آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

روحانی: پیامبری که برای همه رحمت بود؛ به مؤمنین سخت نگرفت و کافرین هم همواره به عدل او ایمان داشتند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس جمهور در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با حضرت آیت‎الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، مردم‌سالاری دینی را یکی از هدایای بعثت پیامبر اسلام(ص) دانست و تاکید کرد: ما در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری که همواره شجاعانه از جمهوریت و اسلامیت نظام دفاع و همه ما را دعوت به اجرای مُرّ قانون کرده اند، آکنده از امید و اعتماد مردم، در انتظار انتخاباتی سالم، امن، عادلانه و فراگیر که موجب افتخار دیگری برای جمهوری اسلامی ایران باشد، هستیم.

 

متن سخنان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این دیدار که امروز سه شنبه همزمان با عید مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، به شرح زیر است:

 

 بسم الله الرحمن الرحیم

 

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

 

یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِیرًا وَدَاعِیًا إِلَى اللَّـهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُّنِیرًا

 

بعثت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص)، بعثت انسانیت، درخش نور هدایتِ خورشید از غار حرا و سرآغاز آخرین پیام الهی برای انسان‌ها را به همه حضار محترم، سفرای کشورهای اسلامی، ملت بزرگ ایران و همه مسلمانان و بویژه به فرزند برومندش مقام معظم رهبری، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

 

مفهوم و معنای آن رستاخیز تاریخی و بعثت پیامبر(ص) برای همه روشن تر می‌شود، اگر به جهان و عصر و جامعه‌ای نگاه کنیم که پیامبر از آن جامعه مبعوث شد؛ جامعه‌ای مملو از خشونت و سراسر تبعیض؛ تبعیض اجتماعی، تبعیض اقتصادی، تبعیض نژادی؛ جامعه‌ای که نه کودکان در آن جامعه احترامی داشتند، نه زنان، نه بردگان و نه سیاهان؛ جامعه‌ای که سراسر آن فقر بود؛ فقر اجتماعی، فقر از آگاهی و فقر اقتصادی.

 

در چنان جامعه‌ای پیامبری مبعوث شد، مهربان؛ مداراگر، معتدل، خوش‌خوی، نرم‌زبان و خوش‌گفتار. پیامبری که در برابر آن همه آزار و اذیت دیگران خم به ابرو نیاورد و در برابر تهمت‌ها، استهزاءها و تخریب‌ها، هرگز دست به سوی آسمان، برای نفرین آنها بلند نکرد و حتی دعایش هدایت آن قوم بود.

 

بعثت به معنای شکوفایی همه استعدادهای انسانی و به معنای معرفی حکومت قانون بود، حکومتی که قانونش شریعت بود و عدالت، تدبیر بود و مشورت با مردم؛ بعثتی که عبای تواضع و عواطف را بر دوش خود و خلق انداخت و مردم را در مسیر برادری و مهربانی قرار داد. بعثتی که پرده‌ها را کنار زد و عالمی به مراتب بزرگتر فراسوی این جهان مادی به بشریت معرفی کرد که «إِنَّ الدّارَ الآخِرَةَ لَهِیَ الحَیَوانُ». آنجا همه حیات است و مردگی وجود ندارد.

 

با نشان دادن جهان پس از مرگ و درک مبدأ و معاد بود که بشر را به تواضع و فروتنی دعوت کرده و شکوه و جلال دنیوی را در نزد انسان‌های خردمند کوچک کرد و کنار گرفتاران و مستضعفان و بیچارگان بودن و درد آنها را لمس کردن را به عنوان افتخار بزرگی برای همه قرار داد.

 

بعثت همانطور که خود پیامبر (ص) فرمود برای تکمیل و اتمام مکارم اخلاق بود و او خواست که بی‌اخلاقی و بداخلاقی از جامعه رخت بربندد.

 

پیامبری که برای همه رحمت بود؛ به مؤمنین سخت نگرفت و کافرین هم همواره به عدل و حکمت او ایمان داشتند. امروز در جهان اسلام با همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی مشکلات، ناامنی‌ها، ناپایداری و بی‌ثباتی‌ها از هر زمان دیگر به شنیدن پیام بعثت پیامبر(ص) نیاز داریم.

 

جهان اسلام متاسفانه گرفتار خشونت، ترور، تکفیر، بی‌ثباتی و ناامنی گشته و از پیشرفت‌ها فرو مانده است. امروز بار دیگر نیازمندیم که بعثت نبی اسلام(ص) که اعجازش کلام و حکمت بود و از قرائت، علم و سخن آغاز شد را بیاموزیم و کشورهای منطقه و  کشورهای اسلامی را از مشکلات، ناامنی و بی‌ثباتی برهانیم.

 

ملت بزرگ و جمهوری اسلامی ایران در این ایام مبارک، در پی خلق حماسه‌ای جدید است، به سمت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراها می‌رویم. افتخار جمهوری اسلامی ایران آن است که همه مقامات بلندپایه نظام، مستقیم یا غیرمستقیم با رأی مردم، اقتدار مشروع خود را به دست آوردند.

 

مردم‌سالاری دینی یکی از هدیه‌های بعثت پیامبر اسلام(ص) است. ما در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری که همواره شجاعانه هم از وجه جمهوریت و هم وجه اسلامیت نظام دفاع کرده اند و ما را دعوت کرد که مُر قانون را اجرا کنیم، آکنده از امید و اعتماد همه مردم در انتظار انتخاباتی سالم، امن، عادلانه و فراگیر که موجب افتخار دیگری برای جمهوری اسلامی ایران باشد، هستیم.

 

انتخاباتی که موجب رضایت خداوند، خشنودی روح پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و مورد عنایت ولی عصر(ارواحنا له الفداء) باشد. لازم می‌دانم در این مجلس بزرگ و باشکوه، یاد کنم از یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که امروز جایش در اینجا خالی است. رحمت، رضوان و غفران الهی را برای آن عزیز طلب می‌کنم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------