هموطنان‌مان، تعدادی از آتش نشانان نیز در ویرانه‌های این ساختمان گرفتار شدند.

به گزارش ایسنا، رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اظهارنظرهای مختلفی به حادثه ریزش ساختمان پلاسکو در پایتخت واکنش نشان دادند:

 

ماموریت رییس مجلس به کمیسیون‌ها برای بررسی حادثه "پلاسکو"

 رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون‌های عمران، اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس مأموریت داد تا با همکاری دستگاه های اجرایی انتظامی و امدادرسان به بررسی ابعاد مختلف حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو بپردازد.

  

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز به کمیسیون های عمران، اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس مأموریت داد تا با همکاری دستگاه های اجرایی انتظامی و امداد رسان به بررسی ابعاد مختلف حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو که منجر به مصدومیت و جان باختن جمعی از هموطنان و آتش نشانان فداکار شد، بپردازد.

رئیس مجلس همچنین از تمامی سازمان ها و نهادهای امدادرسان که از آغاز این حادثه در محل حاضر بوده و به یاری حادثه دیدگان پرداختند، تشکر کرد و از آنان خواست نسبت به تسریع در رسیدگی به حادثه دیدگان آواربرداری و نجات مصدومان اقدام کند.

لاریجانی در گفت‌وگوی تلفنی با وزرای کشور و بهداشت و درمان شهردار و استاندار تهران، رئیس اورژانس کشور و دیگر مسئولین سازمان‌های امداد و نجات آخرین وضعیت رسیدگی به حادثه ریزش ساختمان پلاسکو را مورد بررسی قرار داده و نسبت به تسریع در کمک به حادثه دیدگان توصیه های لازم را ارائه کردند.

 

نائب رئیس مجلس: مجلس علت ریزش ساختمان پلاسکو را پیگیری می‌کند

 نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس علل و عوامل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو را بررسی خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

 

«با عرض تاسف و تاثر در حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو تعدادی از آتش نشانان زحمت کش و هموطنان عزیزمان دچار حادثه شدند. طبق پیگیری‌های صورت گرفته بخش‌های مختلف برای نجات حادثه‌دیدگان و آتش‌نشانان زحمت کش وارد عمل شده‌اند.

 

امیدوارم تعداد آسیب دیدگان این حادثه حداقل ممکن باشد لازم است علت یا علت‌های اصلی این حادثه بررسی و مشخص شود و پیگیر این مهم خواهیم بود»

 

عارف خبر داد: هماهنگی خوب دستگاه‌ها برای مدیریت بحران حادثه پلاسکو

 رئیس مجمع نمایندگان استان تهران که بعد از وقوع حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در محل حادثه حضور پیدا کرد و در جلسه ستاد بحران شهر تهران شرکت کرد، گفت: حادثه فرو ریختن ساختمان قدیمی پلاسکو در خیابان جمهوری حادثه بسیار تلخی بود که امیدوارم با کمک همه نهادهای ذی ربط میزان خسارت جانی بسیار کم باشد.

 

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف افزود: هماهنگی بسیار خوبی بین نهادهای امدادی و خدماتی و سایر دستگاه‌ها اعم از اورژانس، آتش نشانی، شهرداری، ارتش و سپاه پاسداران و نیروی انتطامی وجود دارد و با استفاده از تجهیزات پیشرفته سعی در شناسایی هر چه سریعتر مردمی که در زیر آوار مانده‌اند، دارند و من به عنوان رئیس انجمن فرماندهی و کنترل ایران شاهد برخورد علمی تمامی عوامل امدادی و خدماتی در این حادثه بودم.

 

عارف تاکید کرد: امیدوارم با دعای خیر مردم بزرگوارمان و تلاش نیروهای خدوم بهداشت و درمان و نیروهای امدادی میزان خسارت جانی به حداقل ممکن برسد. برخی از آسیب دیدگان به سرعت تحت مداوا قرار گرفتند و برای کمک به محل حادثه مجددا رجوع کردند که نشان از حس همکاری و نوع دوستی شهروندان تهرانی دارد.

