آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

جدول حضور افراد شناخته شده/ثبت‌نام اولین شهردار زن تهران، معاون بقایی،‌ خواننده پاپ و یک آقازاده در انتخابات شورای شهر



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سومین روز ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حالی از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه دوم فروردین ۹۶ آغاز شد که ۳۶۴۲۲ نفر تا پایان وقت اداری دومین روز با حضور در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر کشور برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در 2 روز گذشته از چهره‌های شاخص از جمله مدیران اجرایی،شخصیت‌های سیاسی و آحاد مردم نام نویسی شده است و بر اساس اعلام پورعلی‌مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور، گزارش روزهای اول و دوم ثبت‌نام داوطبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به این شرح است: روز اول؛ کل ثبت نام ۱۶۳۷۵ نفر؛ شامل ۱۰۸۸ زن و ۱۵۲۸۷ مرد/ داوطلبان ثبت نام شده برای شوراهای اسلامی شهر:  ۵۹۲۶ نفر شامل ۶۴۹ زن و ۵۲۷۷ مرد و داوطلبان ثبت نام شده برای شوراهای اسلامی روستا:۱۰۴۵۳ نفر شامل ۴۳۹ زن و ۱۰۰۱۰ مرد. روز دوم؛ کل ثبت نام در روز دوم ۲۰۰۴۷ نفر؛ شامل  ۱۰۵۳ زن و  ۱۸۹۹۴ مرد/ داوطلبان ثبت نام شده برای شوراهای اسلامی شهر:  ۵۲۸۲ نفر شامل  ۵۰۵ زن و  ۴۷۷۷ مرد و داوطلبان ثبت نام شده برای شوراهای اسلامی روستا:  ۱۴۷۶۵ نفر شامل  ۵۴۸ زن و  ۱۴۲۱۷ مرد.

 

ثبت نام 398 نفر در دو روز اول ثبت نام انتخابات شوراها در تهران

 بر اساس اعلام علی اصغر ناصر بخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران نیز در 2 روز نخست نام نویسی انتخابات شورای شهر تهران، 398 نفر از نامزدهای انتخابات شورای شهر  با حضور در فرمانداری ثبت نام کردند؛  از این تعداد 57 نفر را بانوان (معادل 15درصد از کل ثبت نام کنندگان) و 341 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند. احتمالا تا پایان وقت نام‌نویسی این تعداد از مرز 450 نفر نیز عبور کرده باشد.

 

وی در مورد ارائه گواهی عدم سوءپیشینه از سوی ثبت نام کنندگان، گفت: تا 15 فروردین فرصت برای ارائه این گواهی با اخذ تعهد از ثبت نام شدگان وجود دارد. افرادی که گواهی عدم سوء پیشینه ندارند و تعهدنامه ارائه می‌دهند باید تا 15 فروردین گواهی را ارائه نمایند در غیراین‌صورت ثبت‌نام آن‌ها ملغی تلقی می‌شود.

 

مسوولان فرمانداری بارها تاکید کرده‌اند که نامزدها کار نام نویسی خود را به روز آخر موکول نکنند و حتما همه مدارک لازم شامل اصل شناسنامه، کارت ملی ،پایان خدمت، مدرک تحصیلی، استعفانامه،عکس و کپی مدارک را همراه خود داشته باشند تا فرایند نام نویسی به سهولت انجام شود. مهلت ثبت نام تمدید نمی‌شود اما ممکن است در روز آخر بر تعداد ساعات نام‌نویسی افزوده شود.

 

نقص مدارک، عمده مشکل ثبت نام در انتخابات شورای شهر

 معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران پیش از ظهر روز چهارشنبه نیز در تشریح آخرین وضعیت و جزئیات ثبت نام کاندیداهای پنجمین شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت:‌ تا پایان روز دوم (اول فروردین ماه) ثبت نام ۴۹۹ نفر در فرمانداری تهران قطعی شد که از این میان ۴۲۸ نفر مرد و مابقی زن بودند.

 

وی با بیان این‌که «ثبت‌نام تا ۶ فروردین ماه از ساعت ۸ الی ۱۶ ادامه خواهد داشت»، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی شاهد حضور  گسترده‌تر مردم برای ثبت‌نام باشیم و از کاندیداها درخواست می‌شود ثبت‌نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

 

وی افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده کاندیداها در صورت نداشتن گواهی عدم سوء‌پیشینه می‌توانند ثبت نام موقت شوند و باید تا ۱۵ فروردین گواهی عدم سوء پیشینه را به فرمانداری تحویل دهند. اگر این افراد تا پایان روز ۱۵ فروردین گواهی عدم سوء پیشینه خود را به فرمانداری تحویل ندهند ثبت نام آن‌ها ملغی تلقی خواهد شد.

