آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

در نخستین روز ثبت‌نام شورای شهر تهران، ری و تجریش در فرمانداری چه گذشت؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نخستین روز ثبت‌نام داوطلبین انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در حالی به اتمام رسید که 253 نفر برای ثبت‌نام به فرمانداری مراجعه کردند که از این تعداد 172 ثبت‌نام به صورت قطعی به ثبت رسید.

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام انتخابان شورای پنجم در حالی از ساعت 8 صبح روز 30 اسفندماه آغاز شد که شماری از داوطلبان از ساعتی پیش در محل فرمانداری حضور یافته بودند و از همان دقایق آغازین مشخص بود که ستاد روز شلوغی را پیش‌رو خواهد داشت.

 

اگرچه روند ثبت‌نام از داوطلبین در کمال نظم، آرامش و امنیت برگزار شد اما برخی از داوطلبین که به دلیل همراه نداشتن گواهی سوء پیشینه موفق به  ثبت‌نام نشدند و شماری از داوطلبان نیز نسبت به تعطیلی دفاتر پلیس+ 10  علیرغم وعده فعالیت این دفاتر در ایام ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا معترض بودند.

 

در همین رابطه ناصربخت معاون سیاسی فرماندار تهران با تاکید بر اینکه باید این ادعای داوطلبین مورد بررسی قرار بگیرد، در عین حال گفت: با توجه به اینکه موضوع اخذ گواهی سوء پیشینه برای ثبت‌نام در انتخابات شوراها سال‌هاست در قانون آمده، بنابراین فردی که قصد شرکت در انتخابات شوراها را دارد باید تدبیر لازم را می‌اندیشید و زودتر نسبت به تکمیل مدارک اقدام می‌کرد.

 

عیسی فرهادی فرماندار تهران نیز در این خصوص با تایید تعطیلی دفاتر پلیس+ 10 در روز 30 اسفند ماه، گفت: این موضوع را از طریق وزارت کشور پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم که از فردا این دفاتر فعالیت خود را آغاز کنند تا شهروندان و کاندیداهای انتخابات شوراها بتوانند گواهی عدم سوء پیشینه خود را دریافت کنند.

 

وی تاکید کرد: پیگیر هستیم که یک واحدی از دفاتر پلیس+ 10 در محل فرمانداری تهران مستقر شود تا در روند اخذ گواهی سوء پیشینه کاندیداها تسهیل ایجاد کنیم، البته هر یک از کاندیداها که رسید انگشت‌نگاری را نیز دریافت کنند می‌توانند برای کاندیداتوری پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش ثبت‌نام کنند.

 

به گزارش ایسنا، در نخستین روز ثبت‌نام انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش برخی از مسئولین دولتی از جمله سیدشهاب‌الدین چاووشی معاون سیاسی استاندار تهران و همچنین عیسی فرهادی فرماندار تهران به همراه معاونینش در ستاد ثبت‌نام حضور داشتند و از نزدیک بر روند ثبت‌نام‌ها را نظارت کردند.

 

در هیاهوی پر کردن فرم‌ها توسط داوطلبین و سوالات مختلفی که از متصدیان بخش‌های مختلف ثبت‌نام می‌کردند چیده شدن سفره هفت‌سین در فرمانداری و محل ثبت‌نام کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فضای متفاوتی در محل ایجاد کرده بود. سفره هفت‌سین زیبایی که هر یک از داوطلبین از کنار آن عبور می‌کردند مکثی می‌کردند و حتی عکسی می‌گرفتند.

 

لحظه سال تحویل نیز  خبرنگاران، عکاسان، عوامل اجرایی ستاد ثبت‌نام و نامزدها برای لحظه‌ای کوتاه دست‌ها را بالا بردند و به صورت جمعی دعای "توسل" و دعای "یا مقلب القلوب "را خواندند.

 

ثبت‌نام پنج نفر از اعضای شورای شهر تهران در نخستین ساعت ثبت‌نام داوطلبین شورای شهر تهران، ری و تجریش

 

در نخستین ساعت آغاز به کار ثبت‌نام داوطلبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پنج نفر از اعضای شورای شهر فعلی تهران برای ثبت‌نام به محل فرمانداری تهران مراجعه کردند. محمد حقانی، انصاری، علی صابری، هادی ساعی و غلامحسین مختاباد امروز ثبت‌نام خود را انجام دادند.

 

انصاری در گفتگو با ایسنا در تشریح عملکرد شورای شهر تهران در چهارمین دوره، گفت: عملکرد فردی و تخصصی هر یک از اعضای شورای چهارم موفق بوده و می‌توان در این حوزه شورای چهارم را جزو کارآمدترین شوراها خواند اما در بعد نظارتی بسیار ضعیف عمل کرده که این نیز به ساختارهای حقوقی برمی‌گردد.

 

وی افزود: قطعا باید دیوان محاسبات شهر و استقلال ساختارهای نظارتی ایجاد شود تا شورا در این حوزه نیز بتواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

 

انصاری تاکید بر برنامه‌محوری و سلامت مالی و تحقق نهادهای حقوقی را مهم‌ترین اولویت شورای شهر تهران، ری و تجریش در دوره پنجم خواند و افزود: نظام جامع مدیریت شهری و تحقق درآمدهای پایدار شهری نیز از اولویت‌های ثانویه شورای شهر دوره پنجم محسوب می‌شود.

 

هادی ساعی نیز پس از انجام ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن دفاع از عملکرد ورزشکاران حاضر در چهارمین دوره شورای شهر تهران، گفت: عملکرد ورزشکاران شورای شهر تهران نسبت به اعضای دیگر عملکرد خوبی بوده است و اگر هم این عملکرد را خوب نگوییم باید تاکید کنم که عملکرد مساوی با سایر اعضا داشته‌اند.

 

وی افزود: می‌توانم نمره قبولی را به شورای شهر تهران بدهم. با توجه به این نکته که مشکلات شهر تهران بزرگ است و ما هر چقدر که کار می‌کنیم به چشم نمی‌آید. بی‌تردید کار در شورای شهر تهران بسیار سخت است.

 

محمد حقانی نیز یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از انجام مراحل ثبت‌نام در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره لیست جداگانه کارگزاران و اصلاح‌طلبان با سرلیستی محسن هاشمی و مهرعلیزاده، گفت: اختلاف سلیقه ها در همه جا وجود دارد و این اختلافات با توجه به سلایق مختلفی که در میان کارگزاران و اصلاح‌طلبان است نیز مشاهده می‌شود. لیست 20 نفره امید تحت عنوان 1+21 منتشر خواهد شد و اصلاح‌طلبان و کارگزاران بی‌تردید با لیست مشترکی در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد. سرلیستی محسن هاشمی و یا مهرعلیزاده نیز پس از تایید صلاحیت‌ها و جمع‌بندی مشخص خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: ارائه لیست‌های جداگانه از سوی کارگزاران و اصلاح‌طلبان منتفی است و در جلسات تشکیل شده در این خصوص بر تخصص افراد تاکید بسیاری شده اما مسائلی مانند پاکدستی، مبارزه با فساد و خدمت به مردم نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

در مجموع در نخسین روز 253 نفر برای ثبت‌نام در انتخابات پنجم شورای شهر تهران، ری و تجریش به فرمانداری تهران مراجعه کردند که در میان آنها شخصیت‌هایی از قشرهای متفاوت از جمله شهربانو امانی، مرتضی الویری، ابراهیم اصغرزاده، هادی ساعی، مختاباد ، انصاری، حقانی، علی صابری و ... حضور داشتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------