آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

هشدار جدی لاریجانی به آمریکایی‌ها بر سر نقض برجام /کسی جرأت راه‌اندازی جنگ علیه ایران را ندارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات مقامات آمریکایی در مقابل غیرت ملت ایران کارساز نیست.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در سفر دو روزه به استان کرمان، ظهر امروز در مراسم نکوداشت سی و هشتمین پیروزی انقلاب اسلامی در جمع مردم کرمان با انتقاد از اظهارات برخی مقامات کشورهای غربی گفت: این روزها شنیده ایم برخی حرف های نسنجیده ای نسبت به انقلاب و حرکت ملت ایران زده اند از این رو مقامات آمریکایی حرف هایی را مطرح کرده اند که خودشان می دانند که در مقابل غیرت ملت ایران کارساز نیست.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این افراد اظهاراتی را مطرح می کنند مبنی بر اینکه ما سخت گیری های بیشتری را علیه ایران اعمال می کنیم اما باید در پاسخ به این اظهارات بگویم شما نمی توانید دست به چنین اقداماتی بزنید زیرا در توافق هسته ای، کشورهای زیادی دخیل هستند.

 

لاریجانی ادامه داد: اگر مقامات آمریکایی روزی چنین قصدی را داشته باشند قطعا خودشان زیان خواهند کرد زیرا ملت ایران راه گذشته خود را با سرعت بیشتری دنبال خواهد کرد.

 

اهم سخنان رئیس مجلس را به نقل از خبرگزاری ها در ادامه بخوانید:

* مقامات آمریکایی بدانند که اگر به دنبال مخدوش کردن برجام باشند، ایران در مقابل این اقدام، دیگر هیچ تعهدی نسبت به آژانس نخواهد داشت، از طرفی دیگر این افراد می گویند که ما توافق بدی را با ایران انجام دادیم اما این مقامات باید مراقب باشند که در مسیری قرار نگیرند که مشکلات خود را افزایش دهند.

 

* از دانش هسته‌ای خود صیانت می‌کنیم. آمریکایی‌ها باید بدانند اگر به چارچوب توافق هسته‌ای احترام بگذارد به نفع خودشان است.

 

* گمان نکنید با این کارها می‌شود سر مردم ایران را گرم کرد و آنها از اتفاقات منطقه غافل نمود. ما وظیفه داریم از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنیم و آنها را فراموش نمی‌کنیم.

 

* وظیفه ملت ایران در مقابل تروریست‌ها در منطقه روشن است، تروریست‌ها را خودتان به وجود آوردید و وزیر خارجه سابق آمریکا بارها این موضوع را تکرار کرده است.

 

* امروز امنیت کشور ایران در منطقه و جهان بی‌نظیر است، این امنیت در سایه رهبری امام خامنه‌ای و اراده محکم ملت ایران به دست آمده است و از آن دفاع کنیم.

 

* مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از مبارزان بزرگ انقلاب بود و در این راه تلاش‌های زیادی کرد.

 

* حضور گسترده مردم در مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن همانند سال‌های نخست انقلاب و ساختار قدرت‌های استکباری جهان لرزه انداخته است. مردم ایران به وعده خدا که فرموده است من را یاری کنید تا شما را یاری کنم ایمان دارند. انقلاب ایران اسلامی انقلابی متکی بر تفکر اسلامی و الهی است.

 

* شکوه استقلال و جمهوریت در ایران اسلامی زیر سایه تفکر اسلامی تثبیت شده است.دیگر کسی جرأت راه‌اندازی جنگ علیه کشور را ندارد، این ثمره مقاومت، ایستادگی و حضور مردم در صحنه‌های انقلاب است.

 

* ما باید در زمینه تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه موشکی بیشتر تلاش کنیم که یک دستاورد بزرگ ملی است.

 

* در دوران دفاع مقدس، سلاح ما تأمین نمی شد. ما مجبور شدیم روی پای خود بایستیم و یک سوال همیشه مطرح است که آیا کشورهای قدرتمند دست از زورگویی و جنایات خود برداشتند که ما دست از سلاح برداریم؟

 

* کشورهایی در منطقه هستند که یکبار هم در آنها انتخابات برگزار نشده است و مجلسی فرمایشی دارند.

 

* در بحث هسته‌ای 12 سال است که کشور را تهدید و تحریم می‌کنند در حالی که یقین دارند که ما به دنبال انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز هستیم. آنها هیچ تهدیدی را نمی‌توانند علیه ملت ایران به سرانجام برسانند، خیال اینکه اراده ملت ایران شکسته شود خیالی باطل است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------