آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

فسادهای میلیاردی در خلا احزاب سیاسی و محدودیت رسانه های جمعی شکل می گیرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس کمیته انتخابات حزب کارگزاران سازندگی کشور:

فسادهای میلیاردی در خلا احزاب سیاسی و محدودیت رسانه های جمعی شکل می گیرد

مجلس شورای اسلامی و سایر مراجع قانون گذاری باید تدبیری بیندیشند تا احزاب، گروه های سیاسی و رسانه های جمعی بتوانند بدون ترس از عواقب برخورد به جنگ با مفاسد بروند وگرنه همین یک عامل برای زمینگیری نظام و انقلاب کافیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، رییس کمیته انتخابات حزب کارگزاران سازندگی کشور در نخستین کنگره استانی حزب کارگزاران مازندران به روند شکل گیری این حزب اشاره کرد و گفت: حزب کارگزاران  توسعه و پیشرفت ایران، رفاه مردم، آزادی های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را در دستور کار دارد و این جهتگیری از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی تبیین و تدوین شده بود که همچنان مسیرش را ادامه می دهد.

 

یدالله طاهر نژاد با بیان اینکه احزاب  در ایران با موانع قانونی، فرهنگی و اجتماعی مواجه هستند افزود: اصولا احزاب در دنیا تشکیل می شوند تا منویات هر حزبی در قالب برنامه تدوین شود تا با دستیابی به ارکان قدرت، آن منویات  را عملیاتی کنند؛ زمینه تحقق چنین ایده، برنامه و جهت گیری در قانون احزاب و قانون عادی و اساسی ایران در نظر گرفته نشده است.

 

وی ادامه داد: در ایران به موجب بند 1 اصل 110 قانون اساسی سیاست های کلی با رهبری و برنامه های جزئی با دولت است.

 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی کشورگفت: احزاب به لحاظ محدودیت های قانونی نمی توانند منویاتی که بنیان گذاران و یا منویاتی که در مرام نامه حزبی پیش بینی شده را عملیاتی کنند و در قوانین عادی و احزاب محدودیت هایی برای احزاب وجود دارد به عنوان نمونه قانونی در سال گذشته  تصویب و ابلاغ شد و در حال حاضر مورد بهره برداری مجریان و متولیان احزاب است که در این قانون محدودیت ها به مراتب بیشتر از قانونی است که در سال 1361 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

 

طاهر نژاد با بیان اینکه شرایط به سمتی پیش می رود که فعالیت احزاب را محدود می کند اضافه کرد: پیشینه احزاب در کشورها پیشینه درخشانی نیست ؛ آنقدر تبلیغ علیه احزاب و جریان های حزبی در کشور گسترده و سنگین بوده که افکار عمومی فعالیت های حزبی و کار تشکیلاتی را ارزش نمی دانند.

 

وی ادامه داد: فردی به عالی ترین سطح کشور مثل نمایندگی مجلس یا ریاست جمهوری می رسد و خود را به هیچ گروه و حزبی وابسته نمی داند و همین موضوع را ارزشی برای خود قلمداد می کنند در واقع این محدودیت های فرهنگی و اجتماعی جامعه ما در حوزه توسعه احزاب است و در چنین فضایی کار حزبی  بسیار سخت است.

 

این فعال سیاسی گفت:  احزاب و گروه های سیاسی زمانی می توانند فعالیت هایشان را گسترش دهند و در حوزه تحولات اجتماعی و توسعه ملی نقش آفرینی کنند که فرهنگ و افکار عمومی  آنها را بپذیرند و مورد حمایت و تشویق قرار دهند اما بعضی از دولت ها خانه احزاب را پلمپ می کنند یا یارانه آنها قطع می شود یا یارانه احزاب به مثابه صدقه به انها داده می شود ؛ در چنین  جامعه ای با هزینه های سنگین باید کار حزبی کرد.

 

 

طاهر نژاد افزود: در کشوری که تمام ارکان با انتخابات شکل می گیرند فعالیت های حزبی ضرورت دارد تا ارزیابی دقیق، کارشناسانه و مدبرانه از افرادی شود که داوطلب نمایندگی مجلس، شورای شهر و یا روستا می شوند.

 

وی ادامه داد: انتخابات ایران در سال گذشته نشان داد علی رغم موانع و مشکلات موجود، ملت ایران برای نخستین بار  به لیست اقبال نشان داد اگرچه تعدادی از آنها که از همین لیست ها به مجلس راه یافتند بعد از ورود از لیست جدا شدند و یا اعلام کردند مادر زادی رای داشتیم و قرار گرفتن در این لیست کمکی به ما نکرد اما واقعیت این است که همین لیست به آنها کمک کرد  و همین موضوع نویدی است که حداقل در حوزه های فرهنگی و اجتماعی گرایش به سمت احزاب و گروه های سیاسی وجود دارد.

 

رییس کمیته انتخابات حزب کارگزاران سازندگی کشور اظهار کرد: با گسترش فعالیت های احزاب و باشرط اینکه فرهنگ  و افکار عمومی  بپذیرند که تشکل های سیاسی در خدمت توسعه ملی است و برای پیشرفت و آبادانی کشور مفید می باشد همین احزاب در برخورد با مفاسد اجتماعی می توانند کارساز باشند.

 

طاهر نژاد  دو عامل محدودیت تشکیلات و محدودیت رسانه را دو عامل اساسی بر گسترش فساد در کشور برشمرد و اضافه کرد:  اگر تشکل های بتوانند فعالیت  و نیرو تربیت کنند تا مدیران مجرب، کارشناس و اصیل روی کار آیند و اگر رسانه ها شهامت و شجاعت داشته باشند  تا هر جریان سوئی را ردیابی و به تصویر بکشند این فسادهای میلیاردی که مایه ی شرم برای کشور اسلامی است،  رخ نمی دهد؛ فسادها در خلا احزاب سیاسی و محدودیت رسانه های جمعی شکل می گیرد.

 

وی ادامه داد:مجلس شورای اسلامی و سایر مراجع قانون گذاری باید تدبیری بیندیشند تا  احزاب، گروه های سیاسی و رسانه های جمعی بتوانند بدون ترس از عواقب برخورد به جنگ با مفاسد بروند وگرنه همین یک عامل برای زمینگیری نظام و انقلاب کافیست، گستره ی فساد در کشور به قدری سهمگین است که اگر این روند ویرانگر مهار نشود به تنهایی قادر به زمینگیری و ساقط کردن نظام است و ما هیچ نیازی به دشمن خارجی نداریم.

 

این فعال سیاسی گفت: با این بی توجهی ها تمام  دستاوردهای انقلاب، زجر و سختی جنگ ، مبارزات قبل از انقلاب و مجاهدین بعد از انقلاب و رزمندگان  در گرو امیال و نفسانیت عده ای زیاده خواه که الان به صورت شبکه ای و سازمان یافته مشغول غارت اموال و ثروت ملی هستند ازبین خواهد رفت .

 

طاهر نژاد ادامه داد: بنابراین عقل، شرع و تدبیر اقتضا می کند آزادی عمل برای احزاب و گروه های سیاسی گسترش یابد و به رسانه ها اجازه داده شود  تا هر جریان سوئی که  به غارت اموال مردم منجر می شود  را در نطفه خفه کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------