 

سید فرید موسوی : به دنبال قصور و آسیب شناسی نباشیم مهم نجات جان عزیزانمان است

 نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت که نباید به دنبال به دنبال قصور و آسیب شناسی نباشیم مهم نجات جان عزیزانمان است

 

به گزارش ایسنا، موسوی با انتشار مطلبی در کانال تلگرام خود، نوشت:

 

باسمه تعالی

 

«امروز آتش پلاسکو در تهران غوغایی بپا کرد، به همراه برخی همکاران به محل حادثه رفتم و از نزدیک در جریان امور قرار گرفته و شاهد ایثار و مجاهدت آتش نشانان بی ادعا بودم. به عینه دیدم که فرشته ها هم می توانند مرد باشند. کماکان دل آتش نشانان و احتمالا برخی دیگر از ساکنین پلاسکو زیر آوار می تپد، خانواده هایشان نیز در کناری با چشم اشکبار  نگران جگر گوشه هایشان ...، تصویر پدری  که با فرزند زیر اوارش در گوشه ای درد دل می کرد از ذهنم بیرون نمی رود.

 

حسب وظیفه ساعاتی را نیز در اتاق مدیریت بحران که در محل حادثه تشکیل شده بود حضور داشتم. هنوز تیم‌های امداد از اطراف در تلاش هستند که به ساختمان نفوذ کنند و از همین روست که از همشهریان محترم مجدد درخواست دارم از تجمع در محل و خیابانهای اطراف به جد پرهیز نموده و سفرهای غیر ضرور به مرکز شهر را برای عدم ایجاد خلل در امداد رسانی به بعد موکول نمایند.

 

معتقدم در این شرایط حساس و در میان مصیبت حادثه، همه باید از عزیزانی که در میدان عمل مدیریت بحران را بر عهده دارند پشتیبانی نموده و نه به دنبال قصورهای گذشته باشیم و نه آسیب شناسی. آنچه مهم است نجات جان عزیزانمان است و بس.

 

اما براستی اگر حادثه ای چون زلزله در این شهر پیش بیاید چه اتفاقی خواهد افتاد...

 

التماس دعا»

 

حیدی: ایران برای از دست دادن سرمایه‌هایش به عزا نشست

 نماینده مردم تهران در مجلس شوراس اسلامی با اشاره به  ریزش ساختمان پلاسکو گفت: ایران برای از دست دادن سرمایه‌هایش به عزا نشست

 

به گزارش ایسنا، حیدری که ساعتی بعد از ریزش ساختمان پلاسکو در محل حادثه حاضر شده بود در کانال تلگرامی خود نوشت:

 

«چند روز بیشتر از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی نگذشته که امروز شاهد حادثه ناگوار فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران و جان باختن تعدادی از هموطنان عزیز و نیز ناجیان شجاع و ارزشمند آتش نشانی و نیروهای امدادی هستیم. به نظر می رسد تمام مسئولانی که دست اندرکار اداره شهر هستند باید با پیش بینی حوادث غیر مترقبه، راهکارهای پیشگیری و در ادامه، کنترل و مهار آن ها را تدبیر کنند. شهروندان محق اند تا در ازای پرداخت وجوه متعدد از جمله عوارض شهری از مدیریتی کارآمد، مسئول و پاسخگو بهره مند شوند.

 

 ایران دوباره برای از دست دادن سرمایه های خویش به عزا نشسته است. اینجانب به عنوان نماینده تهران، ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو و آرزوی صبر و شکیبایی برای آن ها و همچنین آرزوی بهبودی حادثه دیدگان این رویداد تلخ، خواستار بررسی و تحقیق علل این رویداد تلخ بوده و امیدوارم با حل مشکلات مشابه از تکرار اینگونه وقایع جلوگیری شود.»

