آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

رییس بنیاد مستضعفان: زمانی که سهم تقصیر همه نهادها در فرو ریختن پلاسکو مشخص شد، این بنیاد نیز عذرخواهی می‌کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می‌گوید زمانی که سهم تقصیر همه نهادها در فرو ریختن ساختمان پلاسکو مشخص شد، این بنیاد نیز عذرخواهی می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمد سعیدی‌کیا، رییس بینیاد مستعضعفان انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی با رضا رشیدپور درباره موضوعات مختلفی به صحبت نشسته است.

 

متن این گفت‌وگو به شرح زیر است:

 

* بیشترین سوالی که این روزها از شما می‌پرسند پلاسکو بوده است. دیر رسیدید به محل حادثه؟

من در راه قصرقند یا قلعه گنج بودم. در راه از طریق موبایل متوجه حادثه شدم. ساعت ۱۲:۳۰ شب به چابهار رسیدم. روز جمعه جلساتی داشتیم. شنبه به دیدار وزیر کشور رفتم و مطالبی را درباره پلاسکو عرض کردم

  

*معذرت خواهی شما درباره پلاسکو اصالت داشت با تکذیب آن؟

من گفتم چندین دستگاه در این حادثه مسئول هستند. ما هم به عنوان مالک مسئولیتی داریم که نمی‌خواهیم از زیر بار آن دربرویم. الان می‌گویم ما هم مسئول بودیم.

 

*نیازی به معذرت خواهی احساس نکردید؟

زمانی که وضعیت ما مشخص می‌شد نیاز بود. باید سهم هر کس مشخص شود بعد عذرخواهی کنیم. کارشناسان فنی‌مان را برای جلوگیری از تکرار پلاسکو به همه ساختمان‌های بنیاد فرستاده‌ایم و بررسی مشکلات را انجام می‌دهند. ما ان‌شاءالله پلاسکو را دوباره خواهیم ساخت. باید با شهرداری همکاری کنیم تا تراکم آنجا مشخص شود.

  

*برای صاحبان مغازه‌های پلاسکو چه کرده‌اید؟

با دستور رییس جمهور به آقای شریعتمداری ساختمان نور که متعلق به دانشگاه امام صادق است را به صاحبان مغازه‌های پلاسکو می‌دهیم. ۴۰۰ واحد را تاکنون واگذار کرده‌ایم.

  

*شما چطور با همه دولت‌ها چه چپ و چه راست کار کرده‌اید؟

 این را باید از آنها بپرسید که من را انتخاب کرده‌اند. من بر اساس اصول انقلاب حرکت می‌کنم و به جناح بندی‌های سیاسی اعتقاد ندارم. خط کشی‌های سیاسی به نفع کشور نیست. اصولا کسانی که در کارهای اجرایی هستند نباید اعتقاداتشان را در کار اجرایی دخالت دهند.

  

*پس من نمی‌توانم متوجه باشم شما اصولگرا هستید یا اصلاح طلب؟

چرا اینطور خط کشی می‌کنید؟ من انقلابی‌ام.

  

*شما با حکم مقام معظم رهبری به ریاست یکی از سازمان‌های مهم  منصوب شده‌اید. مهم ترین خواسته رهبری از شما چه بود؟

ایشان از من خواستند بنیاد به معنای واقعی بنیاد مستضعفان باشد. علت وجودی بنیاد یک بنگاه بزرگ اقتصادی نیست بلکه سازمانی است که واقعا به مستضعفان کمک کند. رهبری از ما خواستند یک منطقه محروم را آباد کنیم ما هم سراغ قلعه گنج رفتیم.

  

* اما جنبه ظاهری بنیاد واقعا نشانی از مستضعفان ندارد. از ساختمان‌های مجلل گرفته تا هتل‌های بزرگ.

ما در حال فروش هتل‌ها هستیم اما می‌دانید که کار بسیار سختی است. تا کنون ۳۰ درصد سود  شرکت‌های بنیاد مستضعفان را به بنیاد علوی برده‌ایم.

  

*در بنیاد علوی چه اقداماتی انجام داده اید؟

بنیاد علوی در بحث آبادانی مناطق و توانمندی مردم کارهای بزرگی انجام داده است. امسال به ۶۰ هزار مادر سبد ماهیانه کالا می‌دهیم. هر سال این آمار را به ۲۰ هزار نفر افزایش می‌دهیم. بعد از انقلاب در روستاها خیلی پول خرج کردیم. من هم که در جهاد سازندگی بودم همین کارها را کردم. اینها لازم است اما کافی نیست. جایی "آباد" است که معیشت مردم تامین باشد. شعار اصلی ما کار با مردم برای مردم است. باید باور کنیم که همه کار توسط مردم انجام می‌شود. ما مسئولان وقتی میکروفون دستمان می‌گیریم و می‌گوییم مردم به ما اعتماد کنید، ما برای شما کار می‌کنیم. من به عکس این اعتقاد دارم. باید بگوییم به هم اعتماد کنیم تا با هم کار کنیم.

  

*شما گفته‌اید یک سانتافه و یک خانه ۲۱۸ متری دارید اما رسانه‌ها نوشته اند فرزندانتان کار اقتصادی می‌کنند!

من دو دختر دارم که خانه‌داری می‌کنند. پسرم یک شرکت فنی دارد. جز رابطه پدر و پسری هیچ وابستگی دیگری به من ندارد. سانتافه‌ام را اول سال ۸۸ خریدم.

 

*از صفر تا بیست به خودتان چه نمره‌ای می‌دهید؟

مردم باید به من نمره بدهند. گذارید مردم مرا قضاوت کنند.

  

* و حرف آخر؟

ما هیچ درختی را در باغ الهیه قطع نکردیم. در الهیه یک زمین  ۴۰۰۰ متری داریم که U شکل است و بخشی از آن در طرح است. ما با رعایت همه مقررات از شهرداری پروانه ساخت گرفته‌ایم. ۲۹۲درخت باید آنجا باقی بماند که از این‌ها ۳۰ درخت شکسته بوده  است. موظف هستیم که این درخت‌ها را بکاریم و ۲۹۲ درخت سالم تحویل می‌دهیم. به هیچ وجه در باغ الهیه درختی را قطع نکردیم. اگر درختی قطع کردیم خشکیده بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------