 

ناصربخت با بیان این‌که «حداقل مدرک تحصیلی برای ثبت‌نام، کارشناسی است» گفت: عمده مشکل این دو روز، نقص در مدارک بوده است که عمدتا به همراه نداشتن شناسنامه و کارت ملی (به عنوان اصلی‌ترین سند و مدرک)، اصل مدرک تحصیلی و گواهی عدم سوء پیشینه مربوط می‌شود.  افراد بعضا مدرک خود را برای تحصیل در مقاطع بالاتر به دانشگاه تحویل می‌دهند. این در حالیست که باید مدرک خود را برای ثبت نام به همراه داشته باشند.

 

وی در سخنان دیگری اعلام کرد: تاکنون (ظهر چارشنبه) ۵۷۶ نفر در تهران ثبت‌نام کرده‌اند که ۸۵ نفر خانم و ۴۹۱ نفر مرد بوده‌اند.

 

کدام افراد شناخته شده تاکنون ثبت نام کرده‌اند؟

 تا لحظه ارسال این گزارش در روز سوم افرادی از جمله؛ علی باقری، علی‌محمد غریبانی، زهرا صدراعظم نوری، علیزاده طباطبایی، افسانه اقبال، محمدرضا عیوضی، تهمینه دانیالی، محمدمهدی تندگویان، کمال علی‌پور، محسن نایبی،  علیرضا فغانی، علی‌سلطانی‌فر ،اصغرنصیری، ... و برای ثبت‌نام و داوطلبی کاندیداتوری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تهران اقدام کرده‌اند.

 

محسن هاشمی کاندیدای شورای شهر نمی‌شود

 

سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل‌مدافع خانواده هاشمی  ظهر امروز در سومین روز از ثبت نام کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش با حضور در محل ثبت نام ضمن اعلام کاندیداتوری خود و ثبت‌نام، گفت:‌ این شهر را باید قانونی و نه سلیقه‌ای اداره کنیم. اولویت اول ما در صورت رای آوردن قانون گرایی خواهد بود، از اختیارات شورای شهر است که باید عوارض عادلانه تصویب کند.

 

وی با بیان این‌که افرادی که ثروت بیشتری دارند و خانه و خودروهای گران قیمت دارند باید عوارض بیشتری پرداخت کنند، چنین ابراز عقیده کرد که متاسفانه شهر تهران غارت شده و تمام املاک آن فروخته شده است.

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اول شهر تهران با بیان اینکه در دوره اول بزرگترین سرمایه تهران املاک آن بوده، اما متاسفانه الان خزانه شهر خالی است، در مورد انتخابات شورای شهر و لیست های اصلاح‌طلبان گفت:‌ حزب کارگزاران لیست مشترکی با اصلاح‌طلبان دارد و به طور جداگانه لیست نمی دهد. همچنین شورای عالی و شورای هماهنگی یک لیست ارائه می‌کنند.

 

وکیل‌مدافع خانواده هاشمی در پاسخ به این سئوال که آیا محسن هاشمی در انتخابات شورای شهر ثبت‌نام می‌کند به ایسنا گفت:‌ هاشمی در انتخابات شورای شهر ثبت نام نمی کند، اما اگر بحث این باشد که در کنار روحانی فردی قرار بگیرد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند.

 

در شورای شهر کار سیاسی کاربرد ندارد

 علی محمد غریبانی عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان نیز پس از ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران تاکید کرد که مردم به این نتیجه رسیده‌اند در شوراهای شهر کار سیاسی خیلی کاربرد ندارد.

 

وی اظهار داشت : اصل شوراها را یکی از مهمترین اصول کشور می‌دانم ولی این‌که فقط شعار بدهیم کافی نیست. به شوراهای شهر باید از دید تخصصی نگاه شود و مردم به این نتیجه رسیده‌اند که در شورا کار سیاسی خیلی کاربرد ندارد.