 

فاطمه سعیدی: مجلس برای روشن شدن ابعاد حادثه تلاش می‌کند

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس برای روشن شدن ابعاد حادثه تلاش می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، فاطمه سعیدی که به همراه جمعی از نمایندگان تهران در محل ساختمان پلاسکو حضور یافته بود، در کانال تلگرام خود نوشت:

 

«یک درخواست از شهروندان عزیز تهران

 

از شهروندان عزیز تهرانی تقاضا می کنیم با مسئولیت پذیری خود و تخلیه اطراف ساختمان پلاسکو اجازه دهند عملیات آواربرداری به درستی و با سرعت انجام شود.

 

اطمینان داشته باشید نمایندگان شما در مجلس از هیچ تلاشی برای روشن شدن ابعاد این رخداد فروگذار نخواهند کرد. »

 

وی همچنین با اشاره به بازدیدش از محل ساختمان فروریخته و نحوه امدادرسانی گفت: همچنین جلسه ای با حضور وزیر کشور، استاندار تهران، شهردار و رییس شورای شهر تشکیل شد که چگونگی انجام کارها مورد بحث و بررسی قرار گرفت

 

فاطمه سعیدی گفت: به همراه تعدادی از نمانیدگان تهران در مجلس شورای اسلامی ساعاتی قبل از محل ساختمان فروریخته پلاسکو و نحوه امدادرسانی بازدید داشتیم.

 

همچنین جلسه ای با حضور وزیر کشور، استاندار تهران، شهردار و رییس شورای شهر تشکیل شد که چگونگی انجام کارها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

دعا برای سلامتی آتش‌نشان

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برای سلامتی آتش‌نشان طلب دعا کرد.

 به گزارش ایسنا، علی کاظمی با انتشار مطلبی در کانال تلگرام خود، نوشت:

 

«بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرِّحیم

 

اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ وَ یَجعَلُکُم خُلَفاءَ الاَرضِ ءَاِلهٌ مَّعَ اللهِ قَلیلاً مَا تَذَکَّرُونَ

 

برای سلامتی آتش نشانانی که زیر آوار در ساختمان پلاسکو مانده اند عاجزانه به درگاه خداوند دعا می کنیم. »

 

دامادی: جوانان آتش‌نشان بازهم سربلندمان کردند

 محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با انتشار عکسی در اینستاگرام خود نوشت:

 

«آتش‌نشان‌های جوانی که زیر آوار و آتش ماندند و آمبولانس‌هایی که پشت سر ترافیک ماندند. چقدر جسارت داشتند آن جوانان آتش‌نشان. بازهم سربلندمان کردند. بازهم ایثار کردند. چقدر باید از این جماعت ایثارگری که عاشقانه در راه وظیفه جانبازی کرده‌اند، بیاموزیم. روحتان شاد که نشان شجاعتید.»

 

پیام تسلیت فراکسیون زنان مجلس

 فراکسیون زنان مجلس در پیامی شهادت شماری از آتش‌نشان‌های فداکار و شهروندان عزیز  در حادثه تاسف بار آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو را به ملت شریف ایران تسلیت  گفت.

 

همچنین فاطمه اولاد قباد، طیبه سیاوشی و فاطمه سعیدی نمایندگان تهران نیز در در محل ساختمان فروریخته پلاسکو حاضر شدند.

 

ذوالقدر: مسئولین ذی‌ربط برای رسیدگی به مصدومین حادثه ساختمان پلاسکو اقدام عاجل کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف و همدردی با حادثه دیدگان آتش سوزی ساختمان پلاسکو از مسئولین ذی ربط خواست نسبت به رفع موانع و نواقص اقدام کنند.

 

 سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن ابراز تاسف و تاثر از حادثه امروز صبح (آتش سوزی ساختمان پلاسکو) و ابراز همدردی با هموطنان و کسبه این منطقه گفت:‌ لازم است از زحمات فرزندان رشید و جان برکف آتش نشان که از ایستگاه‌های مختلف برای مهار این حادثه به منطقه اعزام شدند تشکر کنم.

