آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

روحانی: متأسفانه عده‌ای به دنبال دلسرد کردن مردم هستند/در روزهای آینده حقایقی را به مردم خواهم گفت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دکتر روحانی در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و زیربنایی استان قزوین:

متأسفانه عده‌ای به دنبال دلسرد کردن مردم هستند/در روزهای آینده حقایقی را به مردم خواهم گفت

رییس‌ جمهور با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در مسیر حرکت و پیشرفت قرار گرفته است، اظهار داشت: از وجود فضای امن در کشور و شرایطی که بعد از توافق هسته‌ای در حوزه تسهیل کسب و کار و صادرات و واردات ایجاد شده، می‌توان برای افزایش تولید و پیشرفت سراسر کشور و اشتغال جوانان استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و زیربنایی استان قزوین، گفت: باید از فضایی که امروز برای کشورمان بوجود آمده، حداکثر استفاده را به عمل آوریم.

 

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: در شرایط بعد از توافق هسته‌ای، کسب و کار آسان‌تر و صادرات راحت‌تر و واردات مواد اولیه نیز تسهیل شده است و کشتی‌های بزرگ می‌توانند در بنادر کشورمان، پهلو بگیرند و به راحتی می‌توانیم محصولات خود را به خارج کشور صادر کنیم.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه در آغاز دولت یازدهم صنایع پتروشیمی تحت تحریم قرار داشت، اظهار داشت: در آن دوران انبارها و حتی محوطه واحدهای پتروشیمی، انباشته از محصولات تولیدی بود و دیگر فضایی برای تولید محصول جدید وجود نداشت و بنابراین فعالیت واحدهای تولیدی تقریباً به حالت نیمه تعطیل در آمده بود.

 

رییس‌ جمهور افزود: امروز شرایط مناسبی برای تولید و صادرات بوجود آمده است و باید از آن استفاده کرده و همدیگر را کمک کنیم، اما متأسفانه عده‌ای نه تنها از این شرایط جدید استفاده نمی‌کنند بلکه به نحوی به دنبال دلسرد کردن مردم هستند.

 

دکتر روحانی تصریح کرد: در روزهای آینده و فرصت‌های پیش‌رو، برخی حقایق را که تاکنون به مردم نگفته‌ام، خواهم گفت که چگونه برخی بجای کمک به ملت و پیشرفت ایران، ‌هر روز سنگ‌اندازی کردند، اما ملت ایران مقاومت، قدرت و ایستادگی به خرج داده و بدون اعتنا به بوق‌ و تبلیغات ناصحیح، کار خودشان را انجام دادند.

 

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: امروز در استان قزوین، طرح هایی با هزینه یکهزار و 400 میلیارد تومان افتتاح شد و بیش از 2 هزار و 500 نفر مشغول به کار شدند و همه باید از ایجاد اشتغال برای جوانان خوشحال باشیم.

 

دکتر روحانی افزود: واحدهای تولیدی که در ماه‌های قبل افتتاح شده و در روزهای آینده نیز به بهره‌برداری خواهند رسید، به معنای امیدبخشی در کشور است.

 

رییس‌ جمهور با بیان اینکه کشورمان از توان فراوان در نیروی انسانی و مواد اولیه برخوردار است، گفت: در دولت یازدهم به میزان تولید مواد پتروشیمی، حدود 9 میلیون تن افزوده شده که ارزش آن بالغ بر 5.5 میلیارد دلار است و امروز از حرکت و شتاب خوبی در صادرات غیرنفتی و تولید نفت و گاز، صنایع مختلف‌ و معادن برخوردار هستیم.

 

دکتر روحانی با اشاره به وعده‌های دولت تدبیر و امید به مردم استان قزوین، اظهار امیدواری کرد، تا پایان دولت یازدهم بسیاری از این وعده‌ها جامه عمل بپوشد.

 

رییس‌ جمهور افزود: امیدوارم خط سوم راه‌آهن از تهران به قزوین و راه‌آهن قزوین به رشت تا پایان این دولت به بهره‌برداری برسد و متعاقب آن راه‌آهن رشت، آستارا که ایران را به روسیه، قفقاز و اروپا متصل می‌کند، آغاز گردد.

 

دکتر روحانی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه آب و آبیاری نوین، گفت: تا پایان دولت یازدهم، 20 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش شیوه های نوین آبیاری قرار می گیرند. همچنین انتقال آب سد طالقان به شهرهای مختلف قزوین از آرزوهای مردم این دیار است و امروز باید همگان از حرکت بزرگی که در کشور برای عمران و آبادانی شروع شده، خوشحال باشیم.

 

رییس‌ جمهور خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و 111 واحد نیمه فعال در استان از تسهیلات بانکی استفاده کردند و در سال جدید این روند، سرعت بیشتری خواهد گرفت.

 

دکتر روحانی با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال برای جوانان، گفت: اشتغال‌زایی کاری بسیار سخت و پیچیده است، تنها 5 کشور در دنیا هستند که می‌توانند سالانه بیش از 600 هزار شغل ایجاد کنند، چرا که ایجاد شغل به سرمایه‌گذاری عظیمی نیاز دارد و برای این منظور باید سرمایه داخلی، خارجی و فناوری جدید، جذب شود. با این وجود در سال 95، مجموعاً 630 هزار شغل خالص در کشور ایجاد گردید و این رقم قابل ملاحظه‌ای است که البته کافی نیست و باید بیشتر تلاش کنیم و خودمان را برای ایجاد اشتغال‌ بیشتر، آماده کنیم و در این راه باید همه مردم، دستگاه‌های تبلیغاتی و مجلس شورای اسلامی دست به دست هم بدهیم و بتوانیم در مسیر پیشرفت، تولید ملی و اشتغال، حرکت کنیم.

 

رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه حضور ملت ایران برای اعلام اراده و مطالباتشان از اهمیت بسزایی برخوردار است، تأکید کرد: مردم هم باید با زبان و هم با عمل و رأی خود مطالباتشان را به مسئولین اعلام کنند که به دنبال چه مسیری هستند.

 

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------