 

وی ادامه داد: البته حضور افراد سیاسی منعی ندارد، ولی بحران اصلی کشورما بیشتر بر ساختار امور شهری است که اگر حل شود در تمامی امور سیاسی هم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

 

غریبانی افزود: تلاش مان این است که در سراسر کشور از متخصصین امر استفاده کنیم همه خانواده مهندسین کشور باید حضور پیدا کنند به طور مثال تهران کار مهندسی می‌خواهد. من ضمن احترام به همه می‌گویم باید جنبه تخصصی امر مورد توجه قرار گیرد.

 

دبیر کل انجمن اسلامی مهندسان درباره تصمیمات شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان برای انتخابات یادآور شد: ما در شوراها هنوز به مرحله تصمیم‌گیری نرسیده‌ایم ولی در هر حال باید شایستگانی که ثبت نام کرده‌اند را در لیست قرار بدهیم. ائتلاف هم باید صورت بگیرد و از هر طیفی باید به جمع بندی برسیم. ممکن است طیف‌های مختلف کنار هم قرار بگیرند و با اعتدال هم ائتلاف صورت گیرد. ما نگاه کلی داریم ولی هنوز به هیچ جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

 

***

 

- بهداد سلیمی قهرمان وزنه‌برداری و حسن رنگرز قهرمان سابق کشتی فرنگی نیز از جمله کسانی بودند که در ساعات اولیه ثبت نام جهت بازدید از مراحل ثبت نام در فرمانداری حاضر شدند و ثبت‌نام نکردند.

 

-  زهرا صدراعظم نوری شهردار سابق منطقه هفت را در هنگام ثبت‌نام همسرش رحیم عبادی رییس سازمان ملی جوانان دوره اصلاحات همراهی می‌کرد.

 

***

 

در روز دوم نیز شخصیت‌هایی از جمله؛ رضا ایرانمنش، محسن پیرهادی،  محمدعلی زم، حسن رسولی، اسماعیل دوستی، غلامعلی رجایی، مهدی خورشیدی، علیرضا دهقان، مجید نصیرپور، مجتبی حسینی توسل،مصطفی سلیمی و ... برای کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا داوطلب شده‌اند.

 

در روز اول نیز شخصیت‌هایی از قشرهای متفاوت از جمله؛  شهربانو امانی، ابراهیم اصغرزاده، هادی ساعی،  عبدالحسین مختاباد ، انصاری، حقانی ، علی صابری ، مرتضی الویری و ... با پایگاه‌های سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و هنری و .. تاکنون برای کاندیداتوری در این انتخابات ثبت نام کردند. 

 

* لازم به ذکر است که در جدول زیر هیچ ترتیبی برای نوشتن اسامی در نظر گرفته نشده است

1 شهربانو امانی فعال سیاسی
2 ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی
3 هادی ساعی عضو سابق شورای شهر
4 عبدالحسین مختاباد هنرمند
5

غلامرضا انصاری

عضو فعلی شورای شهر تهران

6 محمد حقانی عضو فعلی شورای شهر تهران
7 علی صابری عضو فعلی شورای شهر تهران
8 مرتضی الویری شهردار اسبق تهران
9 حسن رسولی فعال سیاسی
10 محسن پیرهادی عضو فعلی شورای شهر تهران
11 محمدعلی زم رییس سابق حوزه هنری وزارت ارشاد
12 مجتبی حسینی توسل رییس سابق سازمان زیباسازی شهرداری تهران
13 غلامعلی رجایی فعال سیاسی
14 مجید نصیرپور نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی
14 علیرضا دهقان نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی
15 مهدی خورشیدی مشاور رییس‌ دولت دهم
16 اسماعیل دوستی عضو فعلی شورای شهر تهران
17 مصطفی سلیمی شهردار سابق منطقه ١٨ تهران
18 رضا ایرانمنش بازیگر
19 کمال علی‌پور نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی
20 محسن نایبی فرماندار سابق تهران و مدیرعامل سابق مترو
21 علیرضا فغانی داور فوتبال
22 علی‌سلطانی‌فر پسر مسعود سلطانی‌فر
23 محمدمهدی تند گویان عضو فعلی شورای شهر تهران
24 محمدرضا عیوضی هنرمند
25 تهمینه دانیالی معاون گردشگری دولت دهم
26 افسانه اقبال فعال سیاسی
27 علیزاده طباطبایی وکیل دادگستری
28 زهرا صدراعظم نوری شهردار سابق منطقه هفت تهران
29 محمدعلی غریبانی فعال سیاسی
30 علی باقری معاون سیاسی اسبق وزارت کشور
31 اصغرنصیری شهردار سابق مناطق١
     
     
     
     
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------