 

او ادامه داد: از شهردار و استاندار تهران و همه مسئولین ذی ربط می‌خواهم نسبت به رسیدگی مصدومین و حادثه دیدگان به ویژه جاماندگان احتمالی در زیر آوار اقدام عاجل به عمل بیاورند.

 

این نماینده مجلس اضافه کرد:‌ در مرحله بعد نیز لازم است نسبت به علل بروز حادثه دستور رسیدگی صادر شده و در صورت سهل انگاری در مسائل ایمنی ضمن رفع نواقص و موانع با متخلفین احتمالی برخورد شود تا در آینده و موارد مشابه شاهد چنین مسائل و مشکلاتی نباشیم.

 

ذوالقدر در پایان از هموطنان و  همشهریان تهرانی خواست برای نجات فرزندان رشید و ایثارگر آتش‌نشان دست به دعا بردارند.

 

صادقی: مجمع تهران حادثه پلاسکو را بررسی می‌کند

 یک عضو مجمع نمایندگان استان تهران از بررسی حادثه آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو در مجمع نمایندگان تهران خبر داد.

 

محمود صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان قدیمی پلاسکو از ابعاد مختلفی به ویژه از جنبه مدیریت شهری، تجهیز وسایل ایمنی  و پیش‌گیری قابل بررسی است، همچنین میزان رعایت استاندارد ساخت و ساز در این بنا نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس فقدان مدیریت جامع شهری را مورد اشاره قرار داد و افزود: توجه به این مسئله در لایحه‌ای که در دولت در دست تدوین دارد، به صورت جدی در حال دنبال شدن است. این لایحه می‌تواند نظم بیشتری به این مسئله بدهد.

 

وی نظارت فنی در پلان، نقشه و سازه را از مشکلات ساختاری در ساختمان‌های قدیمی برشمرد و خواستار اقدام جدی دستگاه‌های ذیربط شد.

 

این عضو مجمع نمایندگان تهران، رفع خلاءهای قانون سازمان نظام مهندسی و نظارت مجلس بر عملکرد دستگاه‌های مسئول را از راه‌کارهای پیشنهادیش برای جلوگیری از تکرار حادثه مشابه حادثه پلاسکو برشمرد.

 

کمیته ویژه کمیسیون عمران حادثه پلاسکو را بررسی می‌کند

 سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی علل حادثه آتش‌سوزی و تخریب کامل ساختمان پلاسکو توسط کمیته ویژه کمیسیون عمران اواسط تعطیلات مجلس خبر داد.

 

صدیف بدری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با وجود اینکه مجلس در اواسط تعطیلات خود به سر می‌برد ولی بنده به همراه چند تن دیگر از اعضای کمیسیون در قالب کمیته‌ای به صورت میدانی و ویژه به حادثه ساختمان پلاسکو خواهیم پرداخت.

 

نماینده مردم اردبیل در مجلس هرگونه اظهار نظر درباره مقصران و مسببان این حادثه را به تکمیل گزارش دستگاه‌های امدادرسان و آتش‌نشانی موکول کرد و از شهادت احتمالی نیروهای آتش‌نشان حاضر در این ساختمان اظهار ناراحتی کرد و به خانواده این عزیزان تسلیت گفت.

 

وی در عین حال مالکان واحدهای تجاری ساختمان پلاسکو را هم در پدید آمدن این حادثه بی‌تقصیر ندانست و افزود: از آنجا که این ساختمان عمری بالای ۵۰ سال داشت و سال‌ها از مرحله نظارت سازمان نظام مهندسی و شهرداری گذشته است باید بررسی شود که چرا مالکان واحد تجاری پلاسکو اقدام موثری برای بهسازی و ایمنی این ساختمان قدیمی و مشهور تهران انجام نداده بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------