آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

آیا رئیس جمهور گفته بود در صد روز همه مشکلات را حل می کند؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با رد ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر وعده انتخاباتی روحانی برای "حل مشکلات کشور در صد روز" متن سخنرانی مرتبط رئیس‌جمهور به این موضوع که مربوط به هفتم خرداد 1392 است را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در این باره نوشت:

 

سخنرانی مورد اشاره در روز سه‌شنبه مورخ 7 خرداد 1392 ایراد شده و بخش مرتبط به گزارش صد روزه بدین شرح است:

 

«در برنامه مدون من علاوه بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و امور فرهنگی، برنامه کوتاه مدت یک ماه و صد روزه وجود دارد. ما می توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم و در آن تحول اقتصادی بتوانیم با ایجاد یک دوره تنفس به کارخانه ها و مراکز تولیدی که امروز مشکل دارند، مشکلات آنها را در آن مدت کوتاه حل و فصل کنیم.»

 

در این خصوص نکات ذیل قابل تامل است و برای اهل انصاف و اخلاق راهگشاست:

 

1- همانگونه که در متن مشاهده می‌شود برنامه‌ی کوتاه مدت یک ماه و صد روزه در کنار برنامه‌ی بلندمدت برای حل مشکلات کشور ارائه شده است و ادعای حل همه مشکلات با برنامه‌ی یکصد روزه طرح نشده است.

 

2- همین برنامه کوتاه مدت نیز متمرکز بر حل آن دسته از مشکلاتی است که در مدت زمان اندک قابل حل هستند و به عنوان مثال در ادامه، به مشکلات کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که دارای بدهی‌های بانکی و دچار فقدان نقدینگی بودند اشاره شده است که می‌توان با دادن یک دوره تنفس برای بازپرداخت بدهی‌های بانکی آن‌ها را حل و فصل کرد.

 

3- رئیس جمهوری در ادامه اشاره کرده‌اند حل این مشکلات کوتاه مدت می‌تواند زمینه لازم را برای تحول اقتصادی ایجاد کند و مدعی حل همه مشکلات کشور در یکصد روز نشده‌اند. بدیهی است که مفهوم تحول اقتصادی نیز بیشتر به گشایش فضای اقتصادی و آغاز تغییرات امیدوارکننده اشاره دارد نه رفع همه مشکلات اقتصادی کشور.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------