آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

در دیدار صالحی با مراجع و علمای قم مطرح شد: در نقض برجام پیشقدم نباشیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در دیدار صالحی با مراجع و علمای قم مطرح شد:

در نقض برجام پیشقدم نباشیم/ضرورت انجام داخلی بر سر برجام/تقدیر از نفوذناپذیری تیم هسته‌ای

علی‌اکبر صالحی معاون رییس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان که روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه برای زیارت حرم حضرت معصومه (س) و دیدار با مراجع عظام به قم سفر کرده بود، با حضرات آیات مکارم شیرازی، وحید خراسانی، جوادی آملی، نوری همدانی ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین با  آیت‌الله یزدی و اعضای هیات رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ملاقات کرد و گزارشی از دستاوردهای هسته‌ای کشور و ابعاد فنی برجام ارایه داد و به سئوالات طرح شده پاسخ گفت.

 

از دیگر برنامه‌های این سفر که مصادف با هفتمین روز دهه فجر بود؛ دیدار با آیت‌الله محفوظی و حجت الاسلام و المسلیمن شهرستانی، نماینده آیت الله سیستانی در کشورمان بود.

 

در این سفر صادقی استاندار قم و بهروز کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی صالحی را همراهی کردند.

 

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با صالحی ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت به ویژه در زمینه دستاوردهای  هسته‌ای  تاکید کرد که ما نباید در نقض برجام پیش قدم باشیم.

 

وی شرایط کشور را مهم و خاص ارزیابی کرد و افزود: نیاز به وحدت و انسجام داخلی به ویژه در بحث برجام یک ضرورت است.

 

وی در این راستا تاکید کرد که دستاوردهای برجام به صورت منطقی باید برای مردم کاملا تبیین شود. در موضوع تحریم‌ها نیز روشن شود که چه بخش‌هایی مربوط به برجام بوده و چه بخشی به مسایل دیگر پس از انقلاب مربوط می‌شود.

 

در این دیدار صالحی توضیحات لازم در خصوص ابعاد فنی برجام و دستاوردهای انرژی هسته‌ای به ویژه در دوره پس از برجام ارایه داد.

 

همچنین آیت‌الله وحید خراسانی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام به رییس جمهور از زحمات هیات دولت به ویژه در خدمت به شیعیان و فرهنگ اهل بیت(ع) تشکر و از  اقدام دولت در تعطیلی روز هشتم ربیع تقدیر کرد.

 

وی دولتمردان را توصیه کرد که بر اساس اصول و ارزش‌های اسلامی با جهانیان با منطق و استدلال و  زبان نرم سخن بگویند.

 

وی ضمن دعای خیر برای معاون رییس‌جمهور به وی و همراهان توصیه کرد که با توسل و تلاوت روزانه قرآن و اهداء ثواب آن به امام زمان(عج) روز خود را آغاز کنند.

 

صالحی معاون رئیس جمهور هم‌چنین با حضور در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء ضمن اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت‌الله جوادی آملی با معظم له دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

آیت الله جوادی آملی در این دیدار با تبریک ایام دهه فجر و تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، از تلاش‌های صالحی تقدیر و برای وی آرزوی موفقیت روزافزون کرد.

 

وی اظهار داشت: در جریان هسته‌ای طرف مقابل اصرار داشت که ایران به سمت سلاح هسته‌ای نرود و حال آن‌که ایران پیش از آن‌ها و بیش از آن‌ها اصرار داشت که به سمت سلاح هسته‌ای نمی‌رود. کسی به این سمت می‌رود که دین را نشناسد. این‌ها قدرت‌شان را  بر روی کشته‌های انسان‌ها بنا کرده‌اند. اکثر بودجه شان صرف سلاح‌های کشتار جمعی می‌شود.این‌ها چون خود را نشناخته‌اند در حد حیات گیاهی زندگی می‌کنند. منکر ابدیت و منکر تجرد روح هستند. این دو خطر اساسی برای غرب است.اگر این دو غده از غرب گرفته شود مشکلات حل می‌شود. دین می‌خواهد که نه بیراهه بروی نه راه کسی را ببندی.

 

وی در پایان تصریح کرد: من از غیرت و عظمت و نفوذناپذیری تیم هسته‌ای حق‌شناسی می‌کنم. به ویژه آقای ظریف و مسوولان نظامی دفاع خوبی  از قدرت نظامی کشور کردند که این نشان دهنده غیرت آن‌هاست.  در این روزها هم آقای ظریف و عزیزان وزارت خارجه و هم مسوولان دفاعی کشور حمایت خوبی از اقتدار دفاعی کشور نمودند که نشانگر غیرت آنهاست. اینها افراد غیوری هستند.

 

همچنین حضرت آیت‌الله نوری همدانی ضمن تبریک دهه فجر در دیدار صالحی با وی  اظهار داشت: انقلاب اسلامی  کشور را از استبداد و استعمار نجات داد و ثمره آن ایجاد نظام ولایی قدرتمند بود.

 

وی در این راستا تاکید کرد که ملت عزیز باید در  22 بهمن هرچه با صلابت تر  به میدان آمده  و  وحدت عزت کشور را به جهانیان نشان دهند.

 

وی درباره انرژی هسته‌ای گفت: پیشرفت‌هایی که در کشور حاصل شده،خیلی چشمگیر  است زحمت فراوان کشیده شده است.

 

این مرجع تقلید تاکید کرد: در  کارها باید به این  مبنا توجه شود که عزت فدای مصلحت نشود.

 

وی در پایان ضمن ابلاغ سلام به رییس‌جمهور از زحمات دکتر صالحی و تیم هسته‌ای تشکر کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------