آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طراحان گشت ارشاد در خانه‌های سازمانی و ایزوله زندگی می‌کنند!

اعتمادآنلاین | علی قلهکی، فعال رسانه‌ای نوشت: ‌برآوردم این است که طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد (طرح نور) عموما افرادی هستند که در شهرک‌های…

معاون وزیر امور خارجه: نگران بدعهدی‌ها در مساله برجام نیستیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه در مساله برجام نگران بدعهدی ها نیستیم، گفت: انتقاد از برجام در کشور نشان از سلامت سیاسی در بیان نظرات است.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی عصر امروز در جمع خبرنگاران در تالار امام رضا(ع) در فرمانداری در پاسخ به سوالی مبنی بر برخی از مخالفت ها با برجام عنوان کرد: انتقاد از برجام در کشور نشان از سلامت سیاسی در بیان نظرات است.

 

عراقچی تصریح کرد:جامعه آزاد و با نشاط جامعه ای است که در آن انتقاد هم وجود دارد و صداهای مختلف شنیده شود باید دید که در آینده این موافقت ها و مخالفت ها به کجا خواهد رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: نظر نمایندگان مجلس نسبت به برجام مثبت بوده و در نهایت تائید شد و ما به دنبال اجرای آن می باشیم.

 

عضو تیم مذاکره کننده ایران در رابطه با بدعهدی های در برجام اظهار داشت:برجام به گونه ای تنظیم شده که اختیار برگشت پذیری با ایران است.

 

وی بیان کرد:جمهوری اسلامی با تشخیص اینکه منافع اش در خطر باشد می تواند برجام را کنار بگذارد اما طبق مصوبات مجلس باید در کمترین زمان غنی سازی را عملیاتی کنیم.

 

عراقچی در مورد سوالی پیرامون رابطه ترامپ و پوتین خاطرنشان کرد:ما منتظر سیاست های رسمی این دو کشور هستیم و در موقعیتی برای بررسی این موضوع قرار نداریم تا بتوانیم نسبت به آن موضع گیری نمائیم.

 

وی تاکید کرد:هنوز رفتار ترامپ درباره برجام از موضع مشخصی برخودار نیست البته سایر کشورها در مورد اجرای برجام حسن نیت دارند.

 

معاون وزیر امور خارجه درباره گشایش های اقتصادی برجام نیز اظهار کرد:این نمودهای اقتصادی در جامعه ملموس است و نشان می دهد که برخی از تحریم ها در حوزه نفتی و بازگشت درآمدها برداشته شده است.

 

وی تصریح کرد:در این خصوص تحریم های حمل و نقل و خرید هواپیما نیز برداشته شده است و به برکت آثار برجام کشتی ها از بیمه بین المللی استفاده می کنند و تا حدی شاهد برداشته شدن تحریم های بانکی نیز بوده ایم.

 

عراقچی خاطرنشان کرد:در حال حاضر تامین امنیت و توان دفاعی از اولویت های کشور است و ما در این باره مذاکره ای با کشورهای خارجی نداریم.

 

وی بیان کرد:در برخی از قطعنامه ها داشتن موشک های بالستیکی در حمل سلاح های هسته ای را منع می کند اما مساله امنیت از مسائل مهم و مورد تاکید است.

 

معاون وزیر امور خارجه عنوان کرد:جمهوری اسلامی تاکنون علیه هیچ قطعنامه ای عمل نکرده است و بر تعهدات خود پایبند است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------