آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

محمد هاشمی: حضور من تکلیفی بود که برادرم به من محول کرده بود/ یک خبرگزاری جواب من را تحریف و سؤال خودش را تیتر کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

امیر کویت و دیگر مقامات ارشد این کشور با ارسال پیام هایی به رئیس جمهوری ایران حادثه اخیر سیل در استان های شمال غربی کشورمان را تسلیت گفتند.

 آن چه در روند ثبت نام های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشاهده شد، حضور و ثبت نام چهره های نام آشنای بسیاری، خصوصا از جریان اصلاحات بود. به طور مثال حجت الاسلام محسن رهامی، محمد هاشمی و اسحاق جهانگیری از جمله اصلاح طلبانی هستند که ثبت نام آن ها در انتخابات مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته و پیرامون چرایی حضور آنان در انتخابات مسائل مختلفی مطرح می شود و یکی از این موضوعات نقش کاندیدای سایه برای حسن روحانی است و اینکه آیا این حضورها با هماهنگی روحانی و حامیان اصلاح طلب وی بوده است. 

 

امروز اخباری انتشار یافت مبنی بر آنکه معاون اول رئیس جمهوری تنها کاندیدای پوششی روحانی و مورد تأیید اصلاح طلبان است و از طرفی برادر مرحوم آیت الله هاشمی هم در هنگام ثبت نام گفته بود که برای حضور او در انتخابات رایزنی های بسیاری انجام شده و به عبارتی این ثبت نام تکلیفی بود که هاشمی آن را ادا کرده است. در همین رابطه «خرداد نیوز» با محمد هاشمی، رئیس اسبق صداوسیما به گفت وگو پرداخته و علت حضورش در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را جویا شده که در ادامه می خوانید. 

 

 

 

 آن چه از فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان برداشت می شود، این است که این جریان سیاسی بلاخره بر معرفی کاندیدای سایه در کنار روحانی به اجماع رسید اما اکنون از برخی از اخبار این گونه دریافت می شود که گویا میان حضور شما و اسحاق جهانگیری میان برخی از فعالان اختلاف وجود دارد. آیا این موارد را تأیید می کنید ؟

 

آن چه که امروز به عنوان استراتژی انتخاباتی اصلاح طلبان و اعتدال گرایان شناخته می شود، پرهیز از هرگونه رقابت درون جناحی و درون جبهه ای است. به این معنا که آن سه نفری که امروز در کنار دکتر روحانی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند، در این پروسه حساس حقوق یکدیگر را رعایت کرده و براساس تعامل و برنامه ای انسجام یافته به فعالیت های انتخاباتی می پردازند. مهم ترین اصلی که این افراد نسبت به آن پایبند هستند، حضور حسن روحانی به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح طلبان و اعتدال گرایان است.

 

 

 

حضور شما، آقای جهانگیری و دیگر کاندیداهای پوششی بر اساس کدام استراتژی انتخاباتی مطرح شده است ؟

 

خیر، ببینید طرح کاندیدای در سایه و پوششی در کنار دکتر روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری در واقع تکلیفی بود که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مدنظر داشته و آن را اعلام کردند. ایشان در نظر داشتند که در انتخابات پیش رو بیش از یک نفر از جبهه اصلاحات ثبت نام کنند. حتی مرحوم آیت الله برای این منظور از ۵ نفر نیز اسم بردند که آن اسامی شامل چهره های نظیر من، اسحاق جهانگیری، محمدجواد ظریف، محمدرضا عارف و حجت الاسلام ناطق نوری است. این افراد در کنار دکتر روحانی به فعالیت انتخاباتی می پردازند و همگی بر این مهم که او به عنوان کاندیدای اصلی جبهه اصلاحات و اعتدال گرایان مطرح است، دارای اشتراک هستند.

 

 

 

طرح نامزد سایه برای برخی از احتمالاتی بود که پیرامون دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چگونگی حضور اصلاح طلبان و اعتدالگرایان وجود داشت؛ حواشی که باعث شد مرحوم آیت الله هاشمی در جلسه ای که داشتیم از آن ۵ نفری که ذکر کردم در کنار آقای روحانی نام برند.

 

 

 

در مصاحبه ای اعلام کرده بودید که آقای روحانی به نفع شما کنار می روند، این سخنان شما با توجه به آن که بیان داشتید روحانی کاندیدای اصلی اصلاح طلبان است، بر اساس چه تاکتیکی متصور می شود؟

 

از این اسامی یاد شده که قرار است برای انتخابات آتی کنار روحانی فعالیت کنند، در رسانه ها و اخبار گوناگون به تعابیر مختلفی با حواشی متفاوتی یاد می شود. برای مثال امروز تسنیم در گفت وگویی با من سؤالی کرد که در این باره که آیا این امکان وجود دارد، دکتر روحانی به نفع شما کنار رود، من هم در پاسخ گفتم من چنین احتمالی نمی دهم اما الان شاهد هستیم که این رسانه آن چه را که منظور و مورد سؤال خودش بوده به عنوان پاسخ من و تیتر مصاحبه درج کرده است. من به آن ها گفتم که درون جبهه اصلاحات رقابت درون جناحی وجود ندارد اما این رسانه اظهارات من را به کلی تحریف کرده است.

 

انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------