آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

عارف: خرد جمعی و عقلانیت ذات گفتمان اصلاحات است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن امیدواری از اینکه بتوانند در خانه ملت پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند گفت: ظرفیتی که در گفتمان اصلاحات بود به نتیجه رسید و بر این باور هستیم که گفتمان اصلاحات فرض محور نیست و خرد جمعی و عقلانیت ذات گفتمان اصلاحات است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در مراسم سالگرد انتخابات دهمین دوره مجلس اسلامی و حماسه امید گفت: طبیعی بود که باید اولین سال را جشن حماسه امید می‌گرفتیم اما تلاقی آن با ایام فاطمیه باعث شد که نتوانیم این مراسم را برگزار کنیم.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز ایام انتخابات همزمان با ایام فاطمیه بود، گفت: این ظرفیت جوانان اصلاح طلب است که به ارزش‌های اسلامی احترام می‌گذارند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: این ظرفیت مردم و جوانان ما است که حماسه 7 اسفند را خلق کردند و از این همراهی و درک و شعور بالای صاحبان اصلی انقلاب تشکر می‌کنیم.

 

عارف در ادامه اظهار کرد: افتخار می کنیم که بتوانیم در خانه ملت پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشیم.

 

رئیس مجمع نمایندگان تهران یادآور شد: قبل از خرداد ۹۲ شرایطی که جریان اصلاحات با آن روبرو بود شرایط خاصی بود و خواست عمومی مردم و ظرفیتی که در گفتمان اصلاحات وجود داشت این گفتمان را به نتیجه رساند و تاکید بر منافع ملی دغدغه‌های نظام و تحقق آرمان‌ها جزو شعارهای اصلی ما است.

 

وی افزود: انتخابات ۹۲ بیانگر گفتمان اصلاحات و ظرفیت این گفتمان بود و طبیعی هم بود که در دستور کار این گفتمان استمرار این مسیر قرار گیرد و ما به طور طبیعی شعارهای ارزشمندمان را برای گام بعدی در چهارچوب ارزش‌های حاکم بر گفتمان امید و آرامش و توجه به مطالبات مردم قرار دادیم.

 

وی با اشاره به شاخص‌های مهم برنامه سوم توسعه در مسائل اقتصادی گفت: رونق اقتصادی مبنای حرکت قرار گرفت و با این درک گامهای بعدی را در راستای ارزش‌ها و آرمان‌ها برداشتیم. در واقع خوشبختانه ما گام دوم را خوب برداشتیم و ظرفیت اصلاحات خود را نشان داد که گذشت از منافع فردی و جناحی دارد. امیدواریم عملکرد این گفتمان که در انتخابات ۷ اسفند خود را نشان داد در اردیبهشت ماه نیز همین گونه باشد. البته ما به نقد هم نیاز داریم.

 

عارف با تاکید بر اینکه جمع بندی این شد که مسیر خرداد ۹۲ را در انتخابات مجلس ادامه دهیم، گفت: در تهران از چهره‌های برجسته حزبی‌مان  گذشتیم و بنده در برخی جلسات با اسم از این افراد عذرخواهی کردم. به خاطر اینکه بگوییم اتفاق ۹۲ تصادفی نبود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: کدام حزب در موضع پیروزی از خودش بر می‌گردد. این مسئله از یک طرف به آموزه‌های دینی ما و از طرف دیگر به ظرفیت و جهت‌گیری گفتمان بر می‌گردد.

 

وی افزود: انتخاباتی که در خرداد ۹۲ شاهد بودیم در اسفند ۹۴ نیز تکرار شد. نه تنها در تهران بلکه در بسیاری از کلان شهرها برای این مسیر هدف‌گذاری کرده بودیم که به چنین نتیجه‌ای برسیم.

 

وی با اشاره به اینکه گام دوم را با موفقیت جلو بردیم، گفت: گام دوم باید مقدمه پیروزی ما باشد. ما در آستانه گام سوم قرار داریم و هیچ راهی جز ادامه این مسیر نداریم و بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ نخبگان اصلاحات و شورای سیاست گذاری این موضوع را مطرح می‌کنم. هنوز هم باید از مطالبات حزبی و جناحی‌مان دست برداریم. شرایط کشور و منطقه به گونه ای است که راهی جز این نداریم و نمی توانیم مطالبات حزبی و سهم خواهی را دنبال کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: بنده در انتخابات ۹۲ خدمت یک فرد بزرگی رسیدم که مشورت کنم و گفتم نمی‌گویم اگر رئیس جمهور شوم کاری می‌کنم اما مطمئنم سنگی در چاه نمی‌اندازم.

 

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: علی رغم مطالبات جدی که برخی از دوستان ما داشتند خیلی کارها را نکردند و ما خیلی کارها را نمی کنیم تا مقدمه کارهایی که با مردم میثاق بسته‌ایم انجام دهیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: مطمئنم در انتخابات ۹۸ مردم از ما سئوال می‌کنند که آیا این مسیر طبق برنامه دنبال شده است یا نه. طبیعتاً افراد شناسایی می‌شوند و ما در فراکسیون هم به دنبال همگرایی هستیم. البته همگرایی در مجلس را هم در دستور کار جدی خود قرار داده بودیم.

 

وی با اشاره به اینکه چهار ماه قبل مسیر اصلی ما و جهت گیری‌ها مطرح شد گفت: این مسیر را ادامه خواهیم داد. اکنون در شرایطی هستیم که باید گام سوم را جدی‌تر برداریم. دو ماه و نیم بیشتر فرصت نداریم.

 

وی اظهار کرد: می‌دانم همه جوانان گلایه‌هایی از ما دارند. به حق است. اما امروز فرصت گلایه نیست . امروز فرصت کار است. باید یک بار دیگر نشان دهیم مسیری که از خرداد ۹۲ شروع کرده‌ایم مصمم تر دنبال می کنیم و در مجلس هم فراکسیون امید در این مسیر پیش می‌رود.

 

عارف افزود: شخصا گلایه جدی از تعدادی از وزرا دارم اما هیچ وقت رسانه‌ای نکردیم. آنچه امروز مهم است این که فراکسیون امید از ظرفیت و پتانسیلی که در کل کشور دارد باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کند و حضور مردم با توجه به جایگاه مردم در انقلاب راهبرد اصلی ما است. این مسیر را در فراکسیون امید و شورای عالی اصلاح طلبان و همه احزابی که همسو با اصلاحات هستند ادامه می دهیم و باید مردم را به حضور تشویق کنیم. راهبردها مبنای تصمیم‌گیری است و اگر اختلافی هم پیش آید در خدمت مردم هستیم.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------