آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

انتقاد کدخدایی از شایعه درگذشت آیت الله جنتی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی شورای نگهبان نوشت: از قبل از ظهر امروز، دروغی در قالب خبر، منتشر شد که علاقه‌مندان به دبیر محترم شورای نگهبان را نگران کرد و از من و یا سایر دوستان جویای احوال ایشان می‌شدند.

به گزارش مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان طی یادداشتی به شایعات مطرح شده درباره سلامتی آیت‌الله احمد جنتی دبیر این شورا پاسخ داد.

 

متن یادداشت سخنگوی شورای نگهبان در این باره به این شرح است:

 

دروغ‌تر از دروغ!

 

شایعه عبارت است، از یک گزاره ویژه که ملاکهای اطمینان‌بخش رسیدگی برای آن وجود نداشته باشد و معمولاً به‌صورت شفاهی از فردی به فرد دیگر انتقال می‌یابد.

 

به‌نظر می‌رسد که دو شرط «اهمیت» و «ابهام» در انتقال شایعه، قانون اصلی شایعه را تعیین می‌کند.

 

بدین معنا که فرمول حدت و شدت شایعه را می‌توان به این صورت تعریف کرد:

 

میزان رواج شایعه تقریباً برابر است با حاصل‌ضرب اهمیت در ابهام موضوع مطروحه در آن شایعه.

 

در علم ارتباطات، شایعه را گفتمان‌های غیررسمی و نامعتبر و در نتیجه نهایی اطلاعات وارسی نشده می‌دانند که در چند مرحله در چارچوب نظام ارتباطی پرورانده شده‌است و از آنجایی که اطلاعات در هر مرحله دست به‌دست شده‌ است، اغلب تحریفاتی در آنها صورت می‌گیرد.

 

ممکن است بعد از چندین بار تحریف، محصول نهایی به کلی با آنچه در ابتدای کار منتقل شده متفاوت باشد.

 

یکی از دلایل اهمیت بررسی شایعه‌ها این است که «چه کسی از رواج این شایعه سود می‌برد؟» این امر برای درک منشاء این شایعه‌ها سودمند است.

 

دیگر اهمیت شایعه‌ها در این است که رواج یک شایعه می‌تواند اطلاعاتی از میزان زودباوری مردم آن جامعه نسبت به خبری که شک‌برانگیز و اثبات‌نشده‌است، در اختیار کارشناسان و همچنین دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بیگانه گذاشته و در زمان بحران و یا در چهارچوب جنگ‌های روانی و رسانه‌ای برایشان مفید باشد.

 

از قبل از ظهر امروز نیز دروغی در قالب خبر مانند سال‌های گذشته منتشر شد که علاقه‌مندان به دبیر محترم شورای نگهبان را نگران کرد و از من و یا سایر دوستان جویای احوال ایشان می‌شدند.

 

لازم به ذکر است که دیروز عصر به اتفاق برخی مسئولین توفیق زیارت ایشان را داشتیم و بسیار سرحال بودند و امروز نیز در چند نوبت با ایشان تماس تلفنی داشتم.

 

اما بهترین پاسخ به این شایعات را از زبان خود ایشان بشنویم:

 

«این موضوع قطعاً برای من یک توفیق است. جمله‌ای حضرت امام فرمودند که اگر آمریکا از ما خوشحال بود در خودمان شک کنیم. اگر او با ما دشمنی کرد، حقانیت خودمان را باور کنیم. به نظر من اگر کسانی که تخریب می‌کنند حزب‌اللهی باشند نماز شب‌خوان باشند آدم باید در خودش شک کند. اما اگر افراد بی‌مبالات تخریب می‌کنند این اتفاقا مایه خوشحالی است. انسان از مذمت افراد صالح باید برای خود نگران شود